Hoe leuk vindt jij het SF?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
gooide jullie ook de floppy's op de grond , als de politie binnenviel (op zoek naar bezitters van illegale floppy ) ?

en daarna allemaal op de grond, weer je floppy zoeken?

ik weet het nog je had cubase, performer, libanon, jonge dat ware me nog eens tijden ... auw muk !
 
Ik vind het eigenlijk nog steeds leuk om mensen enthousiast te zien posten over synthesizers. Dat is de reden waarom het forum er is.
 
nog vervelender vind ik van die lui die zich ergens mee gaan bemoeien als iemand wat tegen een ander te zeggen heeft,
Ach, er zijn er hier meer die dat doen...
 
Laatst gewijzigd:
Stiekem ook nog even on-topic: ik vermaak me hier wel. Heb ook perioden van desinteresse, weinig posten en/of complete afwezigheid, maar heb in ieder geval ontzettend veel geleerd, vind het ook leuk om mensen te helpen (als ik kan...) en ik vind het wel gezellig. Alleen met korte lontjes en aanverwante reacties heb ik niet zoveel, maar ja, dat heb je nu eenmaal met internet (en de hele wereld).

Overigens maakt het mij helemaal niets uit wat andere mensen gebruiken (hard, soft, en wat voor hard of soft); maar (in welke vorm dan oozelf ben ik gewoon niet geïnteresseerd in muziek maken met mijn computer k). En het lijkt me logisch dat discussies zich herhalen; als er vijf jaar geleden een discussie geweest is over onderwerp x (watdanook), dan kun je moeilijk van iedereen die sindsdien lid geworden is, gaan eisen dat ze dit onderwerp nooit meer zullen bediscussiëren. En zo zullen zo veel onderwerpen opnieuw aangehaald blijven worden.

Misschien interessant voor iemand om uit te zoeken: hoe lang is deze cyclus op SF?

De dikke stukken heb ik onderlijnd ;) ikzelf heb eigenlijk ook niet zoveel met muziek maken met de computert alhoewel mij dat in den beginne ideaal leek.......iets visueel voor je hebben....maaaaaaar muziek maak je met je oren en niet met je ogen......serieussssss.......
Dus de illegale versie van Cubase (ja try before you buy) heb ik nu al bijna een jaar niet meer aangeraakt.........let my hardware do the work..... en ik ben ook zeker niet van plan om een of ander sequencer programma (cubase bv ) mijn studio te runnen.....dus nu rulen hardware sequencerzzzz mijn studio om de boel te laten draaien......zo hoor ik wat ik doe en kan dat on the fly bewerken zoals ik wil.....dat wil trouwens niet zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die puur software matig bezig zijn......het is een andere werk methode maar zoals gezegt, mij niet kan bevredigen....
Er zullen altijd mensen zijn die soft boven hard verkiezen en vice versa....ik denk dat die discussie oneindig is dus don't bother.....doe wat je moet doen op jouw manier......'n ieder... korte lontjes daarintegen kan ik me ook schuldig aan maken...maar ik heb gemerkt dat dat eigenlijk meer mis communicatie is dan opzet....dus bespreekbaar en oplosbaar met wederzijds begrip:luv:


Sluit ik me helemaal bij aan. Hoewel ik zelf ook alleen maar met hardware werk (heb niet eens meer een computer in de studio staan) maakt het mij niet veel uit hoe iets is gemaakt, zolang het maar sterk in elkaar zit en lekker klinkt, zowel qua track zelf als de geluidskwaliteit dan. Muzikaal gezien heb ik meer respect voor iemand die op zijn computer een supertrack maakt dan iemand met een hok vol analoge bakken die er maar weinig van euhhh...bakt :) (de rest van de dag vermijd ik de spiegels in huis maar even

Wat ik niet begrijp is dat die verschillen in benadering op SF vaak zo veel relletjes veroorzaken, beetje jammer wel. Het gaat tenslotte om iets dat iedereen voor z'n plezier doet en eigenlijk een soort luxe bezigheid is zeg maar... dat mensen elkaar in de haren vliegen over de verdeling van een stuk land is nog te begrijpen, maar dit :stupid Iedereen zou juist kunnen leren van de werkwijze van een ander, ook al past die niet bij hemzelf. Idem als het gaat over het verdedigen van bepaalde gear, ook zo lekker zinloos.... we hebben allemaal onze eigen oren en wat de een mooi/goed vindt hoeft een ander nog niet te vinden. Zal lekker saai worden als we allemaal hetzelfde gaan gebruiken.

Dussss.....peace to y'all en weest eens wat relaxter

Precies Hooiberg ;) dat vin k nou ook....... zie m'n vorige antwoord...... de rellen daar integen begrijp ik wel.....iedereen wil elkaar ervan overtuigen dat zijn manier de beste en de goeiste ;) is....... maar zie mijn vorige antwoord..... dat is gewoon niet mogelijk........ik wil nog wel opmerken dat dit forum imo vnl bedoeld is voor hardware.....toch? anders www.softsynthforum.nl just an opinion :D

Ik vind het eigenlijk nog steeds leuk om mensen enthousiast te zien posten over synthesizers. Dat is de reden waarom het forum er is.

Laten we dat hopen...... echt elke synth is een ontdekkingstocht met specifieke geheimen......geeneen is hetzelfde...... elke synth zal zijn/haar geheimen blootgeven met een klein beetje TLC (Tender Love Care)......dus steek in elke syntyh die je bezit, kort of lang, een klein beetje liefde...het zal beantwoord worden... :D

nog nooit gehoord dat zoiets voorkwam... ik ben zelf eens heel vroeg in de morgen (al zeker 20 jaar geleden) met een sporttas aangehouden... of ze ff in de tas mochten kijken op dat verdachte late tijdstip... maar men was dus niet op zoek naar illi floppies... nix aan het handje :D
kan zijn dat in het zuiden des lands meer werd gecontroleerd... logisch ook wel nutuulk, meer crimi's

Ja man zuiden van Holland onder de rivieren niet vertrouwen hoor die gasten ;)...sommige spreken zelfs Francais.... (kon de goede toets combinatie niet vinden voor een garcon C..... excuse moi)

Tres bien merdeeeeeeeeee saloppe putain


ps ik heb hier en daar wat smilies moeten laten vervallen omdat er maar 10 smilies per bericht mogen.......misschien is dit iets ook om aan te passen? Zo zou ik nooit een quote kunnen doen doen van bv R-Ond.........
 
En jouw studio ziet er leuk uit inderdaad, maar ik heb nog geen behoorlijk stukje muziek van je gehoord.

Doe eens een linkje naar de geweldige 'muziek' die jij dan schijnbaar maakt?

Oh en nu braaf mn maaispees afkraken ja :z
 
Oh en nu braaf mn maaispees afkraken ja :z

Mogen we? Komt-ie dan: je myspace-pagina is echt saai vormgegeven! Ha! :frons:

Maar los daarvan, het risico lopende ervan beschuldigd te worden me met een openbare-maar-toch-persoonlijke discussie te bemoeien waarin ik niets te zoeken heb :duivels: : zullen we 's niet over elkaars muzikale output gaan discussiëren, en zeker niet in kwantitatieve zin? Ik denk niet dat iemand daar ook maar iets mee opschiet...

Instead, as it's weekend anyway: beer for the masses! :mega:

(met zoveel Ieren in de discussie mag zo'n regeltje Engels vast wel ;) )
 
(kon de goede toets combinatie niet vinden voor een garcon C..... excuse moi)

Apostrophe-c: ç. En met apostrophe-e kun je ook mooi 'excusé-moi' schrijven. :P

(moet je wel de goede toetsenbordinstellingen hebben, ntrlk)

:geslaagd:
 
Doe eens een linkje naar de geweldige 'muziek' die jij dan schijnbaar maakt?

Tja smaken verschillen, dus de een vind het leuk en de ander niet. De muziek die ik maak is voor een kleine elite, en wat de commerciëele meerderheid vind is niet interesant. Ik maak muziek die ik zelf zeker zou kopen, en dat is ook het enige wat belangrijk is.:z
 
Ik vind de inhoud heel goed, alleen de lay-out van het forum vind ik oersaai en kil.
 
alleen de lay-out van het forum vind ik oersaai en kil.

Ik vind de vormgeving zelf ook helemaal niks.
Wel lekker neutraal, maar zonder de tekst kan het net zo goed
een Kook-forum of een Uit-eten-forum kunne zijn.

Vroeguh stond er nog een DR55'je op de hoofdpagina.

Het ziet er iig niet synth gerelateerd uit. ('t heette toch synthforum?)
 
Ik probeer ze alleen maar te helpen, en dat is echt waar.
Je helpt ze niet; je werkt ze tegen (en tegelijkertijd jezelf). Here's why.

Ik vind het gewoon erg sneu en het raakt mij diep als
iemand met electronische muziek wilt beginnen en dan
door aanraden van anderen voor 1000euro software koopt.
Die wordt in de eerste plaats niet gekocht, maar gedownload. Daar heb je demo's voor, om uit te vinden of het wat voor je is.

Voor 1000 euro software is overigens erg veel; vergeet niet dat daar vaak ook nog een setje monitors tussenzit, een controllerkeyboard en een audio-interface. Allemaal zaken die je in 9 van de 10 gevallen toch nog nodig gaat hebben; immers, zelfs als domme harddiskrecorder doet een computer z'n werk beter, en je moet de mp3tjes van de liedjes die je maakt toch ergens opslaan en uploaden.

Koop gewoon een echt instrument/synth/drumdoos/fx/mixer/etc inplaats van een bergje digitale codes op een glimmend schijfje.
Een "echt" instrument? Bullshit, natuurlijk; jij hebt een stapel Japans plastic, weerstandjes, allemaal elektronische rommel waar nul-komma-null expressie, spirit, vakmanschap en liefde van de ontwerper inzit omdat het van een lopende band kwam rollen. Koop gewoon een echt instrument in plaats van die elektronische rommel.

Dit aldus de mensen die viool of gitaar spelen of zelf zingen, want die zien dat weer als "echte" instrumenten. Het ding moet zelf geluid maken, zonder dat het hulp nodig heeft van juice uit het stopcontact, en zij raken tenminste daadwerkelijk de delen van het instrument aan die geluid maken. Ze zullen je ook nog eens vertellen dat diezelfde drumdoos jou nooit zal dwingen in de maat te spelen en dat die synthesizer je nooit zal dwingen om fatsoenlijk toetsen te leren omdat je toch alles kunt sequencen!

Je ziet, je standpunt is volstrekt relatief ;).

Ooit hebben vrienden van mij samen een keer legale software gekocht.
Rebirth 2.nogwat wel te verstaan.
Een jaar later was het gratis te downloaden :dubbel:
Smeer dat geld wat je hebt betaald uit eens over dat jaar uit; je ziet dat je dan nog steeds een schijntje hebt betaald. Als het nou een week of een maand was, dan had ik m'n geld teruggevraagd, maar een jaar? Je hebt er dan al een jaar gebruik van kunnen maken en muziek mee kunnen maken; dit is alleen een argument als je het ding gewoon in de kast liet liggen en er niks mee zou doen.

Verder; laat mij maar eens zien met hoeveel software dat gebeurt. Cubase 1 SX kun je nog steeds niet gewoon downloaden; zelfs voor versie 5 van de oertijd mag je nog geld neertellen.

RSB: bekijk het zo.

De mensen die geen echte synthesizers kopen maar code op een schijfje zoals je het noemt (en dan toch even over het hoofd ziet hoeveel werk daar in gaat zitten) kapen je tenminste niet de gave apparatuur voor je neus weg of drijven de prijs kunstmatig (de dingen worden er niet radicaal schaarser op) naar idiote hoogten.

De mensen die met de computer beginnen krijgen een mixer en sequencer in elkaar kado. Dus je koopt 1 synth. Leuk, maar je betaalt nog eens als je niet zelf in wil spelen (sequencer). Je betaalt nog eens een leuk bedrag extra als je 2 apparaten tegelijk wil horen (mixer). Je betaalt nog eens een leuk bedrag als je je werk wil opslaan, want daar heb je dan weer een harddiskrecorder voor nodig. Voor elke uitbreiding heb je elke keer weer een niet onaanzienlijk bedrag nodig; en dan moet je ook nog gaan woekeren met je effecten. Bij software is dat niet zo; uitbreiden kost niks. Ideaal voor de beginner, want de tijd dat je alleen op je slaapkamer zat met 1 sequencer met een pruts-klein-kloteschermpje en 1 synthesizer die dan hopelijk misschien multitimbraal was om MIDI-files mee te maken is voorbij. Dat dat zo is vind werkelijk niemand erg; het was, net als DAT-tapes en de interface van de DX7 technologie die je kunt missen als kiespijn, and nothing of value was lost.

Voor iemand die er geen zak om geeft of het nou een plugin is of een echte 303 (en de 303 was een lowbudget-apparaat en minder populair dan een MicroKorg nu), wat heeft het daar nou voor zin om tegen te zeggen dat ze het "echte" ding nodig hebben? Laat ze in godesnaam die plugin gebruiken, want dan betaal je tenminste niet 2500 euro voor een nieuwe TB als die van jou kapot gaat omdat de rest allemaal al opgekocht is.

Elektronische muziek is vooruitstrevend; dat was het hele idee erachter. Waarom moet je dan in godesnaam altijd maar 30 jaar terugkijken en blijven steken op die techniek van toen? Wat is er dan nog vooruitstrevend aan? Hoe wil je vooruit als je niet verandert?

Was het niet juist het idee dat je je afzette tegen die hele pikorde die alles zonder gitaar maar kut vond en alles zonder formele muziekleer maar prutswerk? Om je dan af te zetten tegen de hele pikorde die zweert bij harde waren lijkt me nou juist precies wat we nodig hebben. Muziek maken is nog nooit zo goedkoop geweest, nog nooit zo bereikbaar voor iedereen, en dat is goed. 90% van alles is klote; dat aantal wordt groter, maar de 10% die wel te verdragen is wordt dat ook; en nu heb je tenminste de keuze om naar iets te luisteren wat je daadwerkelijk -wil- horen.
 
Wauw.. ik kan hier niks meer aan toevoegen, al zou ik willen.. :erm:
 
Nou volgens mij hoort Yoozer dan meer thuis op een softsynthforum..... een VST = een VST en geen synth.

Kan ik een heel lang verhaal over schrijven maar een feit = een feit.

En als jullie willen bitchen doe dat dan even via pb. Lekkere thread vervuiling.

De vraag was of je het synthforum leuk vindt geen visie over soft versus hard.
 
Ik haat VSTs (en yamaha's) maar ben wel van mening dat het met synthesizers en electronische muziek te maken heeft.

Ik heb flink wat mensen (collega's) aan de hobnox gezet, nadat ik een keertje een 606 en 303 meegenomen had en nu zitten ze af en toe muziek te maken en tonen ze meer begrip. Ieder maakt muziek op zijn eigen manier en dat moeten we respecteren.

Wij zitten alleen niet te wachten op een overspoeling van vragen over welke registry setting gezet moet worden om het maximale uit een pc te kunnen halen of welke harddisk het stilst is. Daar zijn al legio van fora voor en er is zelfs een speciaal softsynthforum voor met een sectie waarin computer configuratie setttingen besproken worden.
Softsynths is okay, geneuzel over computers (waar al platformen voor zijn) niet. Ligt te ver van onze core af en sneeuwen het echte doel, synthesizers onder.

Ook dj-gerelateerde zaken, zoals verkoop van tweedehands platen, vallen niet onder onze doelstelling. Daar zijn ook weer voldoende andere platformen voor.
 
Laatst gewijzigd:
dus als er een ander synthesizer forum bijkomt, mag hier ook niet meer over synths gepraat worden? want dan 'is er al een ander forum voor'.

een forum is toch een soort community, er wordt hier sowoeso over van alles en nog wat gepraat, door mensen die toch al met elkaar in gesprek waren over synths, over de meest gekke dingen.
beetje gek dat als je binnen je community over muziek maken praat, dat wel mag over de softsynths die je gebruikt, maar als het dan op technische zaken aan komt m.b.t. de aanverwante software en kast, moet je een ander forum gaan opzoeken om je gesprek af te maken.
tweedehandsplaten ok (hoewel?? mp3's mogen wel aangeprezen worden, gewoon een nieuwer medium) maar dj-gear, pc-spul wordt vaak wel erg makkelijk afgeschoten, zonder even verder te kijken/denken, mogelijk ook afhankelijk van de persoon die plaatst.

er zijn ook al veel doe-het-zelf fora, muziekfora over releases en dergelijke. toch worden hier nummers geplaatst, gevraagd naar reparatie.

het maakt mij verder niet uit, hoe en waarom de moderators hier beslissingen nemen, maar soms is het verstandig, de argumentatie dan maar achterwege te laten.
 
De vraag was of je het synthforum leuk vindt geen visie over soft versus hard.

Hoe je het ook wend of keert, je krijgt op een forum ook te maken met een jongere generatie en mensen die er nog niet 10 jaar of langer in zitten.

Door de lijn zo strak te trekken en aan proberen te houden en steeds terug te kijken naar een denkbeeldige gouden eeuw denk ik dat het er niet leuker op wordt, anders hadden we al 4 jaar geleden moeten beginnen met het actief weren van mensen en onderwerpen omdat ze niet in het strakke stramien passen van wat mag en niet, en dan had je nu een bijna-dood forum gehad vol met zeurende mensen die elkaar online al allemaal te goed kennen, alles al weten en alles al hebben gezien.

Een beetje meer introspectie en relativering zou het in ieder geval prettiger maken.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top