Hoe leuk vindt jij het SF?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nee, wat jij hebt is een ferrari waar je alleen in zit en heel soms ff mee rijd maar niet weet hoe je hem in een hogere gear moet shiften... zoiets... :D

Ik kan prima schakelen in mijn so called "ferrari"
Ik zou het dan zelf eerder een "1967 Chevy Impala" noemen maar ja, :P

4866448_1967_Chevrolet_Impala.JPG


Maar ik rijd dus igg niet voor andere mensjes rondjes op een circuitje ermee
met allemaal lelijke Flugel stickers erop om dan geld ermee te verdienen ;)


Misschien snap jij mij niet helemaal, 6 :)
 
ik snap je heel goed maar je lult nu wat langs mij heen... ik heb het niet over dat jij commercieel moet gaan ofzo... helemaal niet, doe wat je lekker zelf wil... maar dat je je dan schijnbaar zo goed voelt om dan maar ff software (-gebruikers) op de vingers te tikken...?!? tsja...
 
goh.... moesten jullie geen wiet-winkels hebben zou ik uberhaupt niet veel komen zoeken in NL... :D

O nu krijgen wij Hollanders de schuld dat jij een drugs probleem hebt? Je hoeft niet te smoken hoor.....:kont: :D
 
goh.... moesten jullie geen wiet-winkels hebben zou ik uberhaupt niet veel komen zoeken in NL... :D

Jullie hebben de reputatie, maar stiekem vind ik onze Hollandse frieten en mayonaise lekkerder dan die van jullie.

Maar verder geef ik je volkomen gelijk, qua bourgondisch genieten, eten & drinken kun je veel beter in Belgie zitten :biertje:
 
Jullie hebben de reputatie, maar stiekem vind ik onze Hollandse frieten en mayonaise lekkerder dan die van jullie.
:biertje:

Net zoals die Heineken lekkerder is dan echt bier zeker :W

On Topic: er is een Belgisch synth gerelateerd forum maar daar zit niet veel leven in helaas, dus ik ben blij dat dit forum bestaat.
 
Nee, ik vind Belgisch bier lekkerder dan Nederlands bier :) Duits bier is ook super trouwens. De Duitsers maken de beste Pilsen, de Belgen de beste Trappisten.
 
... maar dat je je dan schijnbaar zo goed voelt om dan maar ff software (-gebruikers) op de vingers te tikken...?!? tsja...

Ik probeer ze alleen maar te helpen, en dat is echt waar.

het is net als met geloof, geloof ik :)

Tja,
Ik vind het gewoon erg sneu en het raakt mij diep als
iemand met electronische muziek wilt beginnen en dan
door aanraden van anderen voor 1000euro software koopt.

Koop gewoon een echt instrument/synth/drumdoos/fx/mixer/etc inplaats van een bergje digitale codes op een glimmend schijfje.

Ooit hebben vrienden van mij samen een keer legale software gekocht.
Rebirth 2.nogwat wel te verstaan.
Een jaar later was het gratis te downloaden :dubbel:

:engel:
 
Laatst gewijzigd:
Tja,
Ik vind het gewoon erg sneu en het raakt mij diep als
iemand met electronische muziek wilt beginnen en dan
door aanraden van anderen voor 1000euro software koopt.

Koop gewoon een echt instrument/synth/drumdoos/fx/mixer/etc inplaats van een bergje digitale codes op een glimmend schijfje.


Hokjesmentaliteit........ :okdan: het doel heiligt de middelen toch??????? wat maakt het uit of het nu soft of hardware is. zolang je maar fun hebt en dat het goed klinkt....
 
Ooit hebben vrienden van mij 1x legale software gekocht.
Rebirth 2.nogwat wel te verstaan.
Een jaar later was het gratis te downloaden :dubbel:
dat is ook ronduit dom idd... :D

maar voor een beetje hardware gebruiker (en ja, ik ben er zelf ook 1 want vroeger had je alleen synths en bestond het woordje softsynth niet eens) is het een logische stap om zelf eens bezig te gaan met synthese en die dingen te bouwen die je altijd al graag op een synth had willen zien...

softsynths kopen moet je idd ook niet doen, gewoon zelf maken :mexico:

Ik probeer ze alleen maar te helpen, en dat is echt waar.

het is net als met geloof, geloof ik :)
geloof lekker wat je zelf wil maar dring het anderen niet op... geloof is iets voor jezelf, niet om ten toon te spreiden... maar weet als gelovige wel WAAROM je iets geloofd...
 
Laatst gewijzigd:
dus als ik deze aflevering goed begrijp zijn er dus mensen op dit forum die stoned van de wiet, spelen met autootjes en modeltreinen. andere storen zich eraan dat deze mensen geen inhoudelijke bijdrage leveren. dit lijkt mij toch volkomen helder:
zij zijn hiertoe waarschijnlijk niet in staat.
toch mooi dat het synthforum ook aan dit soort verdwaalde lieden onderdak wenst te bieden.
zolang het er niet teveel zijn juich ik dit initiatief van harte toe.
daarnaast trek ik mij uiteraard alle geuite kritiek persoonlijk aan, waarvoor mijn nederige dank aan de indieners.
 
dus als ik deze aflevering goed begrijp zijn er dus mensen op dit forum die stoned van de wiet, spelen met autootjes en modeltreinen. andere storen zich eraan dat deze mensen geen inhoudelijke bijdrage leveren. dit lijkt mij toch volkomen helder:
zij zijn hiertoe waarschijnlijk niet in staat.
toch mooi dat het synthforum ook aan dit soort verdwaalde lieden onderdak wenst te bieden.
zolang het er niet teveel zijn juich ik dit initiatief van harte toe.
daarnaast trek ik mij uiteraard alle geuite kritiek persoonlijk aan, waarvoor mijn nederige dank aan de indieners.

Ach nou niet met de vinger wijzen van jij jij jijijhijij en jijijijij


zullen we weer back on topic met z'n alle?
 
Hokjesmentaliteit........ :okdan: het doel heiligt de middelen toch??????? wat maakt het uit of het nu soft of hardware is. zolang je maar fun hebt en dat het goed klinkt....

Tja wat maakt het ook uit,

Gewoon lekker softwaresynths enzo gebruiken.

Lekker scherm staren en muis voelen.
Gezellig door 1.000.000.000 presets skippen.
Lekker alles gemaakt door 1 bron (je geluidskaart)
Jezelf goed druk maken om randzaken als Latency,Drivers,Compatibility, updates, DLL-bestanden.
Ook mooi is waarneer die grijze bakken crashen tijdens opnemen of
nog mooier, als een laptop crashed tijdens een liveset.
En als je dan eenmaal alles op een rijtje hebt en het draait lekker
Dan is het tijd om een nieuwe te kopen
want die eene plugin draait niet op je systeempje.
En je oude systeem verkopen doe je ook maar niet, want je krijgt
er bijna niks meer voor terug.
 
opvallend dat er bij de gemiddelde Belg nog altijd de 'wij en zij' opvatting heerscht...

Heb ik ook wel hoor; alleen begint het 'zij' voor mij bij de Maas (met wat uitschieters); alleen jammer dat Vlamingen hier nooit zo van overtuigd zijn...

Brabant1477.png

The South Will Rise Again! :P
(ja hoor, West-Vlaanderen en Limburg mogen ook meedoen ;) )



Maar goed... *ahum* :engel:

Stiekem ook nog even on-topic: ik vermaak me hier wel. Heb ook perioden van desinteresse, weinig posten en/of complete afwezigheid, maar heb in ieder geval ontzettend veel geleerd, vind het ook leuk om mensen te helpen (als ik kan...) en ik vind het wel gezellig. Alleen met korte lontjes en aanverwante reacties heb ik niet zoveel, maar ja, dat heb je nu eenmaal met internet (en de hele wereld).

Overigens maakt het mij helemaal niets uit wat andere mensen gebruiken (hard, soft, en wat voor hard of soft); maar zelf ben ik gewoon niet geïnteresseerd in muziek maken met mijn computer (in welke vorm dan ook). En het lijkt me logisch dat discussies zich herhalen; als er vijf jaar geleden een discussie geweest is over onderwerp x (watdanook), dan kun je moeilijk van iedereen die sindsdien lid geworden is, gaan eisen dat ze dit onderwerp nooit meer zullen bediscussiëren. En zo zullen zo veel onderwerpen opnieuw aangehaald blijven worden.

Misschien interessant voor iemand om uit te zoeken: hoe lang is deze cyclus op SF? :D
 

Lekker scherm staren en muis voelen.
Gezellig door 1.000.000.000 presets skippen.
Lekker alles gemaakt door 1 bron (je geluidskaart)
Jezelf goed druk maken om randzaken als Latency,Drivers,Compatibility, updates, DLL-bestanden.
Ook mooi is waarneer die grijze bakken crashen tijdens opnemen of
nog mooier, als een laptop crashed tijdens een liveset.
En als je dan eenmaal alles op een rijtje hebt en het draait lekker
Dan is het tijd om een nieuwe te kopen
want die eene plugin draait niet op je systeempje.
En je oude systeem verkopen doe je ook maar niet, want je krijgt
er bijna niks meer voor terug.
daar heb jij misschien ervaring mee of dat vind jij niet makkelijk werken...
maar dat wil toch niet zeggen dat de rest van de mensen dit ook allemaal hebben?
als jij niet van de kleur paars houd dan hoef je dat nog niet te evangeliseren naar de rest van de wereld toe... jwt!? :mexico:
 
Laatst gewijzigd:
Overigens maakt het mij helemaal niets uit wat andere mensen gebruiken (hard, soft, en wat voor hard of soft); maar zelf ben ik gewoon niet geïnteresseerd in muziek maken met mijn computer (in welke vorm dan ook).

Sluit ik me helemaal bij aan. Hoewel ik zelf ook alleen maar met hardware werk (heb niet eens meer een computer in de studio staan) maakt het mij niet veel uit hoe iets is gemaakt, zolang het maar sterk in elkaar zit en lekker klinkt, zowel qua track zelf als de geluidskwaliteit dan. Muzikaal gezien heb ik meer respect voor iemand die op zijn computer een supertrack maakt dan iemand met een hok vol analoge bakken die er maar weinig van euhhh...bakt :) (de rest van de dag vermijd ik de spiegels in huis maar even :dubbel:)

Wat ik niet begrijp is dat die verschillen in benadering op SF vaak zo veel relletjes veroorzaken, beetje jammer wel. Het gaat tenslotte om iets dat iedereen voor z'n plezier doet en eigenlijk een soort luxe bezigheid is zeg maar... dat mensen elkaar in de haren vliegen over de verdeling van een stuk land is nog te begrijpen, maar dit :stupid Iedereen zou juist kunnen leren van de werkwijze van een ander, ook al past die niet bij hemzelf. Idem als het gaat over het verdedigen van bepaalde gear, ook zo lekker zinloos.... we hebben allemaal onze eigen oren en wat de een mooi/goed vindt hoeft een ander nog niet te vinden. Zal lekker saai worden als we allemaal hetzelfde gaan gebruiken.

Dussss.....peace to y'all en weest eens wat relaxter :luv:
 
Dat is allemaal wel leuk gezegd maar het is net wat 6 trak zegt. Wij stammen uit een periode zonder internet dus dan moet je gewoon zelf veel uitzoeken.
Nu wordt er verwacht in "this age of information" dat je met/op sprong en stel? antwoord krijgt op je vragen.....
Ik kom uit de periode dat als je wat wou kopieren dat dat op cassettebandje moest. Ik denk dat sommige "jonge leden" nog nooit een cassettebandje hebben vastgehouden. En dan toch van ons "ouwe rotten" verlangen dat wij ze meteen helpen.....wij hebben ook moeten werken voor onze kennis maar dat wil niet zeggen dat wij die niet willen delen...integendeel, ik vind het juist leuk als ik iemand kan verder helpen met een probleem...maar het moet wel een probleem zijn waar hij/zij tegenaan is gelopen in het uitzoeken van dingen.
de muziek is ook met de hand ingespeeld op een tascam 8 sporen multitrack recorder, net voor het atari tijdperk. apperatuur was toen een ob8 met midi, een roland mt 32 en een montarbo muti efx procesor waar je een sample van 1 seconde met midi kon aansturen (oei dat was al heel wat) hele avonden was ik hier zoet mee, vooral om het een beetje strak met de clicktrack mee te laten lopen..
gelukkig kwam toen snel de atari, uiteindelijk heb ik daar nog wel de meeste muziek mee gemaakt tov de apple,s en pc s die erna kwamen.. heerlijk to the point met (again a nice mca crack) cubase 1.0 ....:D
en internet met downloads en razendsnelle informatie over apparaten was helemaal nog ver weg..laat staan een synthforum..
als je een versie van cubase wilde hebben moest je heel sneaky een een of andere afspraak maken met een floppydealer (voornamelijk spelletjes)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top