Mijn studio annex crib XV

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dit is een Jaspers stand (verkrijgbaar bij o.a. Thomann). Je kan de hoogtes en hoek van de lagen zelf instellen.

Volgens mij past een groefdoos hier ook prima op. Alleen als je op een vlotte manier wilt proggen is het volgens mij minder handig, mocht je 'hard' op de knoppen en toetsen willen slaan en draaien.

Anyway, het proggen van bijv. mijn 808 gaat prima in dit rek.

Met groefdozen bedoel ik oude groefdozen (tb/tr/mc). Dus hard op slaan zal ik niet doen. Nu heb ik ze gewoon op een plank liggen en dat is op zich wel handig maar een mooi rek zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn, het moet echter wel nog handig te bedienen zijn en ze mogen er niet zomaar vanaf vallen.
 
Laatst gewijzigd:
Ahaa ok ik snap het ;)

Het rek is eigenlijk gebouwd voor (zware) synths. Dus als je van plan bent er alleen TRX0X en een TBX0X in te hangen, kan je er nog beter bij denk ik.

Daarnaast is dit rek über degelijk en zit qua constructie erg solide in elkaar.

Er zijn ook steunarmen verkrijgbaar in verschillende maten (klein en 'normaal') voor als je verschillende maten gear hebt..
 
Met groefdozen bedoel ik oude groefdozen (tb/tr/mc). Dus hard op slaan zal ik niet doen. Nu heb ik ze gewoon op een plank liggen en dat is op zich wel handig maar een mooi rek zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn, het moet echter wel nog handig te bedienen zijn en ze mogen er niet zomaar vanaf vallen.


Werkt prima, had ik eerst ook. Die 727 303 en 606 zitten met klittenband
vast op die plank links.

attachment.php
 

Attachments

  • JaspersRSB.jpg
    JaspersRSB.jpg
    85,2 KB · Bekeken: 95
Hah, ik wilde het eigenlijk al roepen, maar je zegt het zelf al...

Leuk plekkie, maar ik durf te wedden dat je leukere plekjes in je huis hebt waar JIJ graag je studiootje neer zou willen zetten, maar ik hoor je vrouw al roepen: "NEEEJ, daar komt niks van in! JIJ gaat maar lekker op de vliering zitten, daar is nog precies drie vierkante meter vrij, ga jij dáár maar lekker hobbyen!"

Weer een reden om niet te trouwen... :P

Kwestie van afspraken maken of met een uitgekiende uitgangssituatie starten :) Wij hebben hier een ruime zolder die we sinds een tijdje gecombineerd hebben ingericht als studio en thuisbios. Toen ik haar vertelde dat ik al die shit uit de woonkamer zou gaan verhuizen kon ze dat alleen maar toejuichen :-) Maar de truuk is uiteraard wel dat je het dan eerst in de woonkamer moet hebben staan. Ze is zeer tevreden met de huidige situatie en ik kan ook niet klagen want ik heb meer ruimte dan ooit tevoren en een dedicated hok voor filmspul :-) Ik heb haar eigenlijk nog nooit echt horen klagen over mijn muziekshizzle. Die eindversterkers subs en speakers vroeger in de woonkamer was ze wat minder gesteld op inderdaad. Maar de opstelling boven is een stuk beter :-)
 
Kwestie van afspraken maken of met een uitgekiende uitgangssituatie starten :)

Precies! Toen ik ging samenwonen, toen hadden we duidelijk de afspraak gemaakt dat IK zou bepalen wat voor apparatuur er zou komen te staan, dus ook in de woonkamer. Al zouden dat 5 grote fullrange speakerzuilen zijn en twee subs, geen geklaag! :)

Die eindversterkers subs en speakers vroeger in de woonkamer was ze wat minder gesteld op inderdaad.

En dat is nou precies de reden dat alle speakertjes en versterkers van tegenwoordig zo klein mogelijk moeten zijn... met als resultaat -> CRAP geluid uit alle consumenten hifi apparatuur!

Neem nou als voorbeeld het nieuwe Bose 3-2-1 systeem.
Surroundsound uit maar 2 speakers, zo klein als een golfballetje en een uit het zicht te plaatsen basmodule... :r:r:r:r:r:r:r:r
 
Valt allemaal wel mee hoor :) Ik kan me echter wel voorstellen dat het maken van een nummer niet leuk is om naar te luisteren. Erg veel herhalingen, uitzoeken van geluiden en loops. Da's leuk om te doen maar niet om naar te luisteren. Eenmaal klaar is het wat anders.
 
Valt allemaal wel mee hoor :) Ik kan me echter wel voorstellen dat het maken van een nummer niet leuk is om naar te luisteren. Erg veel herhalingen, uitzoeken van geluiden en loops. Da's leuk om te doen maar niet om naar te luisteren. Eenmaal klaar is het wat anders.

het uitzoekgedoe, of sjiek gezegd 'sound design' ;) doe ik dan ook op de headphones. Ik zit dan wel in een ander kamertje, het is 2 meter van de woonkamer.

En wat betreft de kleine hifi shit dingen, ik dacht ook slim te zijn door een 5.1 met kleine spiekertjes te kopen (1000W volgens de specs, amehoela). Kon dan gelijk mijn vintage yamaha versterker de deur uit doen etc.
Spijt. maargoed, ik gebruikte mn oude absolute zero's als speakers en die waren toch op (letterlijk hehe).
 
Dat is dus de reden dat ik verhuis binnenkort. Mijn vriendin woont bij mij (enfin, ze zit op kot bij mij, ze studeert in Gent dus het is al te gek dat ze elke dag 2 uur onderweg zou zijn als ze op 10 minuten bij mij is)... en ik zit met mijn studio in de woonkamer omdat het de enige ruimte is met verwarming (en met dat koude weer tegenwoordig is't van september tot mei te koud boven)...

Zoals iemand hier eerder al zei: 2 uur aan een stuk loopjes en soundjes zitten zoeken is leuk om te doén, maar niet om te horen...

Ik moet echt iets vinden waar een gemakkelijk te verwarmen ruimte afzonderlijk van de living kan dienstdoen als studio... alleen al de kabelrommel is niet te overzien hier (en ik heb ratten als huisdieren, die vaak vrij rondlopen, da's altijd eerst alle kabels veilig in de hoogte leggen!)


Back on-topic
... hieronder mijn ongewijzigde studio, nu mét JX3P. De RS7000 heeft plaats gemaakt voor een TR707, van welke ik nog wel eens enkele beelden zal schieten als het nog es de moeite is om hier een verandering te posten.
 

Attachments

  • DSC_0460.jpg
    DSC_0460.jpg
    158,4 KB · Bekeken: 102
En dat is nou precies de reden dat alle speakertjes en versterkers van tegenwoordig zo klein mogelijk moeten zijn... met als resultaat -> CRAP geluid uit alle consumenten hifi apparatuur!
Moet je eens studentenkamers vergelijken. Bij studentes zie ik altijd kleine boxjes, of zelfs van die houten radio-tjes waar je een ipod op aan kan sluiten. Bij de studenten staat redelijk vaak een goede HiFi set.
 
Ik zit soms weleens te denken om die Mono/Poly te verkopen en
een SH-02 of een SH-1 ervoor terug te halen. :D

Snap ik wel. Praat beter met de Roland spullen, en die Monopoly blijft 'n detune etter!
Vooral 'n SH02 ligt lekker in de mix met de 101. Vooral als je de SH2 de CV geeft van de 101 maar wel 'n losse trigger van de 808.

En ik en vriendin wonen in 'n woongroep. Dus haar kamer is de slaapkamer en haar werkkamer (kleren kunstenaar) en mijn kamer is de studio en soort van woonkamer. Dat is als het niet dicht staat met keys, flightcases en soldeerbout.
Ze ligt vaak zat op de bank te pitten als ik muziek maak.
 
Weinig foto's trouwens hiero.. effe veranderen!
Foto vanaf het platte dak gemaakt naar binnen. En ja, die zuurstok op de bank is m'n vriendin.
 

Attachments

  • DSC_6066.jpg
    DSC_6066.jpg
    141,9 KB · Bekeken: 99
  • DSC_6068.jpg
    DSC_6068.jpg
    143 KB · Bekeken: 103
  • DSC_6069.jpg
    DSC_6069.jpg
    144,1 KB · Bekeken: 97
  • DSC_6072.jpg
    DSC_6072.jpg
    164,3 KB · Bekeken: 98
  • DSC_6074.jpg
    DSC_6074.jpg
    175,8 KB · Bekeken: 95
Weinig foto's trouwens hiero.. effe veranderen!
Foto vanaf het platte dak gemaakt naar binnen. En ja, die zuurstok op de bank is m'n vriendin.

Volgens mij heb ik dezelfde...










..stoel dan (plaatje 1 op de voorgrond: die grote leren met hout)
:D
 
Erg koel prutshok! plusje voor de klok en de C64 doos :mega:
 

..stoel dan (plaatje 1 op de voorgrond: die grote leren met hout)
:D

Heheh... ik dacht al. Welke kermis heb je de jouwe opgepikt dan...?
 
Via een bejaarde kennis van m'n opa..


..heb 't nog steeds over die stoel! :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top