Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

20240221-125659.jpg


Zoals beloofd, hierbij een fotootje van het eindresultaat. M'n Focal speakers staan buiten beeld, maar dat is niet zo heel spannend.
 
Recent heb ik de studio anders ingedeeld, na de aankoop van een AKAI MPC Live II (ter vervanging van de MC500 Mk II's). Zowel door de aankoop als door de herschikking is de workflow er ergonomisch op vooruit gegaan. Hoofdtoestellen zijn nu de KRONOS, MPC en Montage.

En de laptop heeft nog steeds als enige functie het raadplegen van de manual PDF's :) (en nu ook het registreren en updaten van de MPC).

:doei:
 

Attachments

  • Guy-Lian_MPC2.jpg
    Guy-Lian_MPC2.jpg
    200,7 KB · Bekeken: 155
  • Guy-Lian-MPC1.jpg
    Guy-Lian-MPC1.jpg
    159,9 KB · Bekeken: 156
Recent heb ik de studio anders ingedeeld, na de aankoop van een AKAI MPC Live II (ter vervanging van de MC500 Mk II's). Zowel door de aankoop als door de herschikking is de workflow er ergonomisch op vooruit gegaan. Hoofdtoestellen zijn nu de KRONOS, MPC en Montage.

En de laptop heeft nog steeds als enige functie het raadplegen van de manual PDF's :) (en nu ook het registreren en updaten van de MPC).

:doei:
Leuke vibe đź‘Ť
 
Vandaagdedag
 

Attachments

  • IMG_1845.jpeg
    IMG_1845.jpeg
    237,1 KB · Bekeken: 114
Volgende keer weer.
 
Ik gebruik al mijn 880’s als A. Ik heb um’s en A’s door elkaar. Ik gebruik geen usb.
 
Klopt. Enkel jammer dat maschine geen 2 um880’s tegelijk kan / kon onderscheiden. Daarom heb ik usb afgevoerd
 
Een aantal dingen in mijn setup bevielen me niet en ook de ruimte werd niet optimaal gebruikt dus ik heb dit Paasweekend eindelijk weer eens de boel helemaal omgegooid. Een stemmig directiebureau van een kerkverzekeraar overgenomen (het is er immers de tijd van het jaar voor) - inclusief bezorging in ruil voor 2 kratten Alfa en met de nodige DYI huisvlijt allerlei stellages lopen knutselen. En ongeveer 1700 kilometer aan kabels uitgezocht en meerdere malen ontward, vreselijk. Maar ... het staat! Hierbij het resultaat:
studio24_1.jpg

Totaaloverzicht. Belangrijkste wijziging is het omwisselen van de keyboardstand met het bureau losse kastjes en semi-modulars.

studio24_2.jpg

De boosdoener van dit alles hier rechtsonder. Door de aankoop van de Soma Pulsar-23 ontstond veel te veel GAS voor andere excentrieke oosteuropese instrumenten en leuke drumdoosjes.

studio24_3.jpg

Drumdoosjes en fx doosjes en de meest recente aanschaf, de Barp 2600 - eindelijk weer een echte Uli schaamsynth in de collectie :D

studio24_4.jpg

De DAW met controllers (Native Instruments Komplete Kontrol S61 MK3 en Ableton Push 3)

studio24_5.jpg

The Tower of Power a.k.a. de Grote Drie.

studio24_6.jpg

En, na een geniale suggestie van mijn vrouw, de gitaarpedalen setup nu op een verrijdbare installatie zodat 'ie bij gebruik op de voorgrond staat en als ik hem niet nodig heb lekker weggestopt is onder het bureau.
 
Back
Top