Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het is een erg lekkere combi die DSI Prophet12 en de Pro2

Die Pro2 is echt een scheurmonster, van Front242 digitale FM bassen tot en met Dominator hoovers.
Ik ben blij dat ik toch ervoor ben gegaan en niet voor de sub37, al is dat ook een mooie bak, maar toch een stuk beperkter qua synthsese en daarmee ook qua geluidsspectrum.

DSI is echt goed in dat opzicht vind ik met die semi digitale hybride bakken, je kan er alle kanten mee op, van lieve soundjes tot en met totale vernietiging...

ow en die seq is echt wel tof inderdaad veel gaver als degene die in de PEK zat....dikke raveleads maken ermee jwt
 

Attachments

  • DSIx2.jpg
    DSIx2.jpg
    76,6 KB · Bekeken: 160
Gave foto's Raphie en Septic! Voor zo'n studio ruimtes zou ik ook tekenen! Ik moet het met een hokje doen van 2,5 bij 2,5m daar kan ik alles in wat ik moet doen, maar wat meer ruimte zou altijd prettig zijn hahahahaha dan kan ik ook mooie hardware racks gaan maken :D ofja eerst alle hardware kopen natuurlijk hahaha
 
Doe DSi setjes doen het goed ja. De Mopho en de P08 is ook gaaf samen.
 
Van mij ook maar weer eens een studio fotootje. Zoals je ziet alleen ECHTE en dikke synths. (jajajajaja Tyros!). hahaha.

Toch wel een echte hardware synth, maar die word gebruikt om de lexicon remotes op te hogen. Verder is een Virus TI ook niet echt ergens goed voor.... ;)

Maar even serieus: wij werken vrijwel alleen met softsynths en live instrumenten, dus wel vette mix gear, maar geen synths....
 

Attachments

  • STUDIO FOTOOO.jpg
    STUDIO FOTOOO.jpg
    65,9 KB · Bekeken: 153
zijn dat twee trackers? waarvoor gebruik je ze precies?

ik veronderstel de phoenix op mixbuss samen met de hedd?
 
zijn dat twee trackers? waarvoor gebruik je ze precies?

ik veronderstel de phoenix op mixbuss samen met de hedd?

Nee, das een Trakker (compressie voor vocal opnamen), en daaronder zit een Flamingo (dual pre amp voor opname), en daaronder een HEDD voor de AD conversie.

De Phoenix is bij mastering de masterbus compressor, en bij mixing vaak een parallel compressor. De HEDD switcht tussen AD conversie voor de preamps, en masterbuss kleuring. De microfoon gaat dus de Flamingo in, dan de Trakker in, en dan de HEDD in. En soms ook nog door de Phoenix, maar das een beeeeetje overdreven voor een tube mic.
 
ah zo - loopt lekker :)

en bij mixen gebruik je geen andere outboard compressie behalve de phoenix dan?
alle andere compressie software?

ben altijd benieuwd geweest naar de hedd - op zich is het software die de kleuring doet, of mis ik iets? ik hoor er bijna altijd positieve verhalen over.
 
ah zo - loopt lekker :)

en bij mixen gebruik je geen andere outboard compressie behalve de phoenix dan?
alle andere compressie software?

ben altijd benieuwd geweest naar de hedd - op zich is het software die de kleuring doet, of mis ik iets? ik hoor er bijna altijd positieve verhalen over.

Nee, op dit moment geen andere outboard compressie. Simpelweg omdat ik niet meer kanalen uit mn computer kan halen omdat alle card slots vol zitten. Maar ja, 16 kanalen Lynx Aurora analoog in/uit, en 16 kanalen AES EBU in out is voorlopig ook wel voldoende...

Het is een digitale kleuring die toegevoegd word met een HEDD ja. Maar t is heel raar. Alleen een HEDD inserten op een masterbus, maakt je master al "lekkerder", zelfs zonder dat de triode/pentode of tape aan staat. Echt een van de meest gebruikte units in mijn studio. Elke master zit ie zeker tussen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top