Mijn studio annex crib XV

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ben ik de eerste :-)

Ben ik de eerste :-)

100_6785.jpg



100_6786.jpg



100_6788.jpg



100_6790.jpg
 
Patchbay lost zoooooooveel kabelrommel op... Je moet er wel eerst 2 keer zoveel aaschaffen en allemaal langs achter in dat ding proppen...

Maar dan ben je er wel vanaf.
true, maar met een multikabeltje heen en weer wordt het wel makkelijker. Scheelt ook spaghetti en een beetje multi is ook beter beschermd tegen inteferentie.

Ik heb de laatste tijd ook wat extra mulikabels aangeschaft om e.e.a. wat overzichtelijker te kunnen ordenen en optimaal gebruik te kunnen maken van alle aansluitingen op m'n analoge tafel. De losse kabels die in een rack van apparaat naar patchbay lopen, heb ik zoveel mogelijk met tie-rips bij elkaar gebonden. Moet alleen nog even nieuwe labels printen zodat ik wat makkelijker de juiste ins&outs terugvind :) Zitten nu nog wat stickerresen op van de vorige labels.
 

Attachments

  • P3220066.jpg
    P3220066.jpg
    185,7 KB · Bekeken: 165
  • P3220065.jpg
    P3220065.jpg
    176,3 KB · Bekeken: 172
DCP_4752.jpg
deze thread is nog maar net begonnen en er zijn nu al 3 Mc303's gepost:P

Op de foto, mijn Mc303 met mijn mengpaneel.

DCP_4748.jpg
Px1000 patchbay(ongebruikt omdat ik nog steeds kabels nodig heb)
Ibanez DM-1000 Digital delay
Roland MKS-100 Sampler

DCP_4747.jpg
Overzichtje.

Nieuw is mijn Nord rack 2, die nog niet op een foto is gezet
 
Hierbij zoals beloofd mijn cribje :biertje:
 

Attachments

  • IMG_1453.jpg
    IMG_1453.jpg
    132,9 KB · Bekeken: 177
  • IMG_1454.jpg
    IMG_1454.jpg
    141,8 KB · Bekeken: 169
  • IMG_1455.jpg
    IMG_1455.jpg
    145 KB · Bekeken: 175
  • IMG_1459.jpg
    IMG_1459.jpg
    51,6 KB · Bekeken: 170
  • IMG_1461.jpg
    IMG_1461.jpg
    65,3 KB · Bekeken: 172
@ Hilltree: PARKITO GESPOT! :okdan:
Verder ook een hele gave studio, netjes ingedeeld en met soms wat ongebruikelijke apparatuur. Respect!

@ CDK:
Mooie vintage spullen! Lekker de jupi collection en een fijn paartje Space Echo's...
De Engelse synthjes (Wasp / Gnat & de M3x) mogen lekker bij elkaar staan? Top!
 
@ CDK:
Mooie vintage spullen! Lekker de jupi collection en een fijn paartje Space Echo's...
De Engelse synthjes (Wasp / Gnat & de M3x) mogen lekker bij elkaar staan? Top!

Dank Hanz & Rocksteady :biertje: :biertje:

Een JP8 komt er binnenkort aan, dan is het Jupiter trio compleet. Wordt nog een dilemma waar ik die kwijt moet in het rek..

Vergeet de OSCar niet ;); Brits synth kwartetje gebroederlijk bij elkaar :P
 
Klein stukje offtopic, nog even over het organiseren der studio's, en hoe om te gaan met het fenomeen kabelberg zodra je hardware verzameling een beetje uitgroeit:

Het 'grote geheim' (IMHO) is het 'bundelen' van groepjes synths / effecten met een eigen midi-interface, een eigen adat converter en een goed multi-stekkerblok.
Op die manier ontstaan er dan 'eilandjes' die je dan met een enkel optisch kabeltje en usb / serial kabeltje aan elkaar kunt knopen.
Gebruik dan nog van die 8x Jack -> DB-25 snakes tussen apparatuur en converters, en opgeruimder kan het niet meer worden...

Toegegeven, je moet wel investeren in het aantal inputs van je systeem, maar dan heb je wel gewoon direct alles onder de knop.
Patchbays vind ik aardig, maar voor mij persoonlijk minder 'intuitief' werkend. Ik gebruik er zelf maar Ć©Ć©n, als verdeelpunt voor een langere snake kabel.
 
Het 'grote geheim' (IMHO) is het 'bundelen' van groepjes synths / effecten met een eigen midi-interface, een eigen adat converter en een goed multi-stekkerblok.
Op die manier ontstaan er dan 'eilandjes' die je dan met een enkel optisch kabeltje en usb / serial kabeltje aan elkaar kunt knopen.
Gebruik dan nog van die 8x Jack -> DB-25 snakes tussen apparatuur en converters, en opgeruimder kan het niet meer worden...

Dat zijn wel handige tips, maar ik denk niet dat dat voor iedereen zal werken.

Ikzelf vind het bijvoorbeeld maar al te leuk een keer per zoveel tijd (meestal per paar maandjes), om iets heel kleins te veranderen. 1 Synthje verplaatsen, een module verwisselen, andere audio interface met weer meer I/O enz, enz...

Dan heb je binnen een paar maandjes alweer een kabel-rotzooi hangen naast je o-zo-strakke-kabelbundels... :erm:

Zo gaat dat bij mij altijd en feit blijft dat kabels nu eenmaal super irritant zijn!
 
Cable Madness ...

cablemadness.jpg
 
Weksel vroeg in de IV topic of ik monitor met m'n headphones. Inderdaad voorlopg nog wel maar ik ga volgende maand een setje actieve monitors aankopen. Dat zal beter zijn.
 
Hier een paar fotootjes van mijn slaapkamerstudio.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • IMGP2363 (Medium).JPG
    IMGP2363 (Medium).JPG
    70,2 KB · Bekeken: 168
  • IMGP2364 (Medium).JPG
    IMGP2364 (Medium).JPG
    69,9 KB · Bekeken: 169
  • IMGP2366 (Medium).JPG
    IMGP2366 (Medium).JPG
    80,9 KB · Bekeken: 174
  • IMGP2383 (Medium).JPG
    IMGP2383 (Medium).JPG
    75,2 KB · Bekeken: 165
  • IMGP2370 (Medium).JPG
    IMGP2370 (Medium).JPG
    79,4 KB · Bekeken: 159
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top