Mijn studio annex crib XV

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ben al jaren weg van zo muren vol synths, netjes op van die schuifrails, sinds ik 'cribs' zag bij huize Moby... vet.

Wel ben eigenlijk wel be,ieuwd over die Moby-studio. Heeft iemand die aflevering of een link ernaar, of gewoon enkele shots?

Dank u
 
Hee Raphie! Zie je dat? Moby heeft de Distressors in z'n rack hangen! :okdan:

Leuke filmpjes b.t.w.

Ik vind het eigenlijk wel heel apart als iemand ProTools gebruikt als hoofdzakelijk midisequencer, zoals de meesten onder ons Logic of Cubase gebruiken. ProTools is toch meer een audio gebaseerd platform en wordt daar in de meeste studio's toch wel voor gebruikt.

Het lijkt wel alsof men in Amerika vaak zo werkt. Junkie XL bijvoorbeeld werkt op precies dezelfde manier.
 
Je ziet niet zoveel van de studio maar is wel een leuk filmpje van Moby :

http://www.youtube.com/watch?v=K7y4ypOt0o4


en nog een terwijl Moby wat muziek maakt in zijn studio :

http://www.youtube.com/watch?v=EBPXrmfiWCc

Bedankt, maar het eerste filmpje is in mijn land niet beschikbaar. Weet dat wij wat politieke problemen hebben, maar gaat het zo ver? 8~
Hee Raphie! Zie je dat? Moby heeft de Distressors in z'n rack hangen! :okdan:

Leuke filmpjes b.t.w.

Ik vind het eigenlijk wel heel apart als iemand ProTools gebruikt als hoofdzakelijk midisequencer, zoals de meesten onder ons Logic of Cubase gebruiken. ProTools is toch meer een audio gebaseerd platform en wordt daar in de meeste studio's toch wel voor gebruikt.

Het lijkt wel alsof men in Amerika vaak zo werkt. Junkie XL bijvoorbeeld werkt op precies dezelfde manier.

Ja Raphie ...

En over Pro Tools, vind het ook wel wat vreemd, maar momenteel is pro tools toch wat aan het bijbenen op midigebied, toch?
Ligt het echt wat aan Amerika, of zou het toeval zijn. Toen JunieXL met zijn muziek begon woonde hij toch nog in NL. Maar ja, je manier kan veranderen he.


Gagarin

PS: bedankt voor het filmpje
 
Bericht door een moderator:
In het kader van "laten we het gezellig houden" wat OT-berichten verwijderd
 
En over Pro Tools, vind het ook wel wat vreemd, maar momenteel is pro tools toch wat aan het bijbenen op midigebied, toch?

Veel Amerikaanse Hip Hop producers gebruiken ook protools. Vraag me neit waarom 8o)
 
Nieuw :D

lekker werk spot all controle /analoog in some whay ..synth zzz
kan me voorstellen dat er met zulke controle friekbakkies best wat uit rolt

biss
 
Je ziet niet zoveel van de studio maar is wel een leuk filmpje van Moby :

http://www.youtube.com/watch?v=K7y4ypOt0o4


en nog een terwijl Moby wat muziek maakt in zijn studio :

http://www.youtube.com/watch?v=EBPXrmfiWCc


aswe toch andermans studio moge posten
deze man heeft een lekkere setupo zeg


Synth are Oberheim ob 8, Yamaha cs 60, Korg ms 20, m5, dotcom, studio electronics midimioog, prophet 5,roland sh 5, monopoly triggers dotcom , System 100 for bass, korg emx triggers all sequencers ...
Synth are Oberheim ob 8, Yamaha cs 60, Korg ms 20, m5, dotcom, studio electronics midimioog, prophet 5,roland sh 5, monopoly triggers dotcom , System 100 for bass, korg emx triggers all sequencers via midi to cv , dotcom sequencers for cv for Roland sh5 and m5, sequencers rolans system 104 for system 100 and filter from ob8.
More Synth passiv in the video: Oberheim ob1, Jupiter 4, korg maxikorg, korg trident, moog liberation, fender rhodes........
Categorie: Muziek
Labels:
Synth moog modular macbeth m5 yamaha cs minimoog live jam oberheim korg ms electribe synthesizer music electronic
 
Je hebt gelijk maar daar hebben we een topic voor. Ik dwaalde wat af toen iemand over moby's studio begon, sorry.

Gagarin
 
Ro9, dus je phatty is ook binnen?
Veel analoog staan dus u bent een liefhebbert?
 
Ook hier weer wat veranderingen:

NI KOMPLETE5 en KORE2 eruit
3e Steinberg MR816 erin (3 cascaded units werken echt PERFECT samen)
(Ik had een Presonus Digimax D8, maar die XMAX pre amps klonken echt voor geen meter)

Nu aan het kijken voor een SPL TUBE Vitalizer (de 2HE uitvoering)
En de nieuwe SSL X-Desk lonkt ook wel (als summer/monitoring)
Als ik vandeweek m'n TUBE Vitalizer rond heb zal ik ff wat nieuwe foto's maken.
 
Ja, de vertraging werd veroorzaakt door het failliet gaan van Arbiter eind januari.
Source heeft de import/distributie overgenomen en uiteindelijk keurig afgehandeld :)


Inderdaad een liefhebber:P

xplain wast een label[tje] ofso ..wat failiet ging
hadje dar meteen onder te lijden ..
crisis..o l l alla
 
Ook hier weer wat veranderingen:

NI KOMPLETE5 en KORE2 eruit
3e Steinberg MR816 erin (3 cascaded units werken echt PERFECT samen)
(Ik had een Presonus Digimax D8, maar die XMAX pre amps klonken echt voor geen meter)

Nu aan het kijken voor een SPL TUBE Vitalizer (de 2HE uitvoering)
En de nieuwe SSL X-Desk lonkt ook wel (als summer/monitoring)
Als ik vandeweek m'n TUBE Vitalizer rond heb zal ik ff wat nieuwe foto's maken.

is eem midas niks voor jouw
theatre/. standaard high quality en niet te egt duur 2500 a4000 klein mixertje
ipv ssl ???
wat moetuik me dar by voorstellen ,..
 
mooi plekkie ro !
 
UPDATE:
attachment.php
 

Attachments

  • RSBstudio0409.jpg
    RSBstudio0409.jpg
    114,2 KB · Bekeken: 113
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top