Mijn studio annex crib XV

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
soms vind ik dit soort studiotjes leuker om te zien dan hi-end studios.. top!

Thx! Ik beschouw dit als een compliment...

Maar wat ik me dan meteen afvraag...

Als ik nu mn Jaspers Stand opstel met mn Synths erop, en ik prop de stekkerkoppen weg achter mn desk, en ik etaleer de TR707 en de andere grooveboxen mooi met wat kunstig licht erop... is het dan plots wel Hi End?
 
Da is van vroeger! Heheh... altijd leuk om de soft mensen te verbazen met ouwe crap!

http://www.renoise.com

Moet toe geven dat ik meerdere pogingen gewaagd heb om Ableton ofzo te gebruiken... maar had er steeds ruzie mee. Vooral die puntjes neer zetten.... AAAAARGHHHH!!!

Totdat ik terug dacht aan de oude Amiga tijd en ging zoeken naar basic tracker rommel.
Lekker noten lezen in letters en cijfers. Stuur er de 101 mee aan, en af en toe flikker ik er 'n sample in.
Toch fijn dat 'n programma €50 kost en dat je dan de aankomende 5 jaar goed zit met updates. Niet dat je voor €600 'n volledige Ableton pack koopt en bij de eerst volgende update weer mot dokken.
Ziet er bijna precies out als mijn goede oude FastTracker 2. Vet hoor. :)

En cool dat Nicolas2000 zelfs zijn modular netjes heeft weten te houden, zowel qua inbouw als kabelwerk. 8)
 
Thx! Ik beschouw dit als een compliment...

Maar wat ik me dan meteen afvraag...

Als ik nu mn Jaspers Stand opstel met mn Synths erop, en ik prop de stekkerkoppen weg achter mn desk, en ik etaleer de TR707 en de andere grooveboxen mooi met wat kunstig licht erop... is het dan plots wel Hi End?

Denk het niet, ik denk dat je je studio dan vol mot proppen met
Neve, Manley, SSL, Teletronix en weet ik veel wat.

Ik denk dat High-end ook meer voor masteraars is
en niet echt voor producers, kan natuurlijk wel ;)
 
Denk het niet, ik denk dat je je studio dan vol mot proppen met
Neve, Manley, SSL, Teletronix en weet ik veel wat.

Ik denk dat High-end ook meer voor masteraars is
en niet echt voor producers, kan natuurlijk wel ;)

volproppen hoeft dan gelijk ook niet. Zorg dat je 1 goede frontend hebt. (beetje raar woord trouwens frontend, vooreinde hehe). Op zich tegenwoordig allemaal bereikbaar ook voor de kleine beurs. :)
 
Om muziek te màken heb je helemaal geen hi-end studio nodig. Net als RSB zei denk ik.

Een degelijke geluidskaart met wat ins en outs, en een DAW met wat vst effecten en compressors waar je goed, consequent en met mate mee werkt en je kan perfect alles gaan tracken in je software.

Dat en een akoestisch degelijke ruimte om je spul af te luisteren op boxen of monitors die je vooral goed moet kénnen ipv dat ze duur zijn.

Alles wat je opneemt mag zo goedkoop, rommelig, lelijk, digitaal, analoog, krom, groen of gevaarlijk zijn als't wil. Dat maakt volgens mij je studio niet minder hi-end. Workflow is persoonlijk.

Als je je gear ként, da's pas hi-end. De rest doet er niet toe...

Als je zelf niet moet gaan masteren - uiteraard.

Maar goed, binnenkort staat alles visueel wat mooier, als ik terug ruimte heb vr mn studio en niet in de living moet zitten... dan stuur ik wat hi-end-esque foto's.
 
Die inbouw en bekabeling van de modular zijn geheel ter ere van J.Baars. Op foto ziet de spaghetti er altijd netjes uit omdat die minibanaankabeltjes nauwelijks zichtbaar zijn. :)
 
Een JX3p en 707, dat zijn 2 dingen die nog op mijn verlanglijstje staan
Jx3p heb ik 10 jaar geleden gehad, geruild tegen een bassstation keyboard, die later weer geruild tegen een superbassstation rack en die is nu ook weg :(
Is de sequencer van de JX3p te syncen op de eoa manier?
 
Jij hebt die Formant bekabeld en ingebouwd ter ere van j.baars?
Begrijp ik het nou goed?
Of heb je een patch gemaakt voor j.baars :confused: Ksnap hem ni??

Die Cruise is trouwens ook wel een lekker ding zeg btw :okdan:

rs fxcking[yoke
ikdenk dat ronzen nicolaas ..bedoelt datie de formant van jeroen heft overgekocht
en dus terere an hem deel valt [wateen zin ]
:biertje:
happyeaster...nicolaas; leuke setup in belcique
watjij nodig heb is een leuke analoge sequencer ...wordt t egt leuk
alhoewel een seq...in de jx3p triggered by de tr626

met siel [+fx ] strings
en wat egt electone ronkende analoge organs ...leads kan best leuk klinken...

mensen deze man heeft moeite gedaan om een electone c35/55 analoge organ met analog ritme box in een ..draagbare case te regelen in O"llanda ,
vette machine

sc6 mannnn
 
De modular en zijn patchkabeltjes met minibanaan zijn gebouwd door Jeroen Baars, dat bedoelde ik inderdaad.

Die electone is de C-605P, de meest moderne analoge electone (C-605) in een portable (nuja, meer dan 60kg...) jasje. Daarmee volgens mij ook de meest uitgebreide portable electone. Ik ben er nog niet helemaal uit of hier nu ook PASS synthese technologie in zit of niet. Klinkt in ieder geval leuk. :) Die 605P kom je niet vaak tegen, vandaar dat ik er een eind voor gereden heb. Ik krijg in mijn studio namelijk geen gewoon orgel binnen vanwege de draaitrap.

De 626 triggert de JX3P. Dat kan heel eenvoudig, want de JX-3P heeft een trigger ingang, en de 626 een trigger uitgang. :)

btw R-ond, ik heb nog geen R-animatiepoging gedaan voor de Siel Cruise. Zodra ik er aan toe kom, hoor je mijn vorderingen! De 3P heeft in ieder geval terug allemaal levende keys, en alle ledjes branden weer even fel. Die is dus terug 100% werkend.
 
Nu heb ik het normaal ook niet zo voor mods, maar ik ga proberen via een bestaand gaatje in de behuizing van de 3P (aan de achterkant) een klein toggle switchje in te bouwen, dat als functie heeft dat je de sequencer kan transponeren door enkel een noot in te duwen. Dat scheelt weer een hand, wat in mijn setup altijd welkom is. :)
 
Nog ff een kiekske nu bijna alle kastjes weer terug zijn van hun vakantie adresje..

attachment.php
 

Attachments

  • 20090413 - studio.jpg
    20090413 - studio.jpg
    200,6 KB · Bekeken: 75
Jx3p heb ik 10 jaar geleden gehad, geruild tegen een bassstation keyboard, die later weer geruild tegen een superbassstation rack en die is nu ook weg :(
Is de sequencer van de JX3p te syncen op de eoa manier?

Ja ik doe het met de 707. Die hang ik via midi aan de pc en dan de trigger out van de 707 naar de sequencer van de JX3P. Leuk met de shuffle krijg je gewoon een leuke groove...

Je zou het ook knn doen met een 5v pulse uit je DAW. Dat kan ook.

Ik hou van die oude compatibele roland bakken...
 
Ja ik doe het met de 707. Die hang ik via midi aan de pc en dan de trigger out van de 707 naar de sequencer van de JX3P. Leuk met de shuffle krijg je gewoon een leuke groove...

Je zou het ook knn doen met een 5v pulse uit je DAW. Dat kan ook.

Ik hou van die oude compatibele roland bakken...

Klinkt goed ja, moet ik toch maar weer eens een JX scoren... hoe zou zo'n JX10 eigenlijk zijn? Heeft ook een sequencer.

@tall lad: mooie setup, wat staat er nog onder die stofhoezen?https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=46678&d=1239654802
 
De shuffle optie, daar moet ik me nog eens in verdiepen... (ik heb die TR626 nog maar net en het is mijn eerste TR)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top