Wie is hier allemaal van België?

Uit Lennik, bekend van zijn coke, Philip Peeters, Willy Sommers, volleybalploeg, Ann Miller, Joren Dumont, Stijn Derycke, Johan Vermeersch, baas boerendbond, ex-rector VUB en derde mmoiste dorp van België.

... maar voornamelijk in Gent
 
Ik kom weles via belgie,.. telt dat ook? Altijd blij dat ik niet in een gat in de weg ben blijven steken als ik weer in Holland ben!! Leuk dat belastingvoordeel maar dat zie je dan weer terug in de wegen,.. praatpalen,.. lantarenpalen,. en alles eigenlijk!
 
Uit Lennik, bekend van zijn coke, Philip Peeters, Willy Sommers, volleybalploeg, Ann Miller, Joren Dumont, Stijn Derycke, Johan Vermeersch, baas boerendbond, ex-rector VUB en derde mmoiste dorp van België.

... maar voornamelijk in Gent

Allemaal wereldsterren,.. vooral de baas van boerenbond,.
Wat wel weer nieuws is,..dat r meer dan drie dorpen zijn in belgie,.. is dat al lang?
 
Brussel (de hoofdstad van Vlaanderen trouwens...!)
 
Brussel (de hoofdstad van Vlaanderen trouwens...!)

Hoe kan dat nou? Ze praten daar franzoos(of zijn julie stiekum waalse infiltranten?)8o)
 
forum-idee: Google Maps voor leden

forum-idee: Google Maps voor leden

Prima idee! ;) ik kwam er pas vorige maand achter dat hier
vlakbij een lid woont dat aardige acid maakt.

:p Nuja, aardig... ;) enfin, je begrijpt wel wat ik bedoel.

:okdan: zoals is dus zei, prima idee


zou het niet interessant zijn zo een Google Maps op het forum te zetten (zowel voor NL als B) waar je je stad kan op pinnen?

dan zie je in een oogopslag of er mensen zijn die dicht bij wonen

en is het nog aan iedereen de keuze of hij dit wil instellen of niet
 
Ik was afgelopen weekend in Belgie,..
Reggae Geel,.. lekker camperen! Fijne mensen,. Lekker Muziekkie,. en Normale prijzen!

Hollands gezellig die belgen,.. al praten ze wel wat raar,.. Kheb de Dikke van Dale erop nageslagen en een hoop woorden die ik gehoord heb staan er echt niet in,.. maar een belgische editie bestaat ook niet!
 
Hollands gezellig die belgen,.. al praten ze wel wat raar,.. Kheb de Dikke van Dale erop nageslagen en een hoop woorden die ik gehoord heb staan er echt niet in,.. maar een belgische editie bestaat ook niet!
dit ligt natuurlijk aan de grote verschillen in dialecten.

hah http://www.oostendseverhalen.be/oostendse-grammatica.html
grammatica, spelling, en woordenboek van ons streekdialect

Ga je mee naar de zee:
http://www.oostendseverhalen.be/media/geluid/ga_je_mee_naar_zee.mp3
Ik sta met één been in een teil met geitevlees en met mijn kleine teen in de wasbak met zeewater:
http://www.oostendseverhalen.be/media/geluid/ik_sat_met_mijn_ene_been_in_de_zee.mp3
8o)


en als je het wil horen van een echte Oostendenaar, James Ensor, anno 1936
http://www.klara.be/cm/klara/2.539/1.15568-unieke-opname-van-ensor
 
Officieel woon ik nog in Aartselaar. dorpke ten zuiden van Antwerpen (ik zou zeggen "onder Antwerpen", maar dan denken die taalgehandicapte hollanders natuurlijk weer dat er zich nog een compleet land onder de Belgische bodem bevindt :)). Maar in de partijk woon ik meer in Lochristi (tegen Gent). Zo op safari gaan naar de verkeerde kant van't water bevalt mij wel, dus heb ik er intussen ook maar wat grond gekocht waar ik momenteel onkruid op kweek.
 
Officieel woon ik nog in Aartselaar. dorpke ten zuiden van Antwerpen (ik zou zeggen "onder Antwerpen", maar dan denken die taalgehandicapte hollanders natuurlijk weer dat er zich nog een compleet land onder de Belgische bodem bevindt :)). Maar in de partijk woon ik meer in Lochristi (tegen Gent). Zo op safari gaan naar de verkeerde kant van't water bevalt mij wel, dus heb ik er intussen ook maar wat grond gekocht waar ik momenteel onkruid op kweek.


Nee,.. wij zeggen ook "onder Amsterdam" dwz,. als iets ten zuiden ligt,.. Maar een dorpje noemen wij geen dorpke,.. Want dat staat nogal taalgehandicapt.
Dat zou dus worden:,... Belgie is een piepklein dorpje onder Holland,..
En er bevindt zich toch echt een compleet land onder de Belgische bodem,.. dat heet Plopsaland,.. Daar woont de uberbelg die de genetische voorvader is van alle Belgen.
En oh ja,..onkruid noemen we wiet! :geslaagd:
 
Back
Top