e-Gloomy-nations - Music Makes Me

mijn DNA trilt lekker mee!

het intro is meteen goed; de sounds -> als pijlen!

muzikaal steengoed... en de vocals vallen er goed in...

zweept!
@vink ske :) Mooi geschreven man, van harte bedankt.
 
Zo, ik kwam net uit de Droomsfeer. Mijn hersenen kraakten en moesten acclimatiseren. Heb 'm 2 x moeten luisteren om 'm enigszins te begrijpen. 18 lagen in 3 minuten, knap! Zo kort voelt het niet! Complex, gek, en toch in harmonie. Het enige onprettige is die Autotuned Mocro op de achtergrond.
@=XTRECIST= thnx man, is toch leuke commentaar, je vindt hem knap. Ik denk dat ik ongeveer tot 40 lagen kan gaan in drie minuten, en dat durft het nog harmonisch klinken.
 
Begint wat ruw maar bouwt zeer mooi uit op inderdaad een herkenbare stijl, alles duikelt over elkaar maar houd elkaar op dezelfde manier in balans, de vocalen vragen je aandacht maar zijn haast onverstaanbaar wat een interessant effect heeft, de muziek gaat daar goed mee.



Mooi gemaakt👍🏻
Hey @SvEnErGy super, kerel, hartstikke bedankt. Ja, ik raap alle schotse en scheve stukken bij elkaar waar ik nadien er iets harmonisch van maak/balans. Fijn yo, thanks.

 
Ik krijg altijd het verwijt dat mijn tracks te glad klinken. Daarom kan ik hier denk ik helemaal niks mee 😁 De synths rammelen, het ritme wringt en ik hoor geluiden die ik niet mooi vind. Heel veel mensen vinden het wél prachtig dus bij deze mijn coming out: ik heb er totaal geen verstand van 😄

P.S. Deze sla ik voor nu even over, misschien landt hij later nog.
Gloomy tracks zou je meerdere keren moeten luisteren. Keer per keer krijg je een puzzelstuk aangerijkt. En op de duur zou de puzzel moeten afgewerkte zijn. Dan denk je: ow, maar dit moet gewoon zo klinken, lol :) Fijn dat je uit de kast komt, lol. Thanks makker.
 
Superdik weer, ik begrijp niet hoe je het voor elkaar krijgt super origineel en vet te gelijk. Very nice! :okdan:
Ik heb het al een paar keer gezegd: ik maak deze muziek niet. Het zijn de muses die hun werk doen :)
Mooie commentaar @demian , dank je weeeelllll !!!!
 
Vet, vind het tof hoe die wat scheef loopt. Vocals passen er in eerste instantie mooi tussen voor mij- moest heel even aan oude Orbital denken. De auto-tune vocals in het laatste stuk had voor mij alleen niet gehoeven. Silver lining daar wel is dat mijn tenen niet zo hard kromtrokken als dat ze normaliter doen bij auto-tune, kwestie van persoonlijke voorkeur dus. :) Voor de rest zit het spannend in elkaar, gave ritme en sound design- heb er met veel plezier naar geluisterd!
 
Na je verhaal over law of attraction en al die new-age teremen verwachtte ik drones, sitars, M1-koortjes en dat soort meuk, maar aangenaam verrast dat het een prettige track is!
 
Vet, vind het tof hoe die wat scheef loopt. Vocals passen er in eerste instantie mooi tussen voor mij- moest heel even aan oude Orbital denken. De auto-tune vocals in het laatste stuk had voor mij alleen niet gehoeven. Silver lining daar wel is dat mijn tenen niet zo hard kromtrokken als dat ze normaliter doen bij auto-tune, kwestie van persoonlijke voorkeur dus. :) Voor de rest zit het spannend in elkaar, gave ritme en sound design- heb er met veel plezier naar geluisterd!
en ik heb dit met plezier gelezen, beste @Transistor Dank je wel man!!!
 
Na je verhaal over law of attraction en al die new-age teremen verwachtte ik drones, sitars, M1-koortjes en dat soort meuk, maar aangenaam verrast dat het een prettige track is!
Heyyyyy @payt hihi, funny.. soms is vaak iets niet minder waar. Dank je wel voor je superleuke feedback!
 
Ik kwam er eerlijk gezegd niet helemaal in, zitten zeker wel leuke dingen in qua sound design, maar de flow snapte ik niet helemaal, heeft vlagen van iets van David Bowie maar iets (in mijn hoofd) botst er (niet klank, maar ritmisch of arrangementen, kan mijn vinger er niet helemaal opleggen). Mooie vocalen trouwens.
 
Jemig de pemig, wat gebeurt hier allemaal? Dit lijkt wel een audio-trip. Er is niet echt een opbouw van het nummer, maar toch gebeurt er heel wat. Dit kan alleen Gloomy in elkaar knutselen. Van de Law of attraction weet ik het niet, maar de positieve vibraties zijn wel aangekomen. :okdan:
 
Ik kwam er eerlijk gezegd niet helemaal in, zitten zeker wel leuke dingen in qua sound design, maar de flow snapte ik niet helemaal, heeft vlagen van iets van David Bowie maar iets (in mijn hoofd) botst er (niet klank, maar ritmisch of arrangementen, kan mijn vinger er niet helemaal opleggen). Mooie vocalen trouwens.
Hey @Fifth Bot , dank je wel broeder. Nou, als je je vinger er niet kunt opleggen en Bowie als verwijzing gebruikt, zal dat zeker goed zijn, super. :)
 
Jemig de pemig, wat gebeurt hier allemaal? Dit lijkt wel een audio-trip. Er is niet echt een opbouw van het nummer, maar toch gebeurt er heel wat. Dit kan alleen Gloomy in elkaar knutselen. Van de Law of attraction weet ik het niet, maar de positieve vibraties zijn wel aangekomen. :okdan:
@Sankt Pauli , hey yow, thanks a lot mate. Dit is wel heel erg mooie feedback, positieve vibraties die aankomen! :) Missie compleet geslaagd!
 
Dan komen we aan bij de man van het forum, niemand minder mr. e-Gloomy himself, die me altijd weet te verbazen met de muziek die hij maakt. Je maakt niet mijn soort muziek, maar toch kan ik altijd genieten van je producties. Misschien ook wel een beetje om de persoon die je bent zoals ik je van dit forum ken. Deze track, net als al je andere tracks, vind ik creatief en knap geproduceerd met allerlei rare fratsen er in die samen een geheel maken en kloppen in de track. Er zijn hier een daar een paar geluiden die iets zachter mogen naar mijn smaak.
 
Top hoor, gaaf gemaakt! Productie klinkt ook als een klok. De timing van de percussie elementen had ik wat meer moeite mee in het begin, maar naarmate het nummer vorderde verdween dat gevoel wat naar de achtergrond.
 
Dus voor de 2de keer komen luisteren. En ik blijf bij m'n standpunt. Gloomey wijkt steeds weer van het geijkte pad af. Dat is riskant, maar hij blijft wel overeind.
Dus ja hoor. My vote sir!
 
Toffe track. Lekker glitchy en het lijkt bijna uit elkaar te vallen soms maar toch 'gelt' het tot een geheel. Die vocals en met name autotune vind ik niet per se iets toevoegen. Heeft het niet nodig, de muziek staat prima op eigen benen zonder leenmateriaal. Met belangstelling tot het einde geluisterd :okdan:
 
Deze track tickles the brain. Alsof iemand met een breinaald in m'n hersenpan aan het roeren is. Ledematen schieten willekeurig uit de ruststand. Supergave track Jan. Deze mag van mij een shitload aan stemmen gaan krijgen.
 
De afbouw vanaf 1:40 klonk zo fijn, dat had van mij langer door mogen gaan. Dit is een andere stijl dan wat ik normaal luister, alhoewel het wel zou passen in de juiste context: ik zie bijvoorbeeld vriendelijke aliens die in hun taal al dansend 'we come in peace' voor je zingen, omdat ze denken dat de maker van dit lied wel de president van de aarde moet zijn.
 
Back
Top