Productietips.

Arnevr

Ingeburgerd
Lid sinds
6 juli 2007
Berichten
82
Locatie
rotterdam
Hallo allemaal,

Weet iemand een of ander boek/dvd, of nog beter een website waarin tips/info over het gehele productieproces van een nummer van een band; opnemen, effecten, mixen, master etc.

Alvast bedankt.

Gr,
Arne
 
Laatst gewijzigd:
Dat is niet precies wat ik bedoel. Ik wil bijvoorbeeld tips voor bij het opnemen: In wat voor ruimte kan je het beste opnemen, kan je voor dit doeleinde beter een condensator of dynamische mic gebruiken, Wat is de afstand tussen de vocalist en de mic.,

Of tijdens het editen: Wat krijg je voor effects als je bepaalde instrumenten layerd (hoe schrijf je dat?)

Dat soort dingen.
 
Trouwens op de site van Computer Music staat een berg aan PDF-files met alle tips & tricks van begin tot eind, zoals deze voor beginners:

Free Beginners PDF's

Waaronder ook The A to Z of Digital Music... Maar als je even verder kijkt op hun site staan er ook vele tutorials voor gevorderden.

Als je klaar bent met lezen, wil je dan zo vriendelijk zijn hier op het forum even een samenvatting te posten? ;)
 
'In the mix' categorie

'In the mix' categorie

Interessante, maar korte thread. Is het geen idee om een 'In the mix' categorie te maken? Ik zocht laatst wat video's op youtube, maar daar is het ook goed zoeken.
Ik denk dat het interessant, leerzaam en bovendien erg behulpzaam is om technieken als eq'en, compressie, sidechaining en zo meer in een categorie te hebben.

Voorstanders?
 
Interessante, maar korte thread. Is het geen idee om een 'In the mix' categorie te maken? Ik zocht laatst wat video's op youtube, maar daar is het ook goed zoeken.
Ik denk dat het interessant, leerzaam en bovendien erg behulpzaam is om technieken als eq'en, compressie, sidechaining en zo meer in een categorie te hebben.

Voorstanders?

Woww... inderdaad een goed idee.... Een voorstander!
 
Back
Top