qs300 goede aankoop voor zo'n E400,-?

djrevenge

Nieuwkomer
Lid sinds
4 januari 2003
Berichten
4
Locatie
in het hoge noorden
Ik las kort geleden een advertentie waarin een yamaha qs300 werd aangeboden (in de buurt waar ik woon, dus zou hem kunnen beluisteren).
Daar ik nog nooit van dat type gehoord had vroeg ik me af of dit iets is (het zou mijn 1e synth zijn).



_________________________
De zoektocht naar mijn 1e synth:confused:
 
Nou ja, veel te duur....
250-275 zou beter zijn. best een aardige synth, met leuke mogelijkheden, voor dat geld.
 
Ik heb er in een winkel een hele tijd terug mee gespeeld en dat ding klinkt best oke had de advertentie gezien en zag de prijs en dacht das niet duur voor zn cool ding.
 
Ik zou er zeker niet meer voor geven dan 300 euro. Heb 'm gehad, best aardig maar voor dat geld kan je beter gaan voor een Raven MAXX!

gr. Mario
 
Ja die Raven Max dat lijkt me ook wel een te gekke synth om mee te beginnen. Staat nu tweedehandsje op marktplaats te koop voor E550, maar dat lijkt me net wat te duur....es kijken of ie met de prijs wil zakken.


Bedankt voor de tip!
 
laat je niet gek maken door die mario: die durft zelf ook geen raven max te kopen.... ;-)
op interface gear exchange staat er 1 voor 465 euro met '1 vuil toetscontact' die ekrel adverteert al weken. snap ook niet dat-ie 'm niet even schoonmaakt. (reparatie zal ook geen probleem zijn, als het toevallig wel kapot is.)
daar kan je altijd 400 voor bieden.
ik heb er trouwens pas 2 x 1 weggedaan voor 450. in perfecte nieuwstaat. let toch 's op!
die op marktplaats is van gt waarschijnlijk; hij heeft hem mij aangeboden voor 460 of zo. (ik had gezien hoe hij hem op ebay d voor 420 had gekocht.)
 
hahahaha Leo, had het kunnen weten.... ;)

Let wel even dat Quasimidi failliet is en dus ook niet meer ondersteund wordt.
De reden dat ik de RAVEN niet gekocht heb was eigenlijk vanwege het feit dat de kwaliteit van de 'samples' en effecten die ik van Quasimidi gewend ben (en ik ben behoorlijk wat gewend!!!) persoonlijk nogal matig vind maaaaar voor een eerste mooie uitgebreide synth lijkt me dat op zich toch geen slechte keuzzz... see yourself, goood luck.

gr. Mario
 
Kwam toevallig dit oude betichtje tegen en aangezien ik een QS-300 bezit toch een verlate reactie!
Dit ding is als een tank gebouwd, op de zijkanten na geheel metaal, de klanken zijn oké en hij kan best analoog klinken.
Ze zijn niet veel verkocht en dus best zeldzaam, het is eigenlijk een workstation maar daar vindt ik hem eigenlijk niet geschikt voor want indien
je de wat complexere klanken inzet de polyfonie drastisch beperkt wordt.
Als je hem als stand alone synthesizer gebruikt is het best een aardige synth.
 
Eindelijk het verlossende antwoord na 18 jaar spanning. Nu maar hopen voor djrevenge dat hij nog te koop staat :D
 
Back
Top