C-Klein - Geschiedenis

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
496
Locatie
Naast een spoorlijn
Ik vrees sinds een paar maanden alle (muziekale) inspiratie verloren te hebben, maar in het begin van dit jaar heb ik nog deze track gemaakt. Een paar maanden daarvoor heb ik een concert van Schiller bezocht. Het gebruik van gesproken tekst is op zijn werk geïnspireerd. Dat geldt (denk ik) in veel mindere mate voor de muziek.

 
Ja, jammer dit. Zeg net tegen Krek dat ik niet zo'n fan ben voor dit soort stemmen in muziek en dat geld hier ook..
Vind de akkoorden in de intro erg mooi gekozen, dat wel. Vanaf dat de biet inkomt raak je me kwijt.

Succes met de inspiratie. Bij mij komt het meestal terug als ik me een tijdje ergens anders op concentreer.
 
Ik vind het intro erg mooi, maar mij raak je als de beat erin komt ook kwijt. Ik denk dat dit nummer mooier is zonder drums of met hele minimalistische drums, maar dat is ook weer een smaak dingetje.
 
Mooi man, knappe intro, die drums vond ik persoonlijk wel weer goed. Hoe heb je dat gezang voor mekaar gekregen ? Welke vocoder heb je gebruikt.. Toppie verder ;)
 
efteling verhaal vind ik passen uitgedrukt ;-) leuke track, het heeft wel wat maar sluit mij aan bij de eerdere bevindingen
 
Het begon goed.. tot je begint met 'geschiedenis', en dat klinkt dan weer gelijk super cheesy. Dat is echt een nadeel van Nederlands.. het klinkt bijna altijd slecht (naar mijn mening).

De beat klinkt ook een beetje erg cheesy, alsof het recht uit een oude Roland rompler komt.

Compositie is wel OK, maar ik zou echt aan je geluiden werken.
 
@Gloomer:
Het 'gezang' is een preset op de Roland Integra-7, geen vocoder dus. Ik kan de geluiden op de Integra 7 niet bewerken, want ik gebruik geen pc. Dat is als ik de reacties zo doorlees wel echt een gemis.

@payt:
De drums komen uit een Akai MPC2500: Linn ML1 en Linn MK2. Voor het overige zijn het presets van Roland en Kurzweil. De Gaia is de enige synth waarmee ik zelfgemaakte geluiden kan gebruiken. Nu ja, één per track.
 
Veel van wat ik in eerste instantie wilde zeggen is al gezegd. Maar ik ben de track nu voor de derde keer aan het beluisteren en ik begin toch van mening te veranderen.

Ja, de tekst komt inderdaad wat cheezy over, maar volgens mij ligt dat niet aan het Nederlands. Het is misschien meer de manier waarop je het uitspreekt dat het wat cheesy maakt. Misschien als je iets minder nadrukkelijk articuleert, minder toonhoogteverschilken gebruikt, lager en langzamer spreekt en meer reverb gebruikt (en een de-esser please :)), komt het beter tot z'n recht. Dus misschien iets ongeïnteresserder praten en juist minder nadrukkelijk.

Die drums dacht ik eerst ook van dat ze wat cheap waren. Maar ook hier, bij nader inzien zijn het wat mij betreft niet direct de sounds, maar de manier waarop je de drumtrack introduceert. Hij is er ineens. Als je hem voorzichtig voorstelt, met eerst een kick, dan een hat en als laatste pas de snare, heb je als luisteraar de tijd om aan het idee te wennen.

De kick in het tweede deel lijkt te clippen. Als dat zo is, is dat natuurlijk eenvoudig te repareren.

Om kort te gaan, ja, er kan misschien wel wat worden vebeterd aan deze track, maar ik zie het daarom als een track met potentieel. Zeker niet weggooien!
 
Ik heb totaal geen problemen met de gesproken stem maar de leadmelodie, of eigenlijk een soort gesampelde vocal (zo lijkt het) vind ik een beetje afbreuk doen aan het geheel.
Als die omhoog gaat (samen met de snelheid van de vibrato) vind ik het niet echt prettig om te beluisteren..

Qua drums zijn de breaks ook iets te rechttoe, rechtaan.. als die wat meer sophisticated zijn komt dat het hele arrangement (wat best wel interessant is) ten goede.
Verder dus zeker een mooie uitwerking en compositie, ook de modulatie :)
 
Ik denk dat als je een gesofisticeerder instrument gebruikt als voice zoals 8dio Jennifer of soundiron legato choir (olympus elements) dat het nummer wat egaler klinkt en meer bij de nogal "cleane" bedding van de begeleiding past. Of mss een meer legato synthetische voice.

Of ging je juist voor die surrealistische gesampelde klank ? Maar dan is de bedding van de begeleiding mijninziens "te normaal", dan zou je bv een 2 x tragere beat kunnen gebruiken met wat toegevoegde ongebruikelijke percussies zoals kinderpiano's, opdraaigeluidjes die het een ietwat "megritte" kind of sound geven.

Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
 
Muzikaal goed, maar ik vind de gekozen geluiden wat minder! Succes :)
 
Ik vind die synth vox geweldig, doet me erg denken aan de muziek uit Final Fantasy 6. Omdat dat geluid nogal "weird" klinkt, vind ik het creatief en origineel dat je het hebt gebruikt. De bass arp scale is ook catchy.
 
Writers block is kut.
Ik wil niet dat luisteraars mij sparen, en heb liefst zondermeer 'in your face' comment van mensen die mijn werk beoordelen.
Maar ik spaar ook geen mensen in mijn beoordeling. Dat is niet zinvol en daar ben je niks mee.
Sorry, als het volgende dan hard overkomt,maar is zeker geen kritiek, noch persoonlijk dan wel als oordeel bedoeld :
Jouw track doet me eerder denken aan een Wersi-orgel uit de 80's demo.
 
haha dat nederlands was echt bijzonder op 't randje van 'ik luister niet verder' maar de beat die er in kwam deed denken aan funky 80's
Woops dat gedreun op 2 minuut is nogal 'n verdiep hoger. En ik vind het koor qua klank 'raar'
Wel verrassend hoor!
ik heb 'm uitgeluisterd en me niet meer gestoord (en dat is een compliment!)
 
Back
Top