[dub] nog geen naam...

Soul C

gecalibreerde soul augurk
Lid sinds
21 december 2006
Berichten
1.770
Locatie
amsterdam
Je track heeft wel de juiste feel en vibe, maar die lead-geluiden passen niet en klinken nogal goedkoop. Bijvoorbeeld het leadje waar je mee begint (beetje midden-oosters) is wel een erg cheesy geluid.

Maar Dub hoort juist een beetje "saai" te zijn, vind ik. Zou je niet een versie kunnen maken waarbij je die cheesy sounds vervangt door (minimalistische) acid-lijnen, een beetje donkerder van toon?

8>
 
Je track heeft wel de juiste feel en vibe, maar die lead-geluiden passen niet en klinken nogal goedkoop. Bijvoorbeeld het leadje waar je mee begint (beetje midden-oosters) is wel een erg cheesy geluid.

8>

.
D'r staat ook bij dat het met casio's gemaakt is eej ;)
 
Vind die lead sound juist erg gaaf. Track op zich wel OK mist wel echt 'body', er zijn zeg maar nog een hoop freq gebieden die je te weinig benut. Wat meer (betere) reverb hier en daar (vooral op de drums perc.) zou de mix en het dub-gevoel wel goed doen denk' .

:okdan:

edit: er zit ook veel ruis/hum in, lijkt van de bassline afkomstig?
 
.
D'r staat ook bij dat het met casio's gemaakt is eej ;)

ja maar dat geluid was nou juist de yamaha (sy22)
was vergeten om aan het pookje te slingeren :o:

in ieder geval bedankt voor de bruikbare adviezen
een acidlijntje komt er zeker in
ik ben ook nog steeds naarstig op zoek naar een verengalmunit,
voor het echte dub gevoel

bedankt mensen, ik ga er weer mee verder :L:z
 
Klnkt goed, mooi spaarzaam met geluid en genoeg ruimte om alles z'n ding te laten doen, nice!

Heb het over de 2e versie, 1e heb ik niet gehoord.
Mis wel wat hi-hats of iets dergelijks, ritmisch is het nogal stijfjes en quantised.
 
Back
Top