Spectrasonics Omnisphere

Iedereen die een goed gehoor heeft en de filmpjes bekeken heeft zal het toch wel moeten opvallen lijkt me. Dit wordt 1 van de meest innovatieve, meest wreed klinkende synths ooit. Hype, marketing, mond-op-mond reclame, ok. Maar feit blijft, dat deze synth gewoon bizar klinkt! Het is digitaal notabene en de klanken die het uitspuwt overtreffen alles wat ik tot nu toe voor mogelijk achte in de software realm.
 
Wat me aan deze producten vooral blijft verbazen is de dat de interface al jaren een 1985 uitstraling heeft. Omnisphere lijkt daarin geen uitzondering te worden.

Moet zeggen dat ik de spectrasonics producten wel goed vind klinken maar ik heb er nooit een klik mee gekregen. Synthese is voor mij werken met synths en niet met dikke 40GB+ libraries ook al zijn de mogelijkheden nog zo groot.

Er wordt in ieder geval her en der (niet alleen op synthforum) gesproken over de beste softsynth ooit. Maar ik vraag me dan toch af waarop dat wordt gebaseerd. Deze filmpjes?

Overigens wordt op de site geclaimd dat omnisphere geen rompler is. Maar waarom dan de enorme omvang van de core library(40 - 50GB)?

Overigens twijfel ik er niet aan dat deze plugin prima zal klinken hoor. Alles van spectrasonics doet zijn werk prima. Vind alleen die enorme hyping van een dergelijk product op basis van wat filmpjes altijd erg overdreven, hoorde pas bij een workshop al wat mensen zeggen "dit wordt de beste plugin ooit". Ik baseer mijn mening liever op een demo sessie van een paar uur.


Man de preset pushers mogen het ook wel wat makkelijker krijgen toch!

"beste plugin ooit voor presetpushers" zou best eens waar kunnen zijn....
ik bedoel niks verkeerd mee hoor, presets zijn soms wel handig....:)

Maar idd die library :D niks voor mij :okdan:
 
Maar idd die library niks voor mij
ALs ik je goed versta... ME TOO !!!
'IK krijg een zwaar waterhoofd van al die ambient klanken!'

Die steam engine ziet er anders wel okey uit,
maar als ik zo in een 'Natuurpunt kijkhut' naar de vogeltjes geluiden luister,
dan is dat toch wel veeeel intressanter om in zo'n 'steam engine' te steken
denk 'k zo... dus ik hoop dat er een 'natural sounds' plugin voor komt
en niet alleen zo van die 'ambient-bell' sounds...
"Spread the word"
 
Iedereen die een goed gehoor heeft en de filmpjes bekeken heeft zal het toch wel moeten opvallen lijkt me. Dit wordt 1 van de meest innovatieve, meest wreed klinkende synths ooit. Hype, marketing, mond-op-mond reclame, ok. Maar feit blijft, dat deze synth gewoon bizar klinkt! Het is digitaal notabene en de klanken die het uitspuwt overtreffen alles wat ik tot nu toe voor mogelijk achte in de software realm.

Lijkt me moeilijk om nu al te zeggen dat het de beste vst gaat worden , enigste wat beschikbaar is om je mening op te funderen zijn doffe mp3's files ..en een burning piano tja.........:Z

Die acoustische bassen in trilogy klinken wel top ....
 
Erg sterke marketting strategie heeft spectrasonics.

Een stukje legacy van je bestaande producten combineren met vage en vooral incomplete demo's en de hype is compleet.

Ik hoor mensen als sinds maanden geleden roepen dat dit "de beste softsynth ooit"gaat worden. Wel knap dat je dat nu al weet terwijl je zelf nog geen seconde met het product hebt doorgebracht.

het enige echte feit is is dat dergelijke softsynths werken met veel ready made presets die "wreed" klinken zoals in een post hierboven wordt genoemd.

Presets zijn al jaren een verkoopstrategie die sommige fabrikanten wel en anderen niet doorhebben. Echter het fenomeen of een bepaalde sound je aanspreekt of niet heeft weinig met de kwaliteiten van een synth te maken. Ik vind het erg slecht dat uit deze "demo" iets gezegd kan worden over de kwaliteit van de geluidsweergave van deze plugin.

En tja...hoe goed klinkt een hardware synth met een library van 50GB? Who knows, ik ken er geen! Het zijn prima plugins maar je kunt als basis een dergelijke plugin al niet met een plugin als Massive vergelijken vind ik. Dat is als een sampler vergelijken met een VA.

Zal een prima product worden lijkt me, maar om er zoveel maanden van te voren al een nat broekje van te krijgen vind ik ook weer zoiets.
 
ben het wel eens met Acid.....

Massive is een echte synth natuurlijk... misschien zijn we wel puristen :)
 
Het is ook nooit goed. Of sceptisch zijn op voorhand of uberenthousiast.

Het concept is gewoon redelijk revolutionair. En dat is redelijk zeldzaam tegenwoordig. Want als je een standaard rompler neemt dan kun je die gebruiken maar het blijft maar beperkt tot een platte versie van een gesamplede bron. En zelfs met multilayering of articulatie blijft het redelijke beperkt.
En hier gebruiken ze juist de meerwaarde van software om die platte versie om te zetten naar een extra dimensie. En daar kan een muzikant dan veel meer mee bereiken.
En in dat opzicht lijkt het wel wat op het Karma systeem van Stephen Kay.
 
je kan natuurlijk nooit iedereen bedienen met een product.....
maar wat ik al wel weet dat dit nooit DE plug is ofzo...

Ik heb toch een beetje nexus idee erbij...
 
je kan natuurlijk nooit iedereen bedienen met een product.....
maar wat ik al wel weet dat dit nooit DE plug is ofzo...

Ik heb toch een beetje nexus idee erbij...

heb het filmpje net gezien en hier komt toch wel enige synthese aan de pas. Nexus bijna niet toch?
Ik vind het, van wat ik zo snel hoorde, echt wel goed klinken. Alleen zijn die sounds zo groooots dat ik ze nooit in een dance track zo kunnen knijpen. Maargoed, dit lijkt me meer voor de AV guys onder ons. :)
 
Ik moet zeggen dat Spectrasonics-spullen altijd garant staan voor kwaliteit. Het zijn misschien slechts samples en bedoeld voor 'preset'-pushers. Ondertussen kun je er echter prima je tracks mee larderen door het goede volle geluid (neem een trilogy of atmosphere).

De omnisphere zal gewoon weer een goed product zijn en is nog tot op zekere hoogte vernieuwend ook. Stelletje azijnzeikers.
 
De manier waarop het gemaakt is - gezien de demo's - is een ode aan het creatief gebruiken van een sampler in plaats van deze alleen maar voor percussie te gebruiken of vol te stoppen met orkestrale read-only files. Er wordt te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat een sampler 10-15 jaar geleden een enorm werkpaard in de studio was - zo mogelijk van vitaler belang dan welke antieke analoge bak dan ook.
 
Ik heb net episode 7 even zitten bekijken en luisteren, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit echt een fantastisch instrument is.

Ik ben het met eerdere schrijvers eens dat de nadruk op ambient achtige klanken e.d. ligt maar dan wel van een kwaliteit die in mijn ogen onovertroffen is. En die contest bewijst dat ze in meerdere muziekstijlen goed toepasbaar zijn. Die Club Mix klonk bepaald niet misselijk.

Ik ga alvast in de rij staan voor september in ieder geval.
 
Ik heb net episode 7 even zitten bekijken en luisteren, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit echt een fantastisch instrument is.

Ik ben het met eerdere schrijvers eens dat de nadruk op ambient achtige klanken e.d. ligt maar dan wel van een kwaliteit die in mijn ogen onovertroffen is. En die contest bewijst dat ze in meerdere muziekstijlen goed toepasbaar zijn. Die Club Mix klonk bepaald niet misselijk.

Ik ga alvast in de rij staan voor september in ieder geval.

klinkt inderdaad erg goed. Ik ga met je in die rij staan :D

Wat me wel opviel is dat al die winnaars bepaald geen beginners zijn, die producties klinken te professioneel voor 'hobbyisten'. Ik had het wel leuk gevonden als ze ook daarvoor wat categorieen hadden gemaakt.
 
Laatst gewijzigd:
Ja...ik heb die producties ook beluisterd...en qua mix en mastering klinken ze wat mij betreft allemaal hetzelfde...

Nu is het ook zo dat Spectrasonics dat gedaan heeft...in ieder geval de mastering.

Ik kijk ook al uit naar volgende maand!!!
 
Mensen,

Over een week komt Omnisphere uit. Indien er belangstellenden zijn wil ik wel proberen om een hele stapel te kopen. Wie weet kunnen we dan korting bedingen. Ik heb al contact gehad met Spectrasonics over dit plan. Details over prijzen worden echter pas op de release datum bekendgemaakt.

Hou er rekening mee dat er een upgrade path is voor Atmospheres gebruikers en waarschijnlijk ook een VIP offer voor de eigenaren van Stylus RMX, Atmospheres en Trilogy.

Belangstellenden kunnen zich melden per PB of email.
 
Back
Top