Midi Guitaar convertors

Je praat over...

Je praat over...

...best wel kostbare spullen.
Ga gewoon 'ns naar een grotere muziekwinkel, zoals feedback of anders, en laat ze maar voor je werken: gewoon de diverse modellen 'ns proberen, en met diverse synthesizerpatches. Vooral die met veel attack om de vertraging te testen.
er zijn vast nog wel forummers die precies weten welke muziekwinkel plenty van die MIDI-spullen hebben.
 
john arnold gebruikt ook een gitaar midi pickup ofzow om zijn synths aan te sturen .. ;)
 
Origineel geplaatst door Jupe
Ik denk dat als die roland gi-20 en gk-2a echt de shit zijn, ik ze ergens in de komende weken toch ga aanschaffen.
dus nog 1 keer.
Ik wil de geluiden/samples op mijn computer besturen met mijn gitaar, en dit principe gebruiken in een band.
Dus het moet werken, en de vertraging moet niet zo erg zijn dat alles wat je speel a-ritmisch wordt.
Kan ik dan met de g1-20 en de gk-2a goed vooruit?

Volgens mij heb je het zo goed bedacht:
Met de line6 kun je zover ik weet geen andere apparaten aansturen, die maakt alleen een goed versterkergeluid voor in je computer. Met een gk element icm met een gitaar to midi convertor kun je elke midi synth aansturen. Als ik geld heb ga ik voor een gk-II element en de Axxon gitaar to midi convertor (wordt nu via terratec verkocht). Ik heb de indruk dat die meer mogelijkheden heeft dan de Roland convertors. Als ik de loterij win, koop ik de Roland VG-88 natuurlijk, maar dat zit er waarschijnlijk even niet in.

Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is naar forumleden die ZELF ervaring hebben met gitaar to midi en wat ze de grootste mogelijkheden, danwel beperkingen vinden. Ook zou ik het leuk vinden om wat meer audiovoorbeelden te horen die tot de verbeelding spreken (sorry pjeut maar jouw linkje stond vol met brakke voorbeelden waar ik geen oordeel over kon vellen).
 
Oke heel erg bedankt daarvoor.
Nu hangt het nog maar van 1 ding af...de vertraging. ik heb iets gelezen over 20 miliseconde vertraging. In hoeverre merk ja daar echt iets van als je met een band aan het spelen bent?
 
Ik weet niet hoe het zit met vertraging
Volgens mij valt dat heeeeeeeeeel erg mee. De vertraging wordt volgens mij veroorzaakt door de software die de signalen van het element moet omzetten in midi informatie. Ik heb er zelf alleen geen ervaring mee. Iemand anders? Ik ga het over niet al te lange tijd uitproberen in de winkel. Zou je ook gewoon kunnen doen.
 
Ja ik zal het dan inderdaad eens uitgaan proberen.
De GI-20 + Gk2a kwamen uit op 515 euro, maar nu heb ik een aanbieding gekregen van een winkel in de buurt: Gi-20 + Gk-3 voor 499,-.
Wat is het verschil tussen de GK-2a en de GK-3?
 
Technisch is er geen verschil tussen Gk-2A en Gk-3. De laatste is ergonomischer en kan beter op een gewelfde top gemonteerd worden.

Verder heb ik voor de geinteresseerden nog een heleboel antwoorden op de bovenstaande posts in deze thread, maar het wordt wel een lang verhaal, iets van 3,5 kantje A4.

Ik meen dat Peter Verspuy afgelopen zomer een GR-33 + Gk-2A aanbood voor 499 euro.
 
Ik probeer het gewoon..

Naar aanleiding van deze thread heb ik even onderzocht wat de triggervertraging is door op de computer een opname te maken van een rechtstreeks gitaargeluid en een getriggerd synthgeluid uit een Roland GR-33 (resp op linker en rechter kanaal) en vervolgens in Wavelab Lite grafisch de vertraging in milliseconden te meten (afgerond op 1 ms).
Gebruikt zijn het gewone gitaargeluid vanuit de "guitar out" van een een GR-33 rechtstreeks de mengtafel in, en een snarepatch uit de GR-33, (Getransponeerd per snaar, zodat ik op iedere snaar hetzelfde geluid had). Ik heb gewoon alle open snaren gespeeld; hogerop de hals worden de vertragingen uiteraard minder. Hier de vertragingen per snaar:
E6 28 ms, A5 23 ms, D4 18 ms, G3 14 ms, B2 12 ms, E1 10 ms

De triggering via MIDI transmit is bij de GR-33 trager dan die van de interne geluiden. Dus nog eens de procedure herhaald, maar dan met een snarepatch uit een Roland JV-1010, aangestuurd door MIDI-transmit uit de GR-33, via een Roland A-880 MIDI patchbay:
E6 34 ms, A5 28 ms, D4 24 ms, G3 20 ms, B2 17 ms, E1 15 ms
Door MIDI transmit treedt dus nog eens een extra vertraging op van 5 à 6 ms. Mogelijk is de MIDI transmit van een losse convertor (GI-20 oid) sneller dan van de GR-33.

@Jupe:Er zijn een aantal weetjes en truukjes m.b.t. het beperken of verdoezelen van de vertraging:
- Gebruik gitaar- en synthgeluiden tegelijkertijd. De snelle attack van je gitaargeluid zorgt dan dat je nog gewoon kunt timen. Werkt goed bij meelopende/ondersteunende geluiden zoals een onderliggende bas, pads, strings, orgel;
- Als je synth-only ritmische partijen moet spelen met bassige geluiden of met geluiden die van nature al een lange aanspreektijd hebben (tenorsax oid), transponeer dan de respons van je gitaarsynth resp. MIDI-output van je GI-20 één of meer octaven naar beneden en speel de partij op de hogere snaren. Mocht je van een synthgeluid zowel lage als hoge geluiden nodig hebben, dan kun je de respons per snaar verschillend transponeren, bijvoorbeeld alleen de D- en G-snaar 2 octaven naar beneden en de B- en E-snaar niet!;
- De attack van de synthgeluiden kun je sneller maken dan je voor toetsenaansturing zou doen;
- Aanslagtechnieken die voor gitaarsynth redelijk tot goed werken, zijn: single note, double stops en drieklanken, akkoorden of arpeggio's tokkelen. Vrijwel onmogelijk is "strumming". Hammer-on en pull-off technieken kunnen wel maar alleen zeer zorgvuldig gespeeld en niet met "shred" snelheden natuurlijk
- Zie ook mijn commentaar op de (vermeende?) snellere triggering van een xt-SA verderop

@ het Hyperspeed thema. Een gitaar uitrusten met alleen dunne snaren en dan via de transpose functie de gewone stemming weer laten horen is wat mij betreft een beetje het kind met het badwater weggooien, tenzij je anders ook zo gitaar speelt of eigenlijk toch altijd een Synth-Axe wilde maar het geld er niet voor hebt.

@Jupe:Het aansturen van samples in een computer via een gitaarsynth en MIDI interface (gitaarsynth heeft geen USB aansluiting, heeft de GI-20 dat wel??) verschilt niet van aansturen met een keyboard. De geluidskaart synth/sampler moet wel pitchbend sensitivity commando's kunnen verwerken.
Dat ding van Line 6 zal de Guitar Port zijn. Tenzij je daar ook een GK-2A of ander hexafonisch systeem op aan kunt sluiten, zul je er waarschijnlijk geen MIDI aansturing mee kunnen doen.

=================================

@Rednoiz & Mole. Gebruikerservaringen? Komtie:

Ik gebruik al enkele jaren een GR-33 met Gk-2A, gemonteerd op een PRS met vibrato en een DeArmond ("Les Paul" type) met vaste brug, en ben daar heel tevreden over.

Onlangs heb ik de Godin xt-SA uitvoerig getest met mijn eigen GR-33, eigen gitaar met Gk-2A als referentie er bij. De xt-SA is uitgerust met een RMC piezo systeem, net als de Brian Moores en de overige nieuwe synth acces Godins. Oudere Godins waren uitgerust met een LR Baggs X-bridge, waarmee hetzelfde werd bereikt.
De reden dat ik een gitaar met synth aansturing vanuit de snaarzadeltjes wilde proberen is dat een Gk-2A als nadeel heeft dat je daarmee geen duikvluchten met je vibratopook kunt maken. Omhoog benden is geen probleem, maar bij een diepe duikvlucht wordt de afstand tussen het hexafonisch element en de snaren te groot en valt de synth snel stil. Bij piezo zadeltjes heb je dat niet (en je hebt er meteen een - ahum nou ja - "akoestische gitaar" podium soundje bij).

Met de xt-SA leek de GR-33 aanvankelijk inderdaad sneller te tracken, maar na een tijdje merkte ik dat dat in ieder geval voor een deel komt omdat het synthgeluid zelfs bij een matig zachte snaaraanslag al op maximaal volume klinkt (dus knallender), ook bij instelling van de ongevoeligste triggerinstelling op de GR-33. Instelpots o.i.d. om de respons van de piezozadels te regelen ontbreken op de xt-SA evenals op alle nieuwere Godins met RMC piezo systeem (volgens navraag bij importeur).
NB voor wie het niet weet: een typische eigenschap van piezo elementen is dat de output tot een bepaald peil exponentieel toeneemt met de aanslagsterkte; de aanslagrespons van electromagnetische elementen heeft (door zelfinductie?) juist een natuurlijke compressie.

Nadeel van de xt-SA e.d. is dus de weinig graduele/subtiele dynamiek van de synthklanken. Maar zoals onze volksfilosoof Cruyffucius ons geleerd heeft, heb ieder nadeel z'n voordeel: Omdat de piezo output vrijwel doorlopend ver boven het triggerniveau zit, duurt het lang voordat de pitch-to-MIDI convertor te weinig signaal krijgt en het synthsignaal wegvalt. Het effect is vergelijkbaar met het gebruik van een overdrive: omdat je volume meteen tegen het plafond aanhangt heb je subjectief een langere sustain.
Ik houd echter van subtiel gebruik van dynamiek dus mijn conclusie was dat ik het voorlopig houd bij de Gk-2A tot ik iets beters vindt.
En voor het lang aanhouden van synthgeluiden kun je m.i. beter een hold-/sostenutopedaal gebruiken, omdat ook bij een piezo systeem de dikke snaren toch ook een altijd langere synthsustain zullen geven dan de dunne.

Als ik een Brian Moore (ook met RMC), Dean, Cort of welke andere gitaar met 13 pin output tegenkom zal ik die zeker ook testen.

Hoewel ik ook (zeer matig) toetsen speel en daar voor sommige partijen (percussieve partijen met de handen/noten ver uit elkaar, brede brass secties e.d.) de voorkeur aan geef, geeft een gitaarsynth toch hele toffe extra's:
- 1) Een gitaar is een veel lijfelijker instrument dan een rij aan-uit schakelaars met veertjes eronder, wat de muzikaal-emotionele expressie ten goede komt (en je kunt ook vrijer bewegen dan achter een toetsenbord).
- 2) Ik heb de indruk dat het mogelijk is (d.w.z. bij gebruik van een Gk-2A, zie boven) met meer volume dynamiek te spelen dan op een toetsenbord. Maar dat kan ook komen omdat ik op gitaar meer geneigd ben dynamisch te spelen (single-note riffs), of omdat de aanslagdynamiek van mijn Oberheim Matrix-6 keyboardsynth te beperkt is (heeft overigens wèl een keyboard met programmeerbare velocityrespons-curves)
- 3) Voor mij voelen bepaalde partijen, zoals fluit, koperblazers solo's, veel natuurlijker aan als ze gespeeld worden op een gitaar (Ik ben tenslotte Jan Hammer niet).
- 4) De onvolprezen mogelijkheid om gitaar en synth samen te laten klinken, al dan niet met gebruikmaking van sostenuto-, arpeggiator- en delay voorzieningen. Een gevoelig betokkelde gitaar met een orgel, koor of stringpad eronder is eenvoudig geweldig en het ondersteunen van een sterke gitaarriff met vette bassen of "Hammond" (Smoke on the water - effect) ook.
-5) Aan gitaar+gitaarsynth samen zit nog een speciaal aspect, namelijk het overdrive/compressie gedrag van de gitaarversterker die het mogelijk maakt dat bij harder aanslaan de synth steeds luider doorkomt terwijl het gitaargeluid nauwelijks in volume toeneemt. Hier kun je heel subtiel mee spelen. (Het omgekeerde, een clean gitaargeluid + een synthgeluid met compressie of zonder velocityrespons is natuurlijk ook mogelijk)
En zoals al gezegd, het samen klinken van gitaar en synth verdoezelt eventuele latency in de tracking of een iets te slome attackfase van een synthgeluid.

@ het aansturen van andere synths dan alleen de dedicated gitaarsynth.
Doe ik ook wel. Geeft extra patches, extra controller mogelijkheden, layeren van klanken, maar juist ook keuze van welke synth je wel en niet laat klinken. Bijvoorbeeld door overgangen van de ene synth naar de andere te sturen met velocityswitching of met een expressiepedaal, of de eventuele arpeggiator alleen de externe of juist alleen de interne geluiden te laten spelen. Nadeel is de vele extra tijd die het kost om patch combinaties te vinden en te tweaken.

Belangrijk hierbij is natuurlijk vooral dat de diverse toestellen een goed overeenstemmende MIDI implementatie hebben of een vrije toewijzing van controllernummers en -taken. Zoals zo vaak het geval is, lijkt ook bij de GR-33 het nadenken over de MIDI implementatie het sluitstuk op het R&D-budget te zijn geweest. Zo kun je geen vrije functies en controllernummers aan de 4 voetschakelaars toewijzen. Dit kan wel bij het expressiepedaal maar als je die tegelijkertijd een interne functie wilt laten aansturen wordt je weer beperkt in de externe aansturing.

De GR-33 heeft ook wel enkele goede MIDI mogelijkheden. Zo kun je per patch (zowel in mono- als poly-mode) 6 program changes versturen (of juist muten), zodat je in mono-mode per snaar/kanaal een patch van een multitimbrale externe synth kunt aansturen en ook in poly-mode nog op 6 kanalen PC's kunt verzenden (maar op slechts 1 kanaal CC's en dan ook nog een beperkt aantal vastgestelde).
Verder wordt bij ieder PC commando de pitchbend sensitivity verzonden en kan de pitchbend data stream uitgedund worden om MIDI vertragingen.te voorkomen.

Liever had ik gezien dat Roland had beseft dat zo'n floorboard-gitaarsynth voor een gitarist ook als main MIDI controller moet kunnen dienen, bijvoorbeeld om allerlei functies van een MIDI FX-unit aan te sturen. De GR-33 kan zelfs geen tap-tempo verzenden - niet eens over een vast controllernummer - om de arpeggiator te synchroniseren met een gitaardelay.

Ondanks die beperkingen en vanwege efficient gebruik van vloerruimte gebruik ik de GR-33 toch als mijn main MIDI-controller, om naast andere synths (Oberheim Matrix-6, Roland JV) mijn MIDI FX, amp-channel switchers en een Vox Tonelab "versterker" aan te sturen.
Gitaarsynth met MIDI preamp, Tonelab of andere modeling amp is trouwens helemaal een gouden combinatie, wat Roland wel besefte toen ze de GR-33+VG-8* combinatie propageerden, maar helaas niet hebben aangegrepen om de MIDI implementatie uit te breiden.
Ik vind niettemin dat Roland hulde verdient voor de volharding waarmee ze - als vrijwel enige - zijn blijven doorgaan met de ontwikkeling van steeds betere gitaarsynths. Ik vraag me af of ze er ooit een cent winst op gemaakt hebben.......

Jaja, het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jelui er iets aan hebt.
O jee wat zeg ik nu toch: "jelui hebt". Als ik nu maar niet door Pjeut voor het Taaltribunaal gesleept wordt!
Heb meelij..ij..ij..ij..ij..ij..ij..ij.................
(hier werd de veroordeelde in een diepe put geworpen)
 
Matrix...je bent briljant.
Ik ga nu je verhaal nog 34 keer doorlezen, en dan binnenkort naar de winkel om em zelf eens uit te proberen.
Dikke kans dat ik hem meteen meeneem als ie bevalt (de GI-20 dus). Vooral die tips om de vertraging te bedekken zullen Echt hel goed van pas komen! bedankt!
 
alleen dit...''De geluidskaart synth/sampler moet wel pitchbend sensitivity commando's kunnen verwerken''
Dat zegty me eigenlijk niks...kunnen de meeste geluidskaarten dit of moet je daar een speciale voor kopen?
 
Ik weet ook niet of ze dat allemaal kunnen, wist niet eens of de mijne dat kon. Dus heb ik dat even geprobeerd. Mijn doodgewone Soundblaster Live blijkt te de pitchbend sensitivity messages van de GR-33 netjes te volgen, dus ik mag aannemen dat vrijwel iedere geluidskaart dat doet.

Verder wil ik nog even wat aanvullende opmerkingen maken:
- - Hééééél belangrijk voor een goede triggering en tracking is dat de afstand tussen de snaren en de Gk-2A precies goed is. Pas desnoods de curve van de zadels liever aan aan die van het hexafonisch element dan aan die van de toets.
- Bij een stevige speelstijl moet je gitaar niet een hele lage actie hebben want fretbuzz vergroot het gevaar van glitches (= de verkeerde toonhoogte als gevolg van triggering door een boventoon i.p.v. grondtoon)
 
Origineel geplaatst door matrix
Technisch is er geen verschil tussen Gk-2A en Gk-3. De laatste is ergonomischer en kan beter op een gewelfde top gemonteerd worden.

Update:
Ik ben op een andere site inmiddels de opmerkingen tegengekomen dat de GK-3 een minder degelijke indruk maakt en dat de guitar/mix/synth schakelaar moeilijker te bedienen en zien is.
Ik heb zelf het ding nooit beroerd, maar de MIDI-volume knop van de Gk-3 is naar ik meen geribbeld, terwijl die van de Gk-2A glad is en zich dus met zweethandjes wat moeilijker laat draaien.
 
Matrix ik ben dankbaar voor je uitvoerige uitleg. Ik vond het al zo jammer dat de topicstarter er de brui aan gegeven heeft. De info is precies wat ik nodig heb. Ik ben namelijk ook vooral gitarist en zeker geen Stef Meeder (weten jullie nog wie dat was?) Ik wordt alleen een beetje huiverig met latencies boven de 16ms en vind het ook niet zo fijn om te horen dat de midi out voor extra vertraging zorgt. Ik wil op een natuurlijke manier gitaar kunnen spelen en mijn synths bedienen. Ik ben minder geïnteresseerd in de voorgebakken geluidjes. Ik ben een beetje huiverig dat het qua midi nogal zompig zal spelen met behoorlijke latencies. Wat is jouw ervaring daarmee?
Voor het overige reuzebedankt dat je de moeite hebt genomen om ons te verlichten.
 
Als ik nog een paar vragen krijg, heb ik mijn boek "Beren op de weg, een inleiding tot de gitaarsynthesizer" wel zowat af. Die vragen geven me in ieder geval stof tot nadenken

Om eerst het hele begrip latency even in perspectief te zetten:
Humbucking elementen op een gitaar geven als gevolg van de inductievertraging een latency van ca. 1 ms, ik schat de voorversterker ook op ca. 1 ms. De latency van een G-major o.i.d. in je FX loop is typisch ca. 2,5 ms (de A/D en D/A convertor ieder al 0,7 ms, die van de processor ook iets dergelijks, afhankelijk van de benodigde rekenkracht). En hoe lang duurt het voordat je buizeneindtrap via een output trafo de inertie van die lekkere zware 12 inch speakers overwonnen heeft?
En dan als klap op de vuurpijl .............als je op 3,30 meter van die 12 inchers gaat staan en de snelheid van het geluid is 330 m/s, dan is je akoestische latency volgens Bartjens (stukken ouder dan Stef Meeder) 0,01 seconde, ofwel 10 ms. Vraag jezelf even af hoe storend je dat altijd gevonden hebt.
Tel dat eens bij elkaar op en besef dan dat sommige van die vertragingen gelijk opgaan met die van de synth en er dus tegen weggestreept mogen worden.

Let wel, ik zeg niet dat gitaarsynth latency helemaal geen probleem is, maar de enige manier om er achter te komen of gitaarsynth iets voor je is en je met de beperkingen ervan kunt leven, is het te proberen.

Als je met een gitaar analoge synths wilt gaan aansturen, moeten die wel snelle envelopes hebben. Mijn Oberheim Matrix-6 heeft nogal trage reflexen (net als zijn baasje) dus in combinatie met trigger latency .......moet ik de manier van gebruiken soms een beetje met beleid kiezen (inkleur licks, steun pads, arpeggiator e.d.)
 
Ik zou je boek kopen, Echt Waar :halleluja

Leuke verhandeling over latency. Ik ben eigenlijk alleen een latency kenner daar waar het gaat om de aansturing van vst instrumenten. Een vertraging van boven de 16ms is merkbaar. Een vertraging van boven de 20ms storend. Een vertraging van boven de 30ms irriterend en een vertraging van boven de 40ms is: delay. Op de gitaar heb ik er nooit last van gehad. Weet je alleen wel zeker dat je de termen micro en milli niet doorelkaar gebruikt? Zeker als het om analoge apparaten gaat praat je niet snel over milliseconden. Eerder over microseconden (en dat is toch wel even een verschil). Een latency van een paar millisecs bij een effectunit is echter normaal.
 
Matrix, matrix, matrix, matrix.....

Matrix, matrix, matrix, matrix.....

Origineel geplaatst door matrix
Als ik nu maar niet door Pjeut voor het Taaltribunaal gesleept wordt!

In al jouw ijver om het goed te doen.....trap je in het eerste het beste verdammte germanisme:

het is: voor het tribunaal wordt gesleept!!!
 
Ik heb afgelopen vrijdag mogen kennismaken met het fenomeen Midi gitaar. Ik heb de raad van Matrix opgevolgd: je moet het geprobeerd hebben om te weten wat het is.

Ik zal dan ook gewoon heel eerlijk zijn: ik heb er gemengde gevoelens aan overgehouden.
Positief:
Wauw ik speel echt bas op een gitaar
Het is enorm kinky om een sitar lik te spelen, naast een loop getriggered door de lage E snaar. Ik snap die Beatles wel.
Met een beetje oefenen kan ik hier hele gave dingen mee doen in combinatie met mn eigen synthjes.

Negatief:
Tracking is echt behelpen. Verwacht niet dat je lekker loos kunt gaan. Zeker niet wanneer je 16den speelt (op lagere snaren kun je achtsten al vergeten)
Latency is bijna onaanvaardbaar op de lage E snaar en ook nog vervelend op de A snaar.

Ik heb gespeeld op een stratocaster achtige met een GK-II element op een GR-20 van Roland. Ik ben benieuwd of de Godin XTSA of een Brian Moore bv betere tracking heeft. Ik ben ook heel benieuwd naar de Axxon (door Terratec verkocht) en de neurale netwerk technologie die daar achter zit. Als het allemaal net ietsje beter was, zou ik om zijn.

[SMERISMODE AAN] :smeris:
Hint voor Pjeut:
Wordt lid van een taalforum en val ons niet lastig met onjuiste veronderstellingen over de stijlfout "gemanisme". Misschien leer je dan nog iets bij over iets waar je blijkbaar liever mee bezig bent dan met zaken die er inhoudelijk toe doen. Mag ik je er aan herinneren dat je in ieder geval de topic-starter van dit onderwerp hebt gejaagd door je niet ter zake doende commentaar. [/SMERISMODE AAN] :smeris:
 
Nou breekt m'n klomp...

Nou breekt m'n klomp...

...ik reageer op een leuk bedoelde uitdaging van matrix. Dit forum is een verademing tussen al die diverse zichzelf veel te serieus nemende forums omdat zowel goede kennis van zaken wordt gedeeld maar ook met af en toe een beetje zelfrelativering. De één doet dit door zijn vertwijfeling te uiten over "waar leidt het alles toe, waar ben ik eigenlijk mee bezig", een ander door collega-leden te dollen dat ze de zoekfunctie moeten gebruiken of door hen RTFM toe te voegen. Ik, en velen met mij, doen het door af en toe een taalgrapje uit te halen, meestal ten koste van mijzelf dan van een ander.
Dat de threadstarter is afgehaakt heeft volgens mij er vooral mee te maken dat het verloop van de thread hem boven de pet ging, en dat weet je ook. De kennis van matrix is fenomenaal, maar natuurlijk wel behoorlijk specialistisch en dus bij voorbaat "tot voordeel strekkend voor een select gezelschap". En dat geeft niet, dat is het vooruitschrijdend inzicht en de documentatie-functie die dit forum ook heeft. Maar kom jij dan niet aanzetten van dat ik de thread zou verpesten door even van het technische verhaal af te wijken. Ik heb ook een paar aanvullingen gedaan, maar dan door verwijzingen naar wat oudere sites die ook over MIDI-gitaar gaan. Misschien niet helemaal jouw kopje thee....maar.....wie zegt dat jij en matrix de teneur en/of het nivo van de thread bepalen?
Als je je stoort aan de bijdragen van anderen (onder voorbehoud van deugdzaamheid en goede smaak, de openbare orde en veiligheid en beledigingen van het koninklijk huis) ga dan alsjeblieft PB-en.

Voor het overige, geniet en laaf je aan deze bron van kennis met af en toe een relativerende side-kick; daar leer je ook van.
 
Re: Nou breekt m'n klomp...

Re: Nou breekt m'n klomp...

Origineel geplaatst door pjeut
...ik reageer op een leuk bedoelde uitdaging van matrix. Dit forum is een verademing tussen al die diverse zichzelf veel te serieus nemende forums omdat zowel goede kennis van zaken wordt gedeeld maar ook met af en toe een beetje zelfrelativering. De één doet dit door zijn vertwijfeling te uiten over "waar leidt het alles toe, waar ben ik eigenlijk mee bezig", een ander door collega-leden te dollen dat ze de zoekfunctie moeten gebruiken of door hen RTFM toe te voegen. Ik, en velen met mij, doen het door af en toe een taalgrapje uit te halen, meestal ten koste van mijzelf dan van een ander.

Jij stelt het alsof er hele volksstammen genieten van jouw ongetwijfeld goedbedoelde humor. Ik hoor alleen niet bij die velen waar jij naar verwijst. Ik laaf mij graag aan de kennis die hier voorhanden is, ik geniet ook van een grapje op zn tijd, ik stoor me echter aan mensen die het nuttige: kennis en het aangename: joligheid niet in één post/ thread weten te verenigen. Ik vraag je dus eigenlijk om ook iets inhoudelijks bij te dragen en dus niet aan te komen met een niet kloppend germanisme verwijt. Je had matrix ook kunnen complimenteren met zijn ter zake kundigheid. Daar kan jij nog wat van leren. Ik vind het daarnaast nogal aanmatigend dat jij denkt dat het rednoiz gewoon boven de pet ging. Hij heeft zich wel degelijk gestoord aan jouw bijdragen. Lees zijn commentaar er nog maar eens op na. Het gemiereneuk waar hij het over heeft, waar zou dat naar verwijzen volgens jou?

Dit is het laatste wat ik hierover zeg. Ik heb het liever over midi gitaar convertors :kroon:
 
Back
Top