Spectrasonics Omnisphere

Hier een afbeeldinkje van het Omnisphere FX-rack.......
 

Attachments

  • omni_fx_rack_hi.jpg
    omni_fx_rack_hi.jpg
    54,5 KB · Bekeken: 129
en die piano argument slaat natuurlijk weer nergens op, :Z een dooddoener zeg maar ;)
Dan snap je waarschijnlijk niet wat ik bedoel.
Je kan een preset ook zo gebruiken dat je hem als zodanig niet herkend. Dan ben je toch uniek bezig. Een beetje fatsoenlijke synth heeft controllers waarmee je een patch dramatisch kan aanpassen en op een hele andere manier kan gebruiken. Flikker er eens een arp op of een filtertje met een square LFO modulatie en dat zaagtandje klinkt ineens helemaal anders.

En in dit geval (hoop) denk ik dat je dit pakket kan vergelijken met een soort rompler waarbij de rom samples iets meer uitgebreid zijn.
Pak een standaard rompler en ga daar eens hardcore mee aan het proggen en je kunt er zat nieuwe shit uit halen. Niet iedereen heeft hier aanleg voor of is gewoon te lam om dit te doen maar niemand houdt je tegen. Als je zelf lekker dagen aan het proggen wilt met nieuwe geluidjes te maken dan ben je gewoon goed bezig. :okdan:
 
we snappen elkaar gewoon niet :D
en ik snap al helemaal niet waarom ik "en die piano argument.." schrijf.. wordt tijd voor een nieuwe inburgeringscursus.

Dat is zeker een manier om geluid "unieker" te maken, maar dit is niet perse mijn doel, een goede preset kan ik zeker waarderen want dat is uiteindelijk iemand geweest die door middel van programmeren tot dit geluid is gekomen (kan ook heel erg leerzaam zijn) Maar het leukste aan een synth vind ik om hem te programmeren (zo speelde ik vroeger liever met lego dan playmobiel geloof ik) daar word ik erg vrolijk van zeg maar :D

Maar ja dan neem ik ook de tijd er voor.. deur dicht, spullen aan, kopje koffie en uren pielen tot in de late uurtjes. Maar een pakket als deze lijkt me erg handig voor bijvoorbeeld post productie e.d. waarbij snelheid geboden is en doormidden van de juiste browser snel tot gewenst resultaat komt : piano>jazz>warm>big (of zo)

ben nog wel erg beniewd hoe de klankkwaliteit is... Een demo zal er wel niet komen helaas ("beste gebruiker houd u er rekening mee dat u een week bezig bent om de demo te downloaden".. :D )



Dan snap je waarschijnlijk niet wat ik bedoel.
Je kan een preset ook zo gebruiken dat je hem als zodanig niet herkend. Dan ben je toch uniek bezig. Een beetje fatsoenlijke synth heeft controllers waarmee je een patch dramatisch kan aanpassen en op een hele andere manier kan gebruiken. Flikker er eens een arp op of een filtertje met een square LFO modulatie en dat zaagtandje klinkt ineens helemaal anders.

En in dit geval (hoop) denk ik dat je dit pakket kan vergelijken met een soort rompler waarbij de rom samples iets meer uitgebreid zijn.
Pak een standaard rompler en ga daar eens hardcore mee aan het proggen en je kunt er zat nieuwe shit uit halen. Niet iedereen heeft hier aanleg voor of is gewoon te lam om dit te doen maar niemand houdt je tegen. Als je zelf lekker dagen aan het proggen wilt met nieuwe geluidjes te maken dan ben je gewoon goed bezig. :okdan:
 
@hexa: een unieke sound is je totaal, niet 1 sound
@fuse, ik ben het hier en daar zelfs eens met je vandaag :D
@iedereen: het is vast een handig ding, ik snap dat het voor veel mensen werkt, maar voor mij niet zo, heeft iemand al zn best gedaan met een mooie track met nur omnisphere sounds? zodat de kleur van t ding goed te bepalen is
 
daar zeit ik ook wel nieuwsgierig naar fjoesz!
heb alleen die contest video winaars gehoord... mmmmwaaa...pfff...$#.. vond ik er van :D (zegt natuurlijk weer niks... zucht)
 
Bob Moog 2 library.
Nu,2.0 met 500 brandnieuws presets gratis update voor wie de I heeft.
 
Back
Top