Spectrasonics Keyscape

Het zal vast erg goed klinken, maar vraagt ook wel een stevige computer.

Al een prijsindicatie bekend?

$399 voor de downloadversie, computer specs vallen wel mee:

SYSTEM REQUIREMENTS FOR ALL USERS

• 2.2 GHz Intel dual core processor or higher
• 8GB RAM minimum
• Solid State Drive recommended
• 80 GB of free hard drive space (30 GB for lite install)

Mac Users:

• OS X 10.9 Mavericks or higher
• AU, VST 2.4 or AAX capable host software
• Native 64-bit host*

Windows Users:

• Microsoft Windows 7 or higher
• VST 2.4 or AAX capable host software
• Native 64-bit host*
 
ja idd stevige specs voor een sample pianootje.
Ben wel benieuwd, moet toch iets toevoegen als je er 10 jaar mee bezig bent. En Spectrasonics heeft tot nu toe alleen maar toppers op deze planeet neergezet.
 
Was niet geinteresseerd in een sample library. Maar moet zeggen na het zien van de video, het klinkt wel heel goed.
 
Geen interesse, omdat Native Instrument komplete voor mij meer biedt voor die prijs
 
Ik denk wel dat het kwaliteitsniveau van deze library een flink stuk hoger ligt dan wat je bij Komplete krijgt qua piano/toetsen spul.
 
Past wel in het straatje van Spectrasonics. Toch een teleurstelling enigszins aangezien ik iets verwacht had dat echt uniek zou zijn maar blijkt dus weer marketing gelul te zijn geweest.
 
amaai,klink waanzinnig goed! (alle electrische piano's)

Acoustische klinkt ruk zoals alle samples ever,een 3-d sound (luchtverplaatsing) is onmogelijk om te multisamplen om een instrument na te bootsen
 
Past wel in het straatje van Spectrasonics. Toch een teleurstelling enigszins aangezien ik iets verwacht had dat echt uniek zou zijn maar blijkt dus weer marketing gelul te zijn geweest.

Op zich is het wel 'uniek' denk ik, maar het is niet echt voor ons synthnerds. Ik denk dat een heleboel mensen hier ontzettend blij van worden.
 
Jammer.. niet voor mij. Mja, zo bespaar ik mezelf wel weer $400,- hehe. Ik wacht wel op Stylus RMX 2
 
Mooie software maar wat LFO8 al schreef (bespaar mezelf wel weer $400) :D
Me afvraag of dit niet (technisch gezien) via Omnisphere gekund zou kunnen hebben?
 
Ik denk niet dat de Omnisphere 2 architectuur uitgebreid genoeg is qua multisamples/round robin etc. om dit 'native' aan te kunnen. Wat wel aardig is is dat je zo te zien deze hele library in Omnisphere 2 kunt gebruiken en dan alsnog door de synth engine heen kunt trekken. Ben benieuwd hoe ver die mogelijkheden gaan, in het filmpje wordt het maar heel kort aangestipt.
 
Ja, maar of je dan de instrumenten zelf helemaal kunt verbouwen of deze alleen gebruikt als een 'oscillator' en dan het gewone filter+amp+fx pad volgt is me niet helemaal duidelijk. Als je bijvoorbeeld instrumenten van Uvi opent in Falcon kun je ze helemaal uit elkaar halen op componentniveau (al moet je daar maar zin in hebben).
 
Lijkt mij dat de "sample/file" volgens dezelfde "codering" bewerkt zou kunnen worden.
Nu betaal je natuurlijk deels voor een engine (lees nieuw product) die volgens mij niet veel verschilt van de upgrade van Omnisphere 2.0.

MAW lijkt het mij zeer wel mogelijk om met een upload van de samples (zoals bijvoorbeeld het Bob Moog pakket) de Omnisphere 2 engine te gebruiken.

Same soup, different package ;)
 
Ik denk wel dat het kwaliteitsniveau van deze library een flink stuk hoger ligt dan wat je bij Komplete krijgt qua piano/toetsen spul.

Ik weet het niet. De library van Komplete is ook aardig groot.
Ik had compleet wat anders verwacht van Spectrasonics in ieder geval.
 
Toch aardig voor de toetsenist en de integratie in Omnisphere kun je aardig nieuwe wegen inslaan.Kwaliteit van de sounds is zeer hoog.Op verlanglijstje.
 
Ik denk dat mensen een beetje onderschatten hoe vet het is dat je het in omnisphere kunt draaien en dan de hele omnisphere engine kunt loslaten op die keys.

Ik was ook niet echt enthousiast, want ik ben niet echt een toetsenist, maar dat is wel erg tof hoor.
Daarbij is de kwaliteit wel weer erg goed.. ziet er in de video erg goed uit. ( als in : klinkt goed ).
 
Back
Top