Spectrasonics Keyscape

Ik koop een 88 keys weighted board en deze plugin. Scheelt een hoop gekut en geld ipv echte Rhodes en de rest. Uitstkende aanvulling op al het nieuwe analoog van de afgelopen tijd en komenede tijd.
 
Voor de echte synth speler en sound designer wellicht niet wat ze zouden wensen maar voor mij als pianist is dit een no-brainer.
 
Dat kan dan nog wel even duren, want ik heb nog steeds mijn twijfels. Niet over de kwaliteit van het product, maar vooral of het wel aan mij besteed zal zijn. Afgelopen week even wat riedeltjes spelen met mijn bestaande virtuele piano's drukte me weer even met de neus op het feit dat ik beter door had kunnen gaan met pianoles 30 jaar geleden :D
 
zodra ik alle andere software weer geinstalleerd heb op mijn nieuwe computer, zal ik deze aanschaffen en denk ik ook wel reviewen, de half uur durende videos die inmiddels online staan van anderen zijn zo overtuigend dat ik geen seconde twijfel :D
 
Ik ben vooral benieuwd naar je ervaringen met de integratie met Omnisphere 2 als ik dan een verzoeknummer zou mogen doen voor je review :)
 
https://soundcloud.com/obbe-jan-strijbis/keyscape-noodling

Ik weet niet of dit werkt. Voor alles is een eerste keer.
5 korte test met presets in Keyscape. Voor de techniek is Quifster zeker meer de aangewezen persoon. Ik was gewoon erg benieuwd naar de geluiden. Mijn eerste indruk is dat het buitengewoon goed gedaan is. De Rhodes, piano's en wurlitzers (waar mijn eerste belangstelling naar uitgaat) zijn klinken waanzinnig natuurlijk, functioneel en authentiek.

Er zitten heel wat keyboards in die ik minder snel zou gebruiken, maar ik heb het vermoeden dat die wel erg goed te combineren en bewerken zijn in Omnisphere. Voor nu alleen wat noodles met 5 presets. Achtereenvolgens:
LA Custom C7 - Rich Ballad
Rhodes - LA Custom Warm
Wing Upright - Lonely Basement
Rhodes - Classic Amp Stereo Phaser
Wurlitzer 200A - Rocker Blues
 
https://soundcloud.com/obbe-jan-strijbis/keyscape-noodling

Voor nu alleen wat noodles met 5 presets. Achtereenvolgens:
LA Custom C7 - Rich Ballad
Rhodes - LA Custom Warm
Wing Upright - Lonely Basement
Rhodes - Classic Amp Stereo Phaser
Wurlitzer 200A - Rocker Blues
Gaaf!

Vooral die la custom warm rhodes vind ik erg mooi
 
Integratie Keyscape in Omnisphere 2:


Nog een videootje van dezelfde Harry:


En een korte demo van Keyscape van iemand die goed kan spelen:
 
Dankzij vakantiegeld puilde mijn rekening voor de verandering een keer uit dus eindelijk tot aanschaf over gegaan :) Het is wel een hele mooie plugin hoor, echt hele goede sounds en de integratie met Omnisphere maakt de mogelijkheden vrijwel eindeloos.
 
Ik moet Keyscape nog steeds aanschaffen.
Hoe is het met CPU usage? ik heb 16 gb memory in mn macbook.
Zou die het trekken met een quadcore i7 2.0 ghz 2011 macbook?
 
Ja hoor. Sommige Keyscape Creative patches (icm Omnisphere 2) zijn wel behoorlijk zwaar, maar de standaard libraries vallen wel mee. SSD is wel aan te raden ivm grootte van de libraries.
 
Voor wie Keyscape hebben, zijn jullie er - nog steeds - tevreden over?
 
Absoluut. Een uitstekende collectie toetsinstrumenten en als je Omnisphere 2 hebt al helemaal een no-brainer.
 
Back
Top