Digidesign Mbox 2 micro

As the much anticipated answer to one of the top requests from Pro Tools® users, ultra-small Mbox® 2 Micro enables Pro Tools users to edit, sequence, and mix sessions created on Pro Tools|HD®, Pro Tools LE®, and Pro Tools M-Powered™ systems on the go, as well as compose music with virtual instruments and loops.

About the size of a typical USB flash drive, Mbox 2 Micro offers high-quality 24-bit / 48 kHz sound, a 1/8-inch stereo output for headphone or speaker monitoring (no audio inputs*), and a convenient volume wheel, providing you with the freedom of true editing, sequencing, and mixing mobility. Whether you’re looking to work on studio-created or live sound Pro Tools sessions on the go, or create loop-based or virtual instrument-driven music, Mbox 2 Micro lets you work wherever inspiration takes you.

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=141&navid=220&itemid=5343
 

Attachments

  • mbox2micro-small_thmb_14409.jpg
    mbox2micro-small_thmb_14409.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 72
Last edited by a moderator:
As the much anticipated answer to one of the top requests from Pro Tools® users, ultra-small Mbox® 2 Micro enables Pro Tools users to edit, sequence, and mix sessions created on Pro Tools|HD®, Pro Tools LE®, and Pro Tools M-Powered™ systems on the go, as well as compose music with virtual instruments and loops.

About the size of a typical USB flash drive, Mbox 2 Micro offers high-quality 24-bit / 48 kHz sound, a 1/8-inch stereo output for headphone or speaker monitoring (no audio inputs*), and a convenient volume wheel, providing you with the freedom of true editing, sequencing, and mixing mobility. Whether you’re looking to work on studio-created or live sound Pro Tools sessions on the go, or create loop-based or virtual instrument-driven music, Mbox 2 Micro lets you work wherever inspiration takes you.

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=141&navid=220&itemid=5343
 
Digidesign Mbox 2 micro

Mbox 2 micro

alleen een mini jack audio out :(
En dat voor zo'n $250,-


Klein maar fijn?


mbox2-micro-sm_thmb_41367.jpg


Audio Outputs
Connector: One 1/8” stereo jack
(for headphone or speaker monitoring) with volume control
Maximum Output: +3 dBV into 600 Ohms
Frequency Response: -2/+0 dB, 20 Hz – 20 kHz
Dynamic Range: 103 dB A-weighted (THD+N: 0.002%)

Digital Specifications
Supported Sample Rates: 44.1, 48 kHz
Maximum Word Length: 24 bit
Host Connection: One USB 1.1 type A connector (extension cable included)



Size / Weight / Power
Height: 3-1/2”
Width: 1-1/4”
Depth: 7/16”
Weight: 1.2 oz.
Power Requirements: Powered by USB bus only
 
Je krijgt er protools bij dus echt duur is het niet. Je moet het meer zien als een soort softwaredongle denk ik. Ik ga er in ieder geval een bestellen. Protools op m'n laptop, zonder gedoe met mbox, digi of hd. Kan ik lekker m'n werk overal mee naar toe nemen. :okdan:
 
Bericht door een moderator:
even naar boven gezet, alleen maar 2 woordjes bij een nieuwsbericht is ook niks ;)
 
Misschien dat ik er overheen lees hoor, maar is het nu alleen een (half) geluidskaartje?

Als er nu Protools opstond, en wat schijfruimte, dan zou ik het wel vet vinden. Dan kun je in iedere pc dit dingetje proppen, en meteen aan de slag gaan. Dat is mijn inziens pas 'on the go'. Maar zoals gezegd: ik begrijp niet precies wat zij hiermee bedoelen, wellicht is het wat ik bedoel. Zo niet, dan vind ik het k#t.
 
Origineel geplaatst door Kraan
Misschien dat ik er overheen lees hoor, maar is het nu alleen een (half) geluidskaartje?

Als er nu Protools opstond, en wat schijfruimte, dan zou ik het wel vet vinden. Dan kun je in iedere pc dit dingetje proppen, en meteen aan de slag gaan. Dat is mijn inziens pas 'on the go'. Maar zoals gezegd: ik begrijp niet precies wat zij hiermee bedoelen, wellicht is het wat ik bedoel. Zo niet, dan vind ik het k#t.

Je kan protools LE niet vanaf de stick draaien. Feitelijk is het een dongle en interface ineen voor het meegeleverde protools LE. Je krijgt protools LE er dus wel bij!!

Omdat Protools LE hardware gebonden is (je kan het alleen met Digidesign hardware draaien) is het best een ok product. Het is een super compacte manier om met je laptop te editten/mixen. Ik denk dat het vooral geschikt is voor mensen met een HD systeem die ook buiten een studio met een laptop aan sessies willen werken. Voor mensen die protools LE willen gaan draaien is de interface wat karig en zijn er betere (ook qua prijs/kwaliteit verhouding) opties (mbox 2 serie of 002/003 serie).
 
Maar deze optie is dan stuk logischer, toch? Is slechts ietsjes duurder, past makkelijk in een tas en in een jaszak, en biedt meer mogelijkheden.
 
Origineel geplaatst door Kraan
Maar deze optie is dan stuk logischer, toch? Is slechts ietsjes duurder, past makkelijk in een tas en in een jaszak, en biedt meer mogelijkheden.
jaszak


heb jij dan zo'n grote jaszakken?
 
Origineel geplaatst door trancemo6
jaszak


heb jij dan zo'n grote jaszakken?

Als ze al niet groot genoeg zijn, dan zou ik ze eerder groot genoeg maken, dan 250 euro voor die minimaal uitgebreide dongle te betalen.
 
Back
Top