Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ja idd. ik las t. Ik dacht dat FW een kindje van Apple was.

Slechter te gebruiken voor opnames.

Wel heel handig voor live gigs (als je toch al een 1tb externe aangooit) lekker licht en compact.
 
echt rot... sta ik hier met een motu ultralite..

wat moeten mensen met firewire hd's en videocamera's dan wel doen?
ik raad al jaren mensen aan om firewire ipv usb te kiezen,

ik ben zeer droevig vandaag :)
 
koop toch gewoon een macbook?

niet blij van

ik had een macbook
te onhandig voor me (kwam van 12 inch ibook, had die liever, noodgedwongen overgeschakeld wegens windows nodig voor school)

ik neem mijn laptop dagelijks mee in de rugzak...
heb nu al een jaar gene in afwachting van dit ultra-portable gedoe
 
Hoi allemaal,

ik zit er al een tijd over te twijfelen maar moet binnen een week of twee echt de knoop doorhakken. ik wil een lap-top aanschaffen en twijfel tussen de volgende alternatieven:

- macbook
- macbook pro
- audio-dedicated windows machine

op het moment werk ik met een Imac en ik heb er nooit problemen mee. verder heb ik een oude pc waarop ik een RME-multiface heb aangesloten. ik wil deze goede geluidskaart nu ook graag met mn nieuw te kopen laptop gaan gebruiken, alleen kan ik die niet op de mac-book aansluiten. wat zouden jullie doen?

- macbook kopen en mulitface verkopen en nieuwe firewire audio-interface kopen.
- macbook-pro kopen en expresscard-interface voor multiface kopen
- audio-dedicated windows machine kopen, carbus interface kopen voor multiface.

Ik begrijp dat het lijkt op appels met peren vergelijken maar voor mijn gevoel is dat niet zo. als ik die RME multiface niet had zou ik denk ik voor de macbook gaan en hier een firewire-audio-interface bij kopen.

Wie kan me hierbij helpen?
 
Heb een Macbook Pro gekocht, en nou word ik voor de keuze gesteld om te kopen:

- Phonic Firefly 302
- Alesis IO/2

De Alesis heb ik van gelezen dat niks werkt in Leopard OS (die ik heb geinstallerd gvd :P)

De Phonic Firefly 302 wordt me in de muziekwinkel afgeraden. De winkelier zei letterlijk dat hij er geen 'strakke plasser' van zou krijgen, en hij mompelde wat aan dat goedkoop in dit geval duurkoop was en dat ik met maar 1 Mic SLR aansluiting stuurloos zou zijn als ik ooit meerdere zou aan willen sluiten. Enfin.


Wie weet of de Alesis IO/2, en de Phonic Firefly 302
werken op Leopard OSx op Macbook Pro of NIET?

Dan kan ik de knoop doorhakken (of mijn macbook natuurlijk ;))
 

Attachments

  • airbook2-gizmodo_1200381308.jpg
    airbook2-gizmodo_1200381308.jpg
    11,3 KB · Bekeken: 98
Iemand die nog iets weet over Leopard en Alesis IO/2 en Phonic Firefly 302?

Enige kans dat het samen werkt?
Zie mijn post 3 berichten hierboven voor de volledige vraag :)
 
Ik ben redelijk noob op dit vlak, maar ik ben op zoek naar een goede manier om op een compacte manier opnames te kunnen maken. Ik beschik over een macbook (geen pro), dus ik dacht meteen aan een externe firewire/usb kaart met een aantal i/o's.

Jammer genoeg zie ik op veel van deze audio interfaces functies die ik helemaal nooit zal gebruiken. Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is 8/16 analoge inputs en 2 analoge outputs, aangezien ik geen digitale spullen in de studio heb staan.

Is er een beetje een goedkope oplossing voor mijn situatie?
Ik ben wel fel voorstander van het 19" formaat, dus dat is altijd een pluspunt :)
 
Ik ben redelijk noob op dit vlak, maar ik ben op zoek naar een goede manier om op een compacte manier opnames te kunnen maken. Ik beschik over een macbook (geen pro), dus ik dacht meteen aan een externe firewire/usb kaart met een aantal i/o's.

Jammer genoeg zie ik op veel van deze audio interfaces functies die ik helemaal nooit zal gebruiken. Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is 8/16 analoge inputs en 2 analoge outputs, aangezien ik geen digitale spullen in de studio heb staan.

Is er een beetje een goedkope oplossing voor mijn situatie?
Ik ben wel fel voorstander van het 19" formaat, dus dat is altijd een pluspunt :)
Motu 24 i/o .. 24 analoge in en 24 analoge uit .. weet alleen effe niet of dat firewire is ..

Al klinkt rme iets beter !
 
Ik heb mijn "oude" laptop nodig voor de nieuwe Office en zodoende ben ik op zoek naar een nieuwe computer voor mijn muziek spul. Ik denk hierbij aan een Mac mini.

Ik ga hem gebruiken met Reason 4, reaktor 5 en Live 7. Als soundcard een motu 828MKII Firewire.

Zou een mac mini hiervoor voldoende zijn ?
 
duo core of double processor

duo core of double processor

Wie kan dit dilemma doorbreken??

Wil van G4 overstappen op meer power voor softsynths.

Een PowerMac laatste generatie is qua prijs voor mij geen optie. Een iBook wordt heel vaak ook niet aanbevolen. Een PowerMac G5 met dubbele processor van 2.5 Ghz wordt qua prijs wat vriendelijker aangeboden 2e hands. De 2.0 DP uitvoering nog vriendelijker........De grote vraag: deze t.o.v. een nieuwe iMac met duo core processor. Denken jullie dat de DP 2.0 het dan aflegt t.o.v. de duo core?? Een hele goede monitor heb ik en ben eigelijk best gecharmeeerd van de betere uitbreidingmogelijkheden van de G5
 
er is ook nog de G5 dual core..

ik zou ook voor een toren kiezen kwestie van de mogelijkheden en waarschijnlijk langere levensduur

heb me ook een G5je gekocht onlangs, wel maar single processor, 1.6Ghz.. kwam van G4 733, ik merk zowat een verdubbeling op qua performantie.
 
http://www.barefeats.com/quad06.html

Het hangt er dus van af of het bedrijf wat de software maakt al z'n code heeft omgezet zodat 't gebruik maakt van de optimalisaties die er zijn. Photoshop heeft bijvoorbeeld een grote legacy code base, dus dat kwam er in de test bekaaider af. Echter, deze link is al 2 jaar oud, dus :).

Verder is dit voer voor de grote Mac thread die we hier hebben, dus komt 'ie daar bij :)
 
de g5-1.6 is een enkele processor uitvoering.

ik snap dat het er van afhangt wat je er mee wilt...........ik wil

De softsynths binnen Digital Performer gebruiken zonder haperingen samen Arturia softsynth's MiniMoog V en Jupiter 8
 
de jupiter 8 is een CPU vreter. ik ben zelf overgestapt van een Dual 1.8 G5 naar een macbook 2.0 C2D, qua prestaties zijn beiden vergelijkbaar, al is het wel lekker dat ik nu een laptop heb, g5 meenemen in de trein was niet echt een optie, en aangezien ik 3uur reis per dag is de laptop een uitkomst :D
 
Back
Top