Behringer pedaaltjes. welke zijn ok en welke niet.

wat bedoel je precies? (mij leek de review mee te vallen)

Ik heb nog nooit van SMD tubes gehoord.
Er komt geen buis aan te pas. Tegenwoordig moet alles weer vintage zijn en dan noemen ze het gewoon zo vintage mogelijk. Het is gewoon een OpAmp/transistor overdrive die zoveel mogelijk zijn best doet om naar buizen te klinken.
Maar dat is natuurlijk een kansloos verhaal.
Dit neemt niet weg dat het een goede overdrive kan zijn. Maar toch.

Maarten
 
Uhm, alsof er buizen zitten in de Boss-originelen!? Is ook gewoon wat opampjes, natuurlijk...
 
knap dat hij een pedaaltje kan reviewen dat pas over ~ 6 weken gemaakt gaat worden:

[PLAATJE]

Die datum code werkt iets anders (vraag me niet precies hoe overigens), ik heb hier nl een TU-100 met date code 0609, die ik toch al bijna 1,5 jaar in mn bezit heb.
 
Ik ben ook niet echt weg van Boss pedaaltjes... Dus kloons van Boss door Behringer gril ik van.
Ik heb wel pedaaltjes van BYOC die klinken wel supper en zijn niet zo duur!
 
Die datum code werkt iets anders (vraag me niet precies hoe overigens), ik heb hier nl een TU-100 met date code 0609, die ik toch al bijna 1,5 jaar in mn bezit heb.

september 06 ? of gebruiken ze de boeddhistische jaartelling, dan zijn ze best wel mega-vintage
 
Na meerdere tests en reviews gelezen te hebben ga ik toch maar voor de bekende kwaliteit van de Boss producten.................dan maar meer betalen, maar wel meteen goed.

En zo zie je maar hoe het gaan kan. Vanavond een Boss GT-6B floorboard gehaald.

Heel veel in 1 2e hands apparaat voor de prijs van 2 nieuwe Boss pedaaltjes.
 
Lol dat noemt zichzelf dan een tube overdrive.

Ehh..... hoeveel buizen had een tube screamer dan ook al weer. Wellicht gebruiken ze het woord voor een ander doel, enigzins associatief van aard :D
 
heb de Up-100(Ultra PHaser) en ben er zeer tevreden mee, alleen heb ik GEEN flauw idee waar die batterij zit... hij is leeg en met de voeding doet de rate en depth het niet(WTF?).
Ben wel van plan om de TO-100, BO-100 en mischien nog de DM-100 te halen.
ze zijn echt goedkoop en qua geluid vindt ik ze toch redelijk goed.
 
ok, ze zijn leuk totdat je de batterij gaat vervange.n..

Had de onderkant eraf gedraaid en heb me kapot gelachen van de onderkant, het is een ijzere blok die 3× zoveel weegt als het effect zelf. van electronica zit er belachelijk weinig in en de batterij zit onder het schakelklepje. Stond ook nergens zo in de beschrijving, die had trouwens ook wat beknopter mogen zijn. Eigenlijk is €25 voor z'n effect nog te veel.
 
neem iig niet de vintage tube overdrive, die is zn geld niet waard VIND IK
te weinig vervorming
soort goedkope lowpassfilter met freeware distortion erin.. om maar een vergelijking te doen
 
neem iig niet de vintage tube overdrive, die is zn geld niet waard VIND IK
te weinig vervorming
soort goedkope lowpassfilter met freeware distortion erin.. om maar een vergelijking te doen

kost in elk geval 2x niets
ben benieuwd naar wat ECHT de moeite is
 
Ik heb de compressor sustainer geprobeerd voor mijn gitaar, maar die heb ik snel weer aan de kant geschoven. Veel te veel ruis. Ik heb hem niet naast de Boss CS-3 geprobeerd, dus ik weet niet of hij in vergelijking met zijn concurrenten goed of slecht scoort, maar op zichzelf gezien vond ik ondermaats.

De distortion modeler (DM100) doet modelling van een Boss DS-1, een Rat, en een MXR Distortion +. Ik heb m naast een Boss DS-1 gezet, en ik hoorde het verschil eigenlijk niet tussen deze 2 pedaaltjes. De DM100 stuurde iets meer volume uit dan de Boss, maar op een niet al te spannende versterker hoef je geen extra geld uit te geven aan de Boss als je op zoek bent naar de DS-1 sound.

Feit blijft dat de behuizingen natuurlijk goedkoop en fragiel zijn - ik zie ze geen jaaren intensief gebruik overleven zoals Boss pedaaltjes wel heb zien doen. Maar als de schakelingen in die plastic doosjes verder in orde zijn, dat biedt dat zeker perspectief voor bijv knutselprojectjes. (In een analoge delay de feedback lijn aftappen en er een pitchshifter schakeling inzetten. En dat weer combineren met een filter-circuitje? :) )
 
Laatst gewijzigd:
ik zoek nog steeds een leuke om een kick door te jassen,
niet te duur , want vaak zal ik hem niet gebruiken aangezien ik eerst een kick met mn microkorg moet gaan lopen bakken
 
Back
Top