Behringer pedaaltjes. welke zijn ok en welke niet.

ik heb de vintage phase gekocht. meer met het idee dat ik geen zin had om weer 100 euro voor een oude versie van de smallstone te kopen. De beste faser is het niet maar hij is best wel ok!
uiteindelijk heb ik toch maar een reissue smallstone (in mini verpakking) gekocht!
die fuzz, de bigmuff lookalike heb ik niet getest, maar zal hetzelfde verhaal zijn.
 
Ik heb het UO100 Octaver-geval: werkt redelijk goed, naar mijn idee. Ik kon er vrij makkelijk een enigszins overtuigend basgeluid uithalen (met m'n gitaar, welteverstaan: zie ook links). Ik heb geen ervaring met de Boss-varianten, behalve dat ze zelfs 2e-hands veel duurder zijn.

Op zich is dat pedaaltje misschien niet het interessantst voor synthesizeristen, trouwens...
 
De OD-100, een Boss OS-2-kloon. Klinkt goed, maar bouwkwaliteit is om te huilen. Dat laatste geldt voor al die pedaaltjes trouwens.
 
Origineel geplaatst door DavidMenting
De OD-100, een Boss OS-2-kloon. Klinkt goed, maar bouwkwaliteit is om te huilen. Dat laatste geldt voor al die pedaaltjes trouwens.
Yup, die van mij gaat in een 19"-behuizing, samen met nog wat andere pedaalingewanden en natuurlijk een 9V-voeding (als ik er ooit aan toekom, trouwens). Kan ik er gelijk een echte bypass op zetten.
 
omdat ik er toch over bezig was in een andere topic :
uitgetest en goed bevonden, weliswaar meer
voor de bijwerkingen dan het eigenlijke effect :dubbel:

de enige echte ... sllllllllllllooooooooooooow mOtiOn !!!!!!

p.s. als de attack op het effect de visuele sllllllllllllooooooooooooow van hierboven in tijd zou kunnen evenaren, zou het een perfect pedaaltje zijn,
nu echter zou je kunnen zeggen dat het een slow mOtiOn is

wat jammer is, indien je hetzelfde effect zoekt te bereiken als de slowgear van boss
maar elk nadeel heb zen voordeel e ?
 
Laatst gewijzigd:
de behuizing is slecht. maar over het geluid voor de prijs heb ik niks negatiefs gehoord
 
Er zijn veel pedalen die gewoon een dsp chip bevatten, hetgeen niet altijd op het eerste zicht duidelijk is aan de beschrijving op de site. (Iemand een idee of de andere pedalen gemakkelijk te modden zijn?) Mensen die sowieso al met een computer werken, kunnen er IMHO evengoed een software-effect tussensteken.

De Od-800 schijnt ook lekker te zijn.
 
de pedaaltjes worden zo voor 25 euro verkocht, sommige winkesl hadden ze voor 19euro , dat is erg weinig geld. de algotitmes zullen waarschijnlijk uit de Virtualizer serie komen. de behuizing is bagger dat wel, niet echt voor voetwerk geschikt want het is beweegbaar plastice troep. 2ehands zie je ze voor 12 euro of 15euro. Ik denk dat het een grote stunt van Behringer was, eenmalig, om Boss een hak te zetten. Ik denk dat de winstmarges klein zijn, die dingen wegen nogal wat dus distrubutiekosten zijn hoog. weinig winst zit erop. er zijn er natuurlijk wel in 1 keer veel gemaakt. Het is volgens mij nooit eerder voorgekomen dat je voor zo weinig geld een effect kan kopen.
 
Ik heb het UO100 Octaver-geval: werkt redelijk goed, naar mijn idee. Ik kon er vrij makkelijk een enigszins overtuigend basgeluid uithalen (met m'n gitaar, welteverstaan: zie ook links). Ik heb geen ervaring met de Boss-varianten, behalve dat ze zelfs 2e-hands veel duurder zijn.

Op zich is dat pedaaltje misschien niet het interessantst voor synthesizeristen, trouwens...

Als bassist ga ik me ook maar aan de UO100 wagen. Ik heb hem in een nummer (cover) nodig, waar de bas een octaaf lager klinkt als gespeeld. Duidelijk een octaver gebruikt. En de Ashdown kost me €98. En de Boss is nog duurder bij Thomann. De Behringer kost maar € 24. En als het niks is, heb ik dus ook niet veel geld verspild. Maar als hij doet wat 'ie moet doen, is het OK.
 
Heb pas het tu-300 tuner pedaal gekocht. Ook al is hij iets ongevoeliger dan de Boss bij gebruik van basgitaar (duurt iets langer voordat hij de pitch gevonden heeft en aangeeft) waarvan -ie gekloond is, werkt hij prima op bas en gitaar. Voor 29 euro klaag ik niet.
 
ik heb de multi-fx: FX600 en ben er zeer tevreden mee, zeker voor het geld dat ik eraan kwijt was. Hij ligt bij mij op 'n synth, dus er komt geen voet in de buurt en dus is de bouwkwaliteit geen issue voor me. Puntje van kritiek: het stroomverbruik. Een 9V-blokje gaat hooguit een uurtje of 4 mee. Het zoeken van de juiste voeding was ook niet al te makkelijk, na veel testen kwam ik erachter dat ik minimaal 1000mA moest hebben om het ding te laten draaien.

De geluidskwaliteit is leuk genoeg, zeker voor live. ik gebruik vooral de tremolo en de delay. De delay heeft hetzelfde geintje als die digi-delay (uit de virtualizer ??), als je aan de tijdknop draait, vliegt de geflipte gruizigheid je om de oren.
De pitchshifter is niet interessant. Chorus, flanger en phaser zou leuk kunnen zijn, alhoewel ik die (nog) niet echt veel gebruik.
Conclusie: niet de meest briljante effecten (hoewel ik dat delay-geintje toch wel erg gaaf blijf vinden), maar voor live, en zeker voor het geld, is het een geweldig doosje.
 
Ik heb met de UA100 (ULTRA flanger) na een middagje circiut benden een leuk dingetje gemaakt. het was tot mijn verbazing gewoon een BBD flanger.
Het zijn zeker geen ULTRA vette pedaaltjes en de behuizing valt uit elkaar als je er naar kijkt maar voor 20euro vond ik het een leuk projectje.
groet,
Maarten
 
Dat mensen dit plagiaat ondersteunen snap ik niet....
Zo duur zijn de orignele ook weer niet.

Line6 heeft ook hele gave pedaltjes voor iets meer, die klinken echt super.

Een echte EHX of Boss pedal is zo lekkah
 
Dat mensen dit plagiaat ondersteunen snap ik niet....
Och.... je hebt zelf ook geen moeite met 'n ASB-tje of wat...
(sorry hoor, maar ik vind dit zo'n verschrikkelijk non-argument)
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk :)

Natuurlijk vind iedereen pedaaltjes van Boss, Line6, enz, veeeeel beter, want ze zijn ook veeeeel duurder dan behringer-pedaaltjes. Daarom blijf ik lekker bij m'n behringer-pedaaltje. :biertje:
 
daar heb je wel een punt echter, de ASBs klinken wel goed hehe :P
 
Dat mensen dit plagiaat ondersteunen snap ik niet....
...
Line6 heeft ook hele gave pedaltjes voor iets meer, die klinken echt super.

Ehhhh... waar was Line6 ook al weer groot mee geworden :gaap:?
 
Back
Top