Behringer pedaaltjes. welke zijn ok en welke niet.

ik heb de vintage phase gekocht. meer met het idee dat ik geen zin had om weer 100 euro voor een oude versie van de smallstone te kopen. De beste faser is het niet maar hij is best wel ok!
uiteindelijk heb ik toch maar een reissue smallstone (in mini verpakking) gekocht!
die fuzz, de bigmuff lookalike heb ik niet getest, maar zal hetzelfde verhaal zijn.
 
Ik heb het UO100 Octaver-geval: werkt redelijk goed, naar mijn idee. Ik kon er vrij makkelijk een enigszins overtuigend basgeluid uithalen (met m'n gitaar, welteverstaan: zie ook links). Ik heb geen ervaring met de Boss-varianten, behalve dat ze zelfs 2e-hands veel duurder zijn.

Op zich is dat pedaaltje misschien niet het interessantst voor synthesizeristen, trouwens...
 
De OD-100, een Boss OS-2-kloon. Klinkt goed, maar bouwkwaliteit is om te huilen. Dat laatste geldt voor al die pedaaltjes trouwens.
 
Origineel geplaatst door DavidMenting
De OD-100, een Boss OS-2-kloon. Klinkt goed, maar bouwkwaliteit is om te huilen. Dat laatste geldt voor al die pedaaltjes trouwens.
Yup, die van mij gaat in een 19"-behuizing, samen met nog wat andere pedaalingewanden en natuurlijk een 9V-voeding (als ik er ooit aan toekom, trouwens). Kan ik er gelijk een echte bypass op zetten.
 
omdat ik er toch over bezig was in een andere topic :
uitgetest en goed bevonden, weliswaar meer
voor de bijwerkingen dan het eigenlijke effect :dubbel:

de enige echte ... sllllllllllllooooooooooooow mOtiOn !!!!!!

p.s. als de attack op het effect de visuele sllllllllllllooooooooooooow van hierboven in tijd zou kunnen evenaren, zou het een perfect pedaaltje zijn,
nu echter zou je kunnen zeggen dat het een slow mOtiOn is

wat jammer is, indien je hetzelfde effect zoekt te bereiken als de slowgear van boss
maar elk nadeel heb zen voordeel e ?
 
Laatst gewijzigd:
de behuizing is slecht. maar over het geluid voor de prijs heb ik niks negatiefs gehoord