Analog not so heat 2 me....

Leuk, heel belangrijk om alle details te lezen. Nu snap ik het helemaal. Ik zou mijn ervaring met je delen: Het is HEEL simpel. Ik maak techno met de Digitakt. Geen mainstream BS maar duistere techno met experimenteel elementen. Ik ben weken bezig met alle details van 1 track goed te kunnen bewerken, elke geluid de ruimte geven, een lekkere groove bedenken met minimale elementen. En als ik denk dat ik klaar ben met het basis van de track, dan stuur ik hem door naar de AH en ik luister de track door de verschillende settings. Vaak is er een setting die iets extra toevoegt of ik krijg ineens een nieuw idee. Vanaf dat moment ga ik verder de track bewerken met de AH. Is de 700€ waard? Zeker niet als je vergelijkt met VSTs. Is het proces leuker/creatiever? Absoluut! Het is dus een creatieve keuze. Vroeger kon ik dat doen met een Bass Distortion pedaal in mijn aux send/return in mijn Mackie mixer en een klein beetje delay/reverb. Nu doe ik het met de AH. Is er verschil? Ja. Wat is dit verschil waard is dan persoonlijk.
Check.
Ik gebruik de hardware echt om muziek te maken.
Niet voor het mix deel.
Dat is sowieso bij mij erg beperkt. Ik ben meer muziek, dan geluid maker.
 
man koopt een hamer maar heeft eigelijk een bezem nodig.
het zijn allemaal tools. ik ken de ah niet maar lijkt me dat je er meer tijd in moet steken.
Wij hebben hier allemaal onze eigen unieke insteek lijkt.
is het probleem hier niet dat je jammed ipv tracked?

lijkt me vrij makkelijk je synth een keer droog te tracken en dan nog eens door de anal heat :)
Daarna in je daw kan je dan perfect je sound mixen, compressen etc.
Lijkt me toch dat zo een bite uit de ah gewoon niet te krijgen is in je daw?
Dat is nou juist de reden voor hardware.
Wellicht is de AH niet jouw smaak maar om nou alle hardware in die categorie af te schrijven vind ik wat voorbarig.
Het is gewoon moeilijk de ( engineering / mixing / recording ) kant van audio opname en vereist veel tijd.
Durf je dat avontuur aan, wil je het avontuur aangaan is aan jezelf.
Er is niets mis met de tools. Het ligt toch vaker aan de gebruiker.
 
man koopt een hamer maar heeft eigelijk een bezem nodig.
het zijn allemaal tools. ik ken de ah niet maar lijkt me dat je er meer tijd in moet steken.
Wij hebben hier allemaal onze eigen unieke insteek lijkt.
is het probleem hier niet dat je jammed ipv tracked?
Het is idd de conclusie die ik trok.
Met hardware 'jam' ik en maak ik geen complete tracks.
Ik kan wel willen dat het anders is, maar zo zit mijn hobby, talent en leven momenteel niet in elkaar.
En de consequentie is dat 'iets' als de AH momenteel dan minder meerwaarde heeft.
Misschien als ik wel tijd en geld heb om hier veel meer mee te gaan doen (details uitwerken), dat het dan anders wordt. Maar eerlijk is eerlijk, als ik op die manier hardware zou kopen, stond de kamer vol met spul waar ik 'ooit' wat aan zou hebben (was het maar zo'n feest :) )
lijkt me vrij makkelijk je synth een keer droog te tracken en dan nog eens door de anal heat :)
Hihihi. Mooie vertyping.
Daarna in je daw kan je dan perfect je sound mixen, compressen etc.
Lijkt me toch dat zo een bite uit de ah gewoon niet te krijgen is in je daw?
Heel eerlijk : Ik hoor geen noemenswaardig verschil. Ik vind de DAW resultaten anders, maar niet slechter. (dan de AH2)
Dat zal ongetwijfeld komen doordat ik minder kritisch luister naar het verschil, maar dat is dus eigenlijk nog een reden om de AH2 terug te sturen.
Dat betekent niet dat de AH2 slecht is, maar gewoon dat het voor mij niet iets is waar ik nu tijd en geld in moet steken.
If it works for me, why change it.
Wat ik dacht nodig te hebben is gewoon niet wat de AH2 biedt.
Hij kan vast heel veel andere dingen, maar daar ligt mijn behoefte niet.

Dat is nou juist de reden voor hardware.
Wellicht is de AH niet jouw smaak maar om nou alle hardware in die categorie af te schrijven vind ik wat voorbarig.
Het is gewoon moeilijk de ( engineering / mixing / recording ) kant van audio opname en vereist veel tijd.
Durf je dat avontuur aan, wil je het avontuur aangaan is aan jezelf.
Er is niets mis met de tools. Het ligt toch vaker aan de gebruiker.
Klopt zeker.
Niks mis met de tool.
Deze gebruiker wil er alleen nu geen tijd en budget in steken en gaat op zoek naar een andere manier om het geluid te maken wat ik in m'n hoofd heb.
Ik kan de minuten en Euro's maar één keer uitgeven :)

Ik zie dit als onderdeel van het ontdekken waar ik mijn energie uit haal en wat bij mij past.
Dat is voor iedereen net weer wat anders.
En als anderen er wel precies uithalen wat ze zoeken : top. Maar net zoals de MC-707 voor mij de beste sequencer is (op dit moment), is dat bij jou misschien de MPC of Deluge.
Ik ben iig blij dat ik het hoofdstuk 'Zoektocht AH2' kan pauzeren en verder kan met de volgende ontwikkeling, maar vooral focus op muziek maken. Want al dat testen is leuk en leerzaam, maar heel veel muziek kwam er niet uit in die dagen.

Laatste noot : man wat een fijne hardware maakt Elektron. Die knoppen zijn meesterlijk en alleen daarom had ik hem eigenlijk willen houden.
Als het een groovebox was, had ik dat ook gedaan.
Echt werelds fijn hoe dat in elkaar zat.
Net zoals het scherm en de menu's. Heel goed doordacht en duidelijk gemaakt om te bedienen ipv functionaliteiten te geven.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top