Behringer pedaaltjes. welke zijn ok en welke niet.

Ehhhh... waar was Line6 ook al weer groot mee geworden :gaap:?

Met GOEDE kopieën, de Echo, Filter en Mod Pro zijn heel goede efx units.

Behringer wil gewoon snel cashen met de naam/kleurtjes en looks van hun voorgangers...
 
Met GOEDE kopieën, de Echo, Filter en Mod Pro zijn heel goede efx units.

Behringer wil gewoon snel cashen met de naam/kleurtjes en looks van hun voorgangers...

Voordat je nou nog meer onderuit te schoffelen dingen gaat zeggen, mag je gerust m'n behringer-pedaaltje eens komen tsjekken hoor. (dat praat wat makkelijker) ;)
 
Boss (eigenlijk Roland dus) heeft ook het proces tegen Behringer om die pedaaltjes verloren dus vond de rechter het iig geen probleem.
 
Nou ik zou zeggen veel plaisier ermee dan maar :D

Ik zal er geen kopen ben ik bang....
 
Echt de allergrootste troep ooit die pedaaltjes

STEER WELL CLEAR OF THEM!!!

Ze klinken niet alleen kut vergeleken met de echte waarvan ze kopieen zijn, als je dat niet kan horen das dan verder niet mijn probleem maar enfin :D....

Ook zijn ze erg slecht gebouwd...ik had zo een wahwah pedaal gekocht en die heeft het 2 dagen gehouden voordat die helemaal kapot was.

En dat klonk ook als een weeig ei die wahwah...echt sufste wahwah effect ooit
 
Met GOEDE kopieën, de Echo, Filter en Mod Pro zijn heel goede efx units.

Behringer wil gewoon snel cashen met de naam/kleurtjes en looks van hun voorgangers...

met behringer is het altijd zo dat er een aantal goede dingen zijn en ook een hoop mindere.. tussen deze nieuwe pedalen-units zullen best een aantal gave dingen zitten.

gelul over snel cashen is irrelevant vind ik.. :)
 
Ze klinken niet alleen kut vergeleken met de echte waarvan ze kopieen zijn, als je dat niet kan horen das dan verder niet mijn probleem maar enfin

Mooie tautologie, maar dat doet niet terzake.

Puur hypothetisch: Stel dat er iemand is die het verschil niet (relevant genoeg) hoort, maar er wel enorm veel lol uithaalt. Dit in het achterhoofd houdend dat hij die lol niet uit een Boss pedaaltje zou halen, simpelweg omdat het budget er niet voor is. Dat is toch ook geen probleem voor jou, neem ik aan?

En dan even van de hypothese afstappen en naar de werkelijkheid toe in de vorm van het succes van Behringer. Wie heeft dan het recht om de wellicht inferieure, maar feitelijk goedkope apparaatjes van dit merk af te zeiken?

Voor twee tientjes heb je een grappig hebbedingetje. Als je Boss-kwaliteit verwacht voor dit geld ben je gewoon gruwelijk naïef. Je kan met een Behringerdingetje mooi proberen of het iets voor je is. Ben je super enthousiast en wil je een betere kwaliteit, of moet je het podium op? Dan moet je er natuurlijk aan geloven en zal je dieper in de buidel moeten tasten.

En ow ja, als je een voorliefde hebt voor mierenkutjes, dan zou ik ook de Behringerspulletjes laten liggen.

:mega:
 
Met GOEDE kopieën, de Echo, Filter en Mod Pro zijn heel goede efx units.

Behringer wil gewoon snel cashen met de naam/kleurtjes en looks van hun voorgangers...

Maar je zei dat je niet begreep wie dit plagiaat zou kopen. Goede kopieen zijn ook kopieen.

Enfin, ik zal nu stoppen met het voeden van een eventuele Behringer-bash thread, laten we het weer over de pedaaltjes hebben. Uiteindelijk is het duidelijk dat ze goedkoop zijn en niet de allerhoogst haalbare kwaliteit hebben, maar deze draad gaat erover welke desondanks toch de moeite waard zijn.
In mijn optiek is de TU-300 er 1 van, als je niet te hoge eisen stelt aan een tuner en niet te wilde live-optredens doet.
 
Ben trouwens erg benieuwd wanneer die analoge delay (memory man 'geinspireerde' :P unit ) uitkomt en hoe die klinkt. Is er nog steeds niet, toch?
 
Omdat ik voor 1 (ÉÉN) nummer een octaver nodig heb, ga ik de gok gewoon aan. Op Harmony Central zijn de ervaringen trouwens zeer uiteenlopend over octavers. Niet alleen die van Behringer, maar ook de Boss en de Ashdown. De EBS komt er bij de meesten wel goed af, maar die ik ook weer een stukje duurder als de Boss OC-3. Als ik hem heb, schrijf ik hier mijn ervaringen wel weer neer. Evenals over de tuner TU-300. Die test ik ook maar. Als het echt niet goed is, ga ik alsnog voor de Boss producten.
Het belangrijkste verschil nu is toch even de prijs. De Behringers kosten samen net € 50, voor de Boss moet ik voor een octaver en tuner toch € 200 neertellen.
 
Ik heb deze:

http://www.behringer.com/NR100/index.cfm?lang=eng

een noise reducer, doet z'n werk behoorlijk. Ik heb nog geen stompboxjes gebruikt voor effecten, want ik kwam bij Peter Verspuij deze Digitech RP80PS Gitaarprocessor tegen voor nog geen 50 euri, dan ben je dus uitgepraat.

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/6420.html

450x1000_6419.jpg
 
Zit op dit Digitech toevallig midi out ?

Nee helaas. Tenminste, er zit geen connector, niet aan de buitenkant zichtbaar.
 
Ik heb een TU-100 tunerpedaal, en ben daar erg tevreden over. Gebruik m eigenlijk alleen thuis (dus bouwkwaliteit heb ik geen last van) om mn semi-akoestische gitaar te stemmen, en dat werkt prima. Scheelt toch een hoop geld in vergelijking met een korg of boss-tuner, en dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over.

Met de effecten weet ik t niet zo, ook eigenlijk geen ervaring mee. Denk vooral dat t hele mooi effecten zijn om n beetje te experimenteren en kijken welke effecten bruikbaar zijn en welke minder. En wellicht zit er dan nog een juweeltje tussen ;)
 
Omdat ik voor 1 (ÉÉN) nummer een octaver nodig heb, ga ik de gok gewoon aan. Op Harmony Central zijn de ervaringen trouwens zeer uiteenlopend over octavers. Niet alleen die van Behringer, maar ook de Boss en de Ashdown. De EBS komt er bij de meesten wel goed af, maar die ik ook weer een stukje duurder als de Boss OC-3. Als ik hem heb, schrijf ik hier mijn ervaringen wel weer neer. Evenals over de tuner TU-300. Die test ik ook maar. Als het echt niet goed is, ga ik alsnog voor de Boss producten.
Het belangrijkste verschil nu is toch even de prijs. De Behringers kosten samen net € 50, voor de Boss moet ik voor een octaver en tuner toch € 200 neertellen.

Na meerdere tests en reviews gelezen te hebben ga ik toch maar voor de bekende kwaliteit van de Boss producten.................dan maar meer betalen, maar wel meteen goed.
 
Het is Behringer! Moet je dan nog vragen welke ok zijn en welke niet? Geen van allen natuurlijk!
 
Het is Behringer! Moet je dan nog vragen welke ok zijn en welke niet? Geen van allen natuurlijk!

Hehe Adriaantje, je bent een man naar me hart.

Allemamaggies, ik heb zon trek in slagroomtaartjes en pannekoeken Dos Calvados
 
Ik ben geen topicstarter, maar stel voor dat we het in deze draad alleen nog hebben over concrete ervaringen met Behringer pedalen (positief of negatief), niet over algemeenheden over dit merk. Anders vrees ik dat dit een zwaar vermoeiende thread wordt.....
 
Het is Behringer! Moet je dan nog vragen welke ok zijn en welke niet? Geen van allen natuurlijk!

Behringer bashing is zoooo 2004.
 
Back
Top