muziek maken bij warm weer

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.693
hey allen,

zijn er nog meer die met zomers weer eigenlijk helemaal geen muziek meer maken en alleen maar op racefiets, terras, balkon, boot of weet ik waar buiten vertoeven zonder de synths een keer aan te zetten?

ik doe echt niks aan muziek =(

het is echt te lekker weer om achter de synths en pc te kruipen!
 
Met dit soort weer krijg je juist het perfecte gevoel om een zomerhit te maken. In de winter is het koud en ga je dat dus echt niet doen.
 
Overdag is idd gekkewerk, maar 's avonds wel regelmatig zin om nog ff te knoppendraaien.
 
yepz, gisteren de hele dag met m'n vrouwtje naar Zandvoort geweest, niet te druk en vet relaxed
 
Ik hou niet van warm weer. Maar aangezien ik niet echt meer met muziek bezig ben is het niet zo'n probleem. Maar ik zit nog wel altijd binnen, dus ik blijf het onaangenaam vinden. Het scheeld wel dat nu niet meer al die apparatuur aanstaat, want dan werd het echt gewoon te warm.
 
Ik kom met hitte en zon nooit buiten. Heb er een hekel aan. Ik heb een woning die koeler is dan buiten in de zomer, dus dat kan dan ook gewoon.

Vandaag dus gewoon een nieuw nummer gemaakt. :) Als het warm is maak ik doorgaans altijd wel ambient dingetjes.
 
Ik heb vanavond een heerlijk warm Detroit-trackje gemaakt (en ja, het is hier op zolder, aan de zonkant van het huis, smoorheet met dit weer). :mexico:

In de winter klinken mijn tracks juist weer wat killer. 8D

Kortom, ik merk dat de sfeer in mijn nummers vaak lichtelijk beïnvloed wordt door het weer, maar de mate waarin ik muziek maak, wordt er niet door beïnvloed.
 
Ik vind juist die lange zweterige zomeravonden, met het raam wijd open, ventilator aan en een versgetapte koele mix/cocktail zeer inspirerend.

Als het overdag echt heet is zit ik liever ergens in de luwte aangezien mijn synths onder het schuine (zolder)dak staan de braden. Maar zoals afgelopen weekend was het nog best uit te houden.

En in uiterste nood kan ik altijd nog met mijn RM1x buiten aan de slag!
 
We hebben hier in Dublin nu al zo'n 10 zonnige dagen (18-20 graden) achter elkaar wat ik volgens mij de afgelopen 2,5 jaar nog niet heb meegemaakt. Dus, ik ben goed gehumeurd en afgezien van het zitten in de tuin, maak ook redelijk wat muziek. :)
 
Origineel geplaatst door Brutal Bass
Muziek aan het maken, sja... wel zonde binnen zitten :stupid

Dit is zo'n typisch Hollands kwaaltje waar ik niks van snap ... dat als het mooi weer is dat je dan buiten MOET zijn omdat het anders zonde is. Als het koud is is het toch niet zonde om buiten te zijn of MOET je dan naar binnen?

En zeker met het broeikaseffect, steeds langere en warmere zomers en winters die niets meer voorstellen is een mooie dag niet echt meer een cadeautje, maar meer een gegeven :D
 
waar gaat het naar toe , tropiesche noordzee , palmbomen en kokosnoten, krokodillen in het ijselmeer
:{
 
Gelukkig heb ik ook een koel (niet "cool" :) ) huis. Echt een verademing als het buiten smoorheet is en je stapt naar binnen :halleluja

Raam/deur open met mooi weer is altijd fijn natuurlijk, maar als ik me echt moet focussen dan hou ik het liever dicht omdat er anders toch te veel omgevingsgeluid binnenkomt. Plus dat ik een ander niet tot last wil zijn :engel:
 
Sinds de zomer van 2006 heb ik het genoegen van airco in mijn studio. Studiotemperatuur is dus geregeld, maaaaarrr.... op zo'n dag als gisteren ga ik toch lekker lui in de zon liggen met enkele :biertje: :biertje: :biertje:
 
Muziek maken is voor mij seizoens onafhankelijk :P

al moet ik zeggen dat het afgelopen weekend wel erg lekker was buiten
 
Back
Top