Dubio; plezier van "dawless" maar zie de nadelen steeds. Op zoek naar best of both worlds

Ik heb dat met m'n vorige bandje als volgt gedaan.
De tracks als jams uitvoeren met de gear, alles in de apparaten goed opslaan (in mijn geval vooral patterns in de MC-808 groovebox)
alle afzonderlijke tracks los van elkaar bouncen naar ableton, en deze tot mooie loops maken in session view, 1 track/clip.
de opbouw van de track namaken in session view, nu heb je een backing track om de rest van het nummer over op te nemen, het toetsenwerk e.d.
voordeel: je hebt aan het einde van de rit een track met kop en staart
nadeel: het spontane van het lekker knoppen draaien tijdens het jammen gaat er wel een beetje uit.
 
De bitrate in Windows en de samplerate in Ableton.
Ik dacht als je apparatuur goed klinkt maar in Ableton niet dat het iets softwarematigs zou kunnen zijn.
Ik ga hier eens naar kijken. Volgens mij staat m'n focusrite nu op 48000 en Ableton zag ik juist weer 96000. Ik ga VNV wel ff googlen! Thanks.
 
Ik zie de Akai Force / MPC lijn ook steeds meer als een potentiele Best of Both Worlds solution. Ben van plan een MPC te testen; zien of de workflow nice is en niet hiphop exclusive.
mocht dat zijn dan is een goeie laptop toch een betere investment.
 
Back
Top