Enkele bedenkingen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat de soapies zoveel gedraaid worden klopt ook niet. Maar ja hun platenmij betaalt ook tonnen voor airplay. Iets wat een kleine platenmij nooit kan doen.

Het internet is naast die kleine platenmij's gewoon het medium voor de niet megasterren om het publiek te bereiken. Maar daar is de commercie ook al aan het inburgeren en bijv mp3.com die over de ruggen van hun gebruikers heen groot is geworden en nu zo snel mogelijk wil binnenlopen is daar een slecht voorbeeld van.

En ook als beginnend artiest is het in nederland zo moeilijk om voet aan de grond te krijgen. Optredens, contracten whatever. Ook al ben je nog zo goed, zonder kruiwagens ben je helemaal nergens. Vandaar ook al die incesteuze neigingen van die industrie. En moet je fokking veel uithoudingsvermogen hebben om daar doorheen te geraken. Bijv de Krezipjes die zo'n beetje elke boerenkeet van heel .nl wel kennen en paps als manager,chauffeur hebben/hadden.

Maar we hadden het eigenlijk over de muziek was het niet?

Moet je perse het onderste van jezelf uit de kan halen? Denk dat het voor iedereen verschillend is. Maar het kan nooit kwaad om naar anderen te luisteren.
Hoe vaak komt hier wel niet eens voorbij ik wil synth X of Y omdat bladiebla die ook gebruikt. Als je dat nou ook eens met technieken en methodes doet dan kun je jezelf dingen aanleren die je nog nooit voor mogelijk hebt gehouden.
Dus als je je eigen muziek terugluisterd je afvraagd of je dit zelf gemaakt hebt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar het kan nooit kwaad om naar anderen te luisteren.


Nou doe dat dan met mijn nummer Fuse, ik heb die nummers van jou ook vaak gereviewd..
 
Tenslotte, bedenk dat de kruiwagen- en schop verkopers altijd veel meer verdienen dan de goudzoekers. In dit geval zijn de verkopers bijvoorbeeld de platenmaatschappijen en synthesizer verkopers en de goudzoekers zijn wij, de sukkels. Daartussen zitten nog de club DJ's die tenminste nog wat verdienen aan het geploeter van menig muzikant.
 
Origineel geplaatst door dekzster
Tjonge tjonge, er wordt best fel gereageerd. Ik herinner me ook een discussie van vroeger. Die ging over schrijvers. De ene grope zei dat je dat kunt worden en de andere groep zei dat je dat bent of niet. Ik ben het eens met de laaste groep en je hoeft er niets voor gelezen hebben. Het komt uit je binnenste een passie, je kunt gewoon niet anders, dat zijn de echte kunstenaars. Terug on topic, allen die hier muziek maken zonder dat het een echte passie is kunnen beter iets anders gaan doen.

Origineel geplaatst door dekzster
Tenslotte, bedenk dat de kruiwagen- en schop verkopers altijd veel meer verdienen dan de goudzoekers. In dit geval zijn de verkopers bijvoorbeeld de platenmaatschappijen en synthesizer verkopers en de goudzoekers zijn wij, de sukkels. Daartussen zitten nog de club DJ's die tenminste nog wat verdienen aan het geploeter van menig muzikant.

:halleluja
 
Skeletor, we zijn het wel met elkaar eens denk ik.

Volgens mij heeft er door de jaren heen wel altijd al rommel in de charts gestaan, ook in de 50's 60's en 70's en 80's.

In de jaren 50 had je ook al nietszeggende commerciele groepjes en nep acts.

groeten

basicsys
 
ik denk dat alles wel gezegd is idd.......
 
oke dan

oke dan

Ik sluit me aan bij de woorden van Craz!
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Iemand postte trouwens een ambi trackje waar ik behoorlijk van onder de indruk was en ik heb dat dan ook laten weten. Redelijk straf. En ook iemand die iets chaotisch deed in de stijl van Aphex. Redelijk straf. Anderen krijgen, ondanks het feit dat het niet om aan te horen is, toch goeie kritiek en dat vind ik fout. Het is fout om te staan beweren dat iets goed is , puur als schouderklopje.

Hee zeg.. het is vaak de enige reden waarom ik een positieve reactie krijg. Ontzeg me dit niet! =(

Het meest frustrerende is als je een eigen stijl blijkt te hebben waarmee je telkens tussen wal en schip terecht komt. Tenminste, dat gevoel krijg ik wel eens bij mijn eigen tracks, te beoordelen aan de reacties her en der. Vooral binnen genres als trance en drum & bass is men ongenadig wat dat betreft. Afwijkingen van de formules worden onmiddellijk afgestraft.

De vraag is dus altijd met welke motieven iemand een track beoordeelt.

De paranoia! Het wordt teveel! Het wordt weer eens tijd voor een tukkie

:gaap:
 
komen we op de uiteindelijke vraag: maak je muziek voor jezelf of voor anderen?
 
Origineel geplaatst door olafmol
komen we op de uiteindelijke vraag: maak je muziek voor jezelf of voor anderen?

Allebei. Je moet het zelf natuurlijk leuk vinden, maar het is heel oppeppend als anderen je muziek ook weten te waarderen. Het is niet meer dan menselijk dan dat positieve geluiden heel erg motiverend werken. Muziek is ook een vorm van communicatie.

Daar komt voor mij persoonlijk bij dat ik altijd nog de (stille?) hoop heb nog iets te bereiken op het gebied van de muziek (al wordt dat met iedere genegeerde track toch minder). Mwoah, misschien heb ik over een jaartje wat geld over en breng ik iets uit in eigen beheer

Run! Run while you still can! :duivels:
 
Ok, mijn verhaaltje:

Heb deze draad zo lang mogelijk proberen te vermijden...
Nu ik de eerste page lees weet ik waarom.

Wel raar dat mensen conclusies trekken na aanleiding van de tracks die hier, een forum met 99,99% hobbyisten, gepost worden. Voor sommigen is het de intentie met de muziek verder te komen. Maar voor het grootste deel zijn de mensen hier gewoon bezig met een HOBBIE. So what als de kwaliteit niet 'je van het' is, als je er maar plezier van hebt toch?

Vind je een nummer niet mooi? pech! luister er dan gewoon niet naar of geef een commentaar waar mensen wat aan hebben!

just my 2 cents...

excuus voor de spelfouten en nee, dit voegt niets toe ;)
 
bekende gedachtengang idd....;)

heb het ook hoor....ik geloof er niet zo in dat mensen muziek voor zichzelf maken...het is een primaire drang om iets blijvends achter te laten in deze wereld..en dat kan alleen als je de waardering van anderen krijgt voor je product.....
 
Origineel geplaatst door olafmol
bekende gedachtengang idd....;)

heb het ook hoor....ik geloof er niet zo in dat mensen muziek voor zichzelf maken...het is een primaire drang om iets blijvends achter te laten in deze wereld..en dat kan alleen als je de waardering van anderen krijgt voor je product.....

Nou Olaf;

Ik denk dat je juist met dat antwoord de spijker op zijn kop slaat !!
 
Laatst gewijzigd:
mag ik deze thread nomineren voor de "slechts verteerbare thread ooit" ??!!

sjezus zeg...wat een gel*l in de ruimte !

equate
 
Origineel geplaatst door olafmol
komen we op de uiteindelijke vraag: maak je muziek voor jezelf of voor anderen?

Voor mezelf... ik heb zelfs nog nooit een fatsoenlijke opname gemaakt... Als ik voor mn spulletjes sta en ik moet kiezen tussen gestructureerd een nummer maken of lekker freaken en knopjes draaien/schuiven kies ik voor het 2e.
 
Origineel geplaatst door equate
mag ik deze thread nomineren voor de "slechts verteerbare thread ooit" ??!!

sjezus zeg...wat een gel*l in de ruimte !

equate

Ehm ja eigenlijk heb je wel gelijk Equate.. Niet lullen maar muzieken!

Arv
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top