Hardware is less en uiteindelijk more..

Laatst gewijzigd:
Minimoog: $3500
Setje actieve monitors: $500

Opnemen met de microfoon van je mobieltje die maar een dubbeltje kost zodat alle geluidskwaliteit verloren gaat: priceless.

Hier, deze is beter:

 
Jij weet niet hoe snel ik een Minimoog zou kopen voor enkel $3500 :D
 
Die video was ook uit 2009 toen dat nog kon, al had ik in Frankrijk wel een exemplaar voor 2900 euro gezien toen ik twee jaar of wat geleden aan het shoppen was ;)

Niet meer doen, gewoon een leuke Macbeth halen en iemand een omkasting laten bouwen.
 
Ik heb eenperiode software gebruik, daarna hardware met software erbij en ga nu weer helemaal terug naar de hardware. Ik vind het veel leuker om zelf spoor voor spoor op te nemen of gewoon meteen alles live op te nemen. Veel leuker om zelf de toetsen te betasten ipv je muis te gebruiken om sporen op te vullen met geluiden.:okdan:
 
Ik heb eenperiode software gebruik, daarna hardware met software erbij en ga nu weer helemaal terug naar de hardware. Ik vind het veel leuker om zelf spoor voor spoor op te nemen of gewoon meteen alles live op te nemen. Veel leuker om zelf de toetsen te betasten ipv je muis te gebruiken om sporen op te vullen met geluiden.:okdan:

Voor mij is het simpel! Ik voel me niet als een muzikant met een computer. :o: Moet prullaria hebben, en ik moet kunnen voelen en draaien. Af en toe hang je aan de stroom, maar dat hoort erbij! :peukie:
 
knoppen draaien is leuk, met een muis scrollen niet.
Waarom? Geen flauw idee.
Knoppen zijn duur, met een muis scrollen niet.
Dus less is more noodgedwongen door het budget :D
 
knoppen draaien is leuk, met een muis scrollen niet.
Waarom? Geen flauw idee.

bij een muis moet je naar het beeldscherm blijven kijken, bij een knop kan je je ogen sluiten en alles concentreren op wat je hoort
 
als je niet in het geheel ende pcies weet wat je aan het doen bent dan kan je idd beter een synth met echte knoppen hebben... als je het wel weet kan beide...
+1

Idd en een Daw conbineer je natuurlijk met een controller. zoveel knoppen als je zelf wil.

Veel plezier met met sample patches maken met 20 layers 5 zondes en loop punten op een sampler bv.

tja minder is meer gaat daar niet op.

Wat wel zo is dat eigenlijk iedereen alleen een MC 303 nodig heeft. minder is ... uh minder is ....tja hoe zeg ik het....minder is minder. :D
 
Hah, leuk draadje!

Wat bij mij nu is, is dat ik een tafel heb met 40 kanalen, die bijna vol zit. Zo'n 24 sporen drums, de rest synths. ALLES kan dus aan. De meeste tracks die je hoort hebben een kick, een clap en een high-hat. Bij mij dus ietsje veel meer.
 
+1


Wat wel zo is dat eigenlijk iedereen alleen een MC 303 nodig heeft. minder is ... uh minder is ....tja hoe zeg ik het....minder is minder. :D

eigenlijk moet je er dan wel altijd bij zeggen dat de midi clock heel erg swingt :D Leuk voor mensen die daarvan houden. :)
 
eigenlijk moet je er dan wel altijd bij zeggen dat de midi clock heel erg swingt :D Leuk voor mensen die daarvan houden. :)

De MC 303 heeft geen interne clock, alleen een hele speciale random ik zit er altijd naast time generator.

:D
 
Back
Top