Hardware is less en uiteindelijk more..

Ik heb sinds m'n Cirklon Cubase niet meer opgestart, sfeer is zo anders a
S niet DAW maar gear centraal staat.
 
Yep en als je je inbeeld dat arturia net zo klinkt als je mini, dan heb je die ook niet meer nodig :D of drumazon als je 909
 
Waar het volgens mij ook om gaat is hoe je dat basis idee krijgt. Als je die gewoon onder de douche krijgt in detail, en je weet de weg in een DAW dan is het makkelijker om dit in software te doen.

Maar dat lukt mij dus niet. Meestal begint het bij mij met een leuke patch waar ik dan een riedeltje op "ontdek" en dat uitbouw.

Serieuze arrangementen in mijn hoofd verzinnen lukt me alleen als ik al meer slaap dan wakker ben, en dan valt het nooit meer te reproduceren als ik wél wakker ben. :D
 
Ana loog is als douch idd hand
doek droog doek droog droog doehoek wow]
droog wow drioeg droog douch douk doek
droog doek ;)
pf pf fp fp pf A n a e loog Doek
 
Voorlopige uitkomst:

• Goede muziek maken valt niet mee en vereist goede ideeen, discipline en doorzettingsvermogen
• Werken met hardware, software, ontelbare mogelijkheden of restricties: voor een werkt het wel en voor de ander niet
• Het een is niet beter als het ander.. kwestie van workflow en smaak
• Een sp1200 is retevet

:)
 
Een analoge mixer waarmee je al je vsti`s op individuele kanalen mixt, de fx op individuele kanalen, is ook een idee.
Hoeveel outputs heeft de allergrootste soundcard tegenwoordig ?

Het ligt dus niet eens aan de vsti`s, meer aan de bitrate / verrot klinkende overload.
Alle outputs op max volume mixxen voor het maximaal benutten van de bitrate!, gains omlaag.

Stel je gebruikt reverb in je computer, die zet je heel zacht, dan heb je een 8 bit reverb uiteindelijk!
 
Een mooi voorbeeldje van wat vet klinkt met weinig tracks:

Ik hoor dit:

drums
bassline
soort orgel intro geluidje
lead melodietje
vocaltrack
vocaltrack 2


Geen gekke risers of ander opvulzooi.. Maar toch is de plaat erg dik.. Goede track..

 
Ik probeer soms een lead dikker te maken door er meerdere te gaan layeren waardoor het vaak wat wollig gaat klinken.

Beter werkt door 2 leads met een apart karakter samen te voegen of door wat beter te EQ'en, effecten (beperkt) en een compressor te gebruiken.
 
Voorlopige uitkomst:

• Werken met hardware, software, ontelbare mogelijkheden of restricties: voor een werkt het wel en voor de ander niet
• Het een is niet beter als het ander.. kwestie van workflow en smaak

Precies. Zolang de kok en de keuken maar op elkaar zijn afgestemd. :W
 
Ik vind wel dat hardware beter klinkt, beter "zijn" kan natuurlijk meer omvatten dan alleen klank, maar qua klank wint hardware IMHO hands down
 
Stel je gebruikt reverb in je computer, die zet je heel zacht, dan heb je een 8 bit reverb uiteindelijk!

Echt niet want de meeste Daw gebruiken een 32 of soms zelfs 64 bit bitrate voor headroom.:D

Maar je kunt idd wel makelijk de bitrate omlaag gooien door de sample op een lagere bitrate in te stellen of een bitcrusher te gebruiken.

Ik ben het ook absoluut niet eens dat software slechter klinkt dan hardware.
Iedere Dac klinkt anders en misschien is er voor software wel meer nodig om karakter en warmte in te krijgen.

Hardware is wel fijn maar is ook duur;{
 
Tjah 't is nog altijd synthforum he. :P
 
Echt niet want de meeste Daw gebruiken een 32 of soms zelfs 64 bit bitrate voor headroom.

Ja 8 bit is een beetje overdreven, maar om het grof uit te leggen voor de beginners.
Zelfs dan : alle beetjes helpen, reverb wil je altijd helder aangezien die al uitfade naar storing.

Ik ben het ook absoluut niet eens dat software slechter klinkt dan hardware.
Iedere Dac klinkt anders en misschien is er voor software wel meer nodig om karakter en warmte in te krijgen.

Presies er is heel wat voor nodig, ik zie het nut er niet van in tenzei je begint,
een grote analoge mixer is de beste investering.

Hardware is wel fijn maar is ook duur;{

Zelfbouwen is anders dan altijd een 0 te veel achter de prijs.
 
Ik ben het ook absoluut niet eens dat software slechter klinkt dan hardware.

Klopt..

En buiten dat.. Je kan wel de meest hi tech keuken apparatuur hebben staan en de de beste ingredienten hebben... Als je daar uiteindelijk maar een frikandel mee maakt. Tja..
 
Zelfbouwen is anders dan altijd een 0 te veel achter de prijs.

Ja idd daar ben ik inmiddels ook aan begonnen.

ik heb trouwens best een hele zooi hardware waar ik heel veel gebruik van maak.
Een modular, een hoop gitaar pedalen, gitaar. amps ...gemodden pedalen.
Mijn computer is ook hardware:D

Na een zelfbouw synth , bassdrums en snare ga ik aan de Midibox v4 sequencer beginnen. wat een vette sequencer is dat.

Maar goed ik vind dat er geen motief is om te zeggen dat "Hardware is less en uiteindelijk more.."

wel "less en uiteindelijk more.." en Hardware is mooi en duur"

Heb je geen gevoel voor muziek dan kan je het mooiste van het mooiste kopen maar dan zal je nooit "the spirit van je gevoel" kunnen vast leggen.
Heb je heeeel veeel gevoel voor muziek kun je met speelgoed goede muziek maken.

het "less en uiteindelijk more.." principe heeft dan ook niets met hardware te makenen is dus universeel toepasbaar in softwareland.
 
Een frikandel op zijn tijd is best lekker.

Zeker :)


maar vaak zie ik hobby koks vol trots een frikandel presenteren met het verhaal er bij dat het met de beste keukenapparatuur is gemaakt.. en dat het zooo verschrikkelijk veel meer moeite heeft gekost..

En uiteindelijk smaakt die frikandel nergens naar :D
 
Back
Top