€550 Voor Kleine Hardcore Setup

Origineel geplaatst door bikkel
Spirit mixers oversturen NIET lekker voor hardcore! Het kan wel, maar je bent nog beter af met Behringer.

Spirits niet lekker oversturen? Moet je toch eens beter naar een overstuurde spirit luisteren :). Bij behringer krijg je de ruis kado zeker? 8D
Vond een overstuurde 909 door een behringer niet fantastisch klinken om heel eerlijk te zijn.

Mijn 2e mixer een etek die klinkt overstuurd al helemaal ruk 8o).

Dus of een cheape mixer nou zon geslaagd idee is voor oversturen? ik betwijfel het.
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
Spirits niet lekker oversturen? Moet je toch eens beter naar een overstuurde spirit luisteren :). Bij behringer krijg je de ruis kado zeker? 8D
Vond een overstuurde 909 door een behringer niet fantastisch klinken om heel eerlijk te zijn.

Mijn 2e mixer een etek die klinkt overstuurd al helemaal ruk 8o).

Dus of een cheape mixer nou zon geslaagd idee is voor oversturen? ik betwijfel het.

Ik vond het maar een wollig ongedefinieerd dof resultaat geven. Ik ben al helemaal geen fan van de mid EQ van de spirits, en laag is ook alleen maar goed voor cutten.
 
oversturen en de EQ zijn voor mij juist de pluspunten van de spirit mixers, een mooie EQ midsweep door een lexicon verb... mmmm :W
 
Origineel geplaatst door PzHKL
oversturen en de EQ zijn voor mij juist de pluspunten van de spirit mixers, een mooie EQ midsweep door een lexicon verb... mmmm :W

Vergeleken met wat? Ik vind die EQ veel te breed en het geluid onscherp maken.
 
Origineel geplaatst door smackos
Het lijkt mij des te breder te EQ des te scherper het geluid toch.

Nee ik bedoel dat het geluid minder transparant gaat klinken, als ik nog een beetje te volgen ben. Als je ik van de EQ af blijf klinkt de mix bij mij vaak opener, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Hij smeert zeg maar.
 
Origineel geplaatst door PzHKL
Vergeleken met mackie of yamaha..

Behringer is en blijft een Mackie kloon.

Ik zou nooit een Behringer willen, maar ik zou niemand een Spirit aanraden om kicks op te dubbeldoorlussen.
 
Origineel geplaatst door PzHKL
Vergeleken met mackie of yamaha..

Ik ben anders toch aardig te spreken over het oversturen op een mackie..
 
Origineel geplaatst door bikkel
Behringer is en blijft een Mackie kloon.

ze doen in ieder geval hard hun best :D

maar er is toch nog wel een wereld van verschil hoor.. headroom / strakke eq om nog maar te zwijgen over hoe ze aanvoelen tegen over elkaar.. die eq op behringer mixers die smeren idd de boel snel dicht.. maar op een degelijke mixer is dat over t algemeen wel strak.. zelfs op mn yamaha mg klonken kicks best lekker met een hoop mid open
 
Hey Leendert. Vriend.

1. geluidskaart (1 stereo ingang, 1 stereo uitgang, midi in, huppa klaar)
2. monitors

evt. 3. Twee octaafs midi-controller met een paar knopjes. (Ja, twee octaafs, gezien jou muziekale talent en het feit dat je geen ingewikkelde composities samen gaat stellen is 4 niet nodig. Met twee octaven kun je leuke melodietjes bedenken voor hardcore en lekker aankloten met die softsynths. Plus die knopjes helpen mee met de creativieve vrijheid, en leer je een beetje om te gaan met midi)

Met al jou softsynths en plugins ben je zeker wel een jaar zoet. Hardware.. tja.. maak eerst maar een goeie trackie met fruity. Angerfist is er ook mee groot geworden (en toen had ie nog een vette sound ook).

Ik weet dat je budget krap is. Je hebt echt geen harware nodig om een vette hardcore track te maken!
 
De behingers en juli@ aangezien me dat een tijd geleden door vele is aangeraden en maar 1 iemand die zei van niet en met dit topic ben ik niet veel verder opgeschoten helaas. Maar toch allemaal bedankt! :)
 
ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt, de juli@ is een eenvoudige maar prima kaart en de speakers hebben een leuke bas weergave... :)

laat maar weten wat en hoe als je ze hebt !
 
Origineel geplaatst door Leendert
De behingers en juli@ aangezien me dat een tijd geleden door vele is aangeraden en maar 1 iemand die zei van niet en met dit topic ben ik niet veel verder opgeschoten helaas. Maar toch allemaal bedankt! :)

Mwoah je hebt zojuist geen cheap ass analoge mixer gekocht, lijkt me al een hele stap vooruit.

Ga je analoog mixen, dan moet je dus ook er voor zorgen dat je er omheen al genoeg 'randapparatuur' hebt om er prettig mee te werken. Daar zou ik toch minstens 1000 euro voor aan de kant leggen.
 
Back
Top