[hardcore/trancecore] TFF - Saw (Demonyx remix)

Demonyx

neuken?
Lid sinds
24 november 2005
Berichten
56
Locatie
brabant
Hoi mensen,

Heb voor een remix contest deze track gemaakt...
Ik wil er nog een klein beetje aan gaan sleutelen voor ik m in ga leveren
en daarbij kan ik elk advies, elke mening goed gebruiken, dus luister en oordeel a.u.b.

http://www.mytempdir.com/822020
 
Echt strak gedaan, ik ken dat melodietje ergens van, echt zo mysterieus :D
Had alleen de melodietje wel wat luider willen horen :)

Hoe heb je die kicks op het laaste tellen eigenlijk gedaan?
Dat snelle zeg maar, gewoon verschilende kicks gemaakt en geplaatst?
Wat heb je er voor gebruikt? kontakt?

Top hoor :okdan:
 
dank u :)

Voor de kicks heb ik 3 verschillende sampletjes ingeladen in de sampler van fruityloops en ieders een eigen fx track gegeven. En dan maar spelen in de pianoroll... its that easy :D

melodie luider ja.... heb ik ook overwogen maar toch besloten om t zo te doen.
Mochten meer mensen dit aangeven dan zal ik toch overwegen dit aan te passen....

bedankt in elk geval
 
Zou je met kontakt het zelfde kunnen doen denk je?
Wat ik altijd doe voor de laatste tellen, is in Cubase een audiotrack maken, en kicks bewerken in cubase, maar dan krijg ik op een duur zo veel samples.
 
Ik ken contakt niet maar t lijkt me net zo makkelijk... t zou gewoon zo ongeveer moeten werken:

sample van een kick inladen, zorgen dat in de envelope de Attack en Release dicht staan, en de Sustain helemaal open.
Dan kun je in je pianorol (of keyeditor heet dat geloof ik bij cubase) noten gaan intekenen met de gewenste lengte en spelen met alles wat mogelijk is binnen je eigen creatieviteitsvermogen....
Doe je dat met verschillende sampletjes (kicks) dan krijg je nog een vetter resultaat

suc6
 
Oke thanks ik zal het ff proberen!
Hey maar het melodie vit dit nummer, heb je dat zelf verzonnen of is het ook een track uit de film?
Vind het deuntje namelijk echt tof.
 
geen probleem :)

welk van de 2 melodiën bedoel je eigenlijk?

De hoofd melodie die je vanaf 4 minuten hoord is voor de helft gemaakt door de producer van de originele track.
Deze had hij als midi file samen met de gehele vocal sample, van 1:15 min, aangeboden aan alle deelnemers van de door hem zelf opgezette remixcontest op http://www.dandont.com. (kheb dus ook totaal geen idee uit welke film de vocal zou moeten komen...)
De aangeboden melodie heb ik daarna zelf uitgebouwd (2e helft van de gehele melodielijn)

De andere melodie die er bij 1:15 inkomt en ook in het laatste stuk weer terug komt heb ik wel helemaal zelf gemaakt.

Voor beide melodietjes heb ik de vanguard vsti en de junox2 vsti gelayerd en een aantal effecten toegevoegd (alleen effect plugins die standaard met fruityloops meekomen omdat mijn pc het vrijwel nooit trekt wanneer ik, meer dan een paar, andere plugins in één project gebruik)

mwa.. ga maar eens pitten denk ik ghehe fuck it :gaap:
 
Hier heb je trouwens t origineel, ook een lekkere track dacht ik zelf, voor diegene die er in geinteresseerd is.

truste hè
 
trancecore....

goed, luisterend typend. Intro klinkt erg vet. Sounds zijn goed, percussie vind ik ook erg leuk. Vet hoor die sound opkomend tot 2:00...Daarna je kick... wat een vreselijke sound! Er mag veel meer dreun in. Heb hier een flinke sub staan... bij een goede hc rtack tril ik van me stoel... nu niet eens n kleine trilling.. als je begrijpt wat ik bedoel. De kick is echt veelste te dun en irriteerd me mateloos na een minuut (een goeie dist fx kan geen kwaad). De percussie mag wat minder reeverb in het hoofdstuk. In tegenstelling tot de 1e melody vind ik de2e melody vind ik dan weer niet goed... Sorry dat hele stuk klinkt voor geen meter, en is veelste langdradig (vanaf 4:30). Je verneukt je hele track met een dunne kick en die klote melody IMO (sorry dat ik het zo zeg :P)!

Wat een vet begin... en wat een zonde einde. Je kick is echt niet goed, daar zou ik aan werken.

Succes iig.
 
dank je :)

in ieder geval bruikbare informatie...

de kick.... ik had zelf ook al ergens t gevoel dat ie iets mistte maar ik heb gebrek aan goede speakers, laat staan een sub.
je zegt distortion maar dat helpt toch niet om er meer laag in te krijgen, toch? Misschoien moet ik die kick proberen te layeren of zo.. zal er iig eens naar kijken.

en over die 2e melodie.... lastig.... t blijft mijn remix van dat nummertjes en als ik die 2e melo ga vervangen blijft alleen nog de vocal over van het origineel.... keuzes.... ben er nog niet klaar mee denk ik :D

in iederr geval bedankt voor je advies :okdan:
 
iemand nog iets zinnigs te zeggen over deze track? (afzeiken is ook toegestaan)
 
Back
Top