Doe mee met de 1e SynthForum ReMeiX remix maand!

Mag ik er ook 2 remixen?
Er zit geen beperking op, hoor. Je mag zoveel remixen als je wil, graag zelfs!
En fijn om te horen dat mijn vocals in de "toffe vocals" categorie vallen... :engel: Ben benieuwd wat je er van kan maken!
 
Er zit geen beperking op, hoor. Je mag zoveel remixen als je wil, graag zelfs!
En fijn om te horen dat mijn vocals in de "toffe vocals" categorie vallen... :engel: Ben benieuwd wat je er van kan maken!
Ga mijn best doen! De eerste remix was erg leuk om te doen, en het is een leuke creatieve oefening dat remixen.
 
Ik heb iets verzonnen met het nummer van Krautrock1958 & SmartBits, moet ik de MP3 hier plaatsen?
 
Ik had ook wat problemen met het binnenhalen van sommige bestanden, maar nu is het gelukt. Ik ga zeker een nummer remeixen, al zal het niet in mei zijn, ik hoop het nog tijdig af te krijgen.
 
Ik ga zeker een nummer remeixen, al zal het niet in mei zijn, ik hoop het nog tijdig af te krijgen.
Leuk! Omdat we de ReMeiX pas halverwege mei hadden aangekondigd hebben we de deadline op 16 juni gezet, dus je hebt nog even... ;)
 
@SmartBits was jullie opgevallen dat de OTMAB_Bass.wav track niet de bass bevat maar een mixdown is van de hele song?
Oeps, nee, niet opgevallen. Ik zal 'm vandaag of morgen even uploaden. Dank voor de oplettendheid!
 
Tot mijn verbazing zijn mijn `remixbrouwsels` al vele keren meer bekeken en gedraaid dan dat ik ooit gedacht zou hebben.
Ook een hernieuwde mix van de `colab`- samenwerking heb ik naar de mixcloud geüpload.
Omdat daar langere tijden geüpload kunnen worden ook in de-wav-data-vorm.
Gemak dient de mens.
Want hier is het MP3 en niet meer dan 20Mb dacht ik.
. . En heb ik een remix gemaakt met veel meer vocaal er in.
Helaas ontbreekt me wel wat tijd om zorgvuldig een mooie af-mix te maken waar niets aan mankeert.
Nog steeds vind ik het moeilijk om criteria aan te leggen waarbij iets net wel goed gekeurd wordt en wanneer net niet.
Een vooraf bepaalde compositie lijkt me het mooist om die klaar te maken.
Nu doe ik het zo dat alles wat min of meer bij toeval ontstaat dat ik daar van zo`n 80% een redelijk mix van maak.
En alles wat de oren `zeer doet` er zoveel mogelijk uit haal pakweg 20%
Op zich toch ook wel redelijk want stel ik doe alles life dan hoef ik maar iets meer m`n best op te doen om alles perfect te laten klinken.
Dan is het 100% o.k.
Het is wel wat dj achtig.
1. Een rommelig zaaltje waar even de sfeer moet neergezet worden met wat klanken.
2. Of een bijna klassieke setting waar de luisteraars kritisch luisteren bij een bijna statisch vast liggende voorstelling.
Met allebei de bedoeling een verhaaltje neer te zetten.
In dat geval voorzie ik liever een film van geluid met spraak en tekst.
De beelden leiden dan af van het onvolmaakte.

Bericht door een moderator:
Link naar Mixcloud verwijderd. Bijdragen kunnen worden gepost in een nieuwe draad in het ReMeiX subforum.

Maak als je 'm af hebt een nieuw draadje in het ReMeiX subforum met als titel "ReMeiX 2022 - tracknaam" en plaats daar je mp3 (invoegen als bijlage, insert as attachment).
 
Laatste dag vandaag...
Op de valreep moet ik nog twee kleine pielekes aanpassen aan mijn tweede inzending.
Gitaarrock met classic strings en Smartbits.
Fotootje:
 

Attachments

  • Strings.jpg
    Strings.jpg
    168,9 KB · Bekeken: 123
Door persoonlijke omstandigheden (ziekte familie) ben ik niet verder gekomen.
Ik was begonnen aan blend van KrautrockSmartbits en YtseRoonan
beide zijn 110bpm en in F# en passen nagenoeg perfect zonder aanpassing al over elkaar 8-)
Ik wil na komende periode nog wat posten als dat dan nog kan/mag.
 
Ik wil na komende periode nog wat posten als dat dan nog kan/mag.
Geen enkel probleem hoor! De deadline is er als virtuele stok achter de deur, maar niks let je om na de deadline nog verder te knutselen met de files. Waarschijnlijk gaan we de bronbestanden dan wel op korte termijn verwijderen van onze server (i.v.m. de ruimte die ze innemen), dus ze zijn dan niet meer opnieuw te downloaden.

Door persoonlijke omstandigheden (ziekte familie) ben ik niet verder gekomen.
Dat is naar, hopelijk gaat het inmiddels wat beter. Familie gaat uiteraard voor!
 
Het is me helaas niet gelukt iets representeerbaars te maken waar alle samenwerkende goed mee aan bod komen.
Wat allerlei restricties betreft dacht ik dat er kon gekozen worden om de computer zo weinig mogelijk te gebruiken.
En van die keuze zijn we in het begin als `colab-team` al uitgegaan.
Om wel honderd aparte tracks in de d.a.w. computer samen te mixen tot iets wat ergens op lijkt gaat ver boven mijn pet.
Een van de problemen waar ik tegen aan loop dat is het volume van die aparte tracks goed op het juiste niveau te brengen.
Nog wat computer techniek gekunstel wat ik moet uithalen om iets voor elkaar te krijgen hier een voorbeeld :
Voor mijn film commentaren spreek ik in met een hardware wav / mp3 recorer.
Die moet ik eerst door Audacity halen om de volumes goed te krijgen.
Anders zijn ze veel te zacht en gaat het niet.
Om manier snel iets muzikaals te krijgen stop ik elk geluid onder een toets van een hardware sampler waarbij het volume ook nog (grof) afgesteld kan worden.
Door harder of zachter op de toets te slaan / drukken (sneller) krijg ik de juiste volumes.
Het ontbrak me wel aan de tijd om hier een dagje aan te besteden.
Eerst alles uitluisteren dan in de sampler doen daarna weer min of meer jammen om mooie opeenvolgingen te krijgen.
voor mij volgende keer beter.
 
Goed gedaan, iedereen! Best een indrukwekkend lijstje geworden zo.

Balen voor wie de deadline miste, maar SmartBits gaf al aan.. lekker verder sleutelen, no prob..

Ehm.. en nu?

Ju-neverknow.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de remix wel een succes moet ik zeggen, ik heb er veel lol aan beleefd in ieder geval
Wat mij betreft houden we in het najaar bijv weer een remix en dan de contest rond de jaarwisseling.
Op die manier heb je verschillende keren iets om naar toe te werken wat voor mij goed werkt.
 
Vraagje..
Gaat er nog wat gebeuren met de remixes die gemaakt zijn? Het zou best tof zijn als er ergens een playlist ( Soundcloud misschien?..) komt met alle orginele tracks en de remixes. Ik vind namelijk dat er echt hele vette remixes gemaakt zijn. het zou zonde zijn als deze in de vergetelheid raken.
 
Back
Top