vanavond een mackie

Wat ik heb gehoord is dat de mic preamps wat minder zijn dan de VlzPro, maar als je die niet gebruikt dan is het wat... Volgens mij is de tafel die jij bedoelt al vrij oud al durf ik het niet 100% zeker van te zijn. Controleer iig dan goed of de schuiven nog ok zijn.
 
de vlz is wat meer lownoise en andere electronica maar de specs van de tafel zijn zeer goed en vergelijkbaar met mijn yamaha (die qua mogelijkheden en routing veel minder kan)

ga zeker ff de schuifjes en potjes testen natuurlijk. denk je dat het wat is?
 
ik denk ook dat dat wel is, zker als je de pre-amps toch niet gebruikt, idd wel controleren hoe ie eruit ziet, en hoe het schuift, zeg maar.

Het ding is trouwens van 1991 of daar omtrend.
 
hm de leeftijd maakt niet uit, als alles maar in orde is. mackie is built like a tank staat er in de specs en reviews, afgeschermde pots en dergelijke
 
Het kan dan wel built like a tank zijn zoals hun, overigens zeer informatieve, folders beweren. Wanneer iemand dagelijks met z'n peuken boven de tafel hangt voor 5 jaar, bier morst en de schuiven heen en weer knettert is zelfs een Mackie niet eeuwiglevend. :)
 
Iedereen heeft een levensgrote mixermap in zijn sig :s

Maar goed, ik denk dat het een goede mixer is voor het geld, zeker als je de Mic preamps toch niet gebruikt.

Een VLZ pro kost al het dubbele ongeveer 2e hands, en deze is dus echt niet half zo slecht!
 
Het hangt er helemaal vanaf hoe de tafel gebruikt is.

Als hij gewoon lekker bij iemand in zijn studiootje gestaan heeft is er niks aan de hand maar als hij in de kroeg van Tante Sjaan avand aan avond is gebruikt dan zal ie wat mider zijn....

Als het een slechte tafel zou zijn zou hij zowiezo niet al tien jaar zijn meegegaan.

Check vooral de faders op hoe stroef of soepel ze schuiven.
Zet ook ff alle gains vol open en alle faders helamaal omhoog en luister dan over de hoofdtelefoon wat je hoort. Als het goed is hoor je een flinke ruis, dat is ok. Als je maar geen brom hoort.

groeten

basicsys
 
Hoe's het afgelopen? Ik kan nu namelijk ook een CR1604 kopen.

Wat een toeval.
 
Had je dan niet beter een dag kunnen prikken om alsnog heen te gaan. Nu koop je een vrij oude mixer waarvan je nog niet weet of hij nog 100% is. Ik ben vast paranoia, alleen ben ik altijd erg voorzichtig hiermee. Bang voor afgeragde faders koop ik daarom liever geen tweedehands mixer. Monitoren overigens al helemaal niet. Stom eigenlijk dat ik voor synths niet zo bang ben, al haal ik ze nogsteeds zelf op zodat ik eerst kan testen... Hoop voor je dat het nog een topmixer is waar je nog een aantal jaartjes plezier aan hebt. :)
 
Heb zelf ooit een 1604 gehad! Echt, maar dan ook echt een prima mixer! Klinkt super warm en analoog! Weet alleen de huidige prijs niet, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen!
De mixer zelf is een aanrader! Zoek zelf een 32-8 mackie secondhand. Blijf bij analoog en mackie is op dat gebied gewoon de sterkste! Ooit een Eurodesk gehad, 2 weken! Wegdoen die handel! ( Respect voor behringer gebruikers, maar het is gewoon niet voor mij!)

Succes!
 
okee ik heb een CR1604! Inderdaad! echt een prima mixer! Klinkt super warm! Mn yammie mixer verkocht, die klonk ook al zeer goed, maar met de mackie heb ik het idee dattie gewoon lekker klinkt. :):):) me happie
 
Back
Top