Midi Amsterdam ervaring

Even mijn recente ervaring met hen (eind vorig jaar)..

Toestel met defect in garantie, support van fabrikant zegt dat het moet via de winkel gaan.

Contacteer Midi Amsterdam via mail, niet direct antwoord dus na 2 dagen eens gebeld.
De persoon was reeds op de hoogte, maar zei dat hij nog niet geantwoord had wegens sluitingsdag etc en vroeg me om de communicatie met fabrikant en factuurnummer door te geven (Als hij de mail reeds gelezen had kon hij dat toch direct vragen, afin..). Ik stuur direct alles door.

Dikke week later: geen antwoord. Ik mail beleefd nog eens of ik een antwoord mag verwachten. Direct erna een antwoord in de vorm van "dat hij aan de telefoon reeds gezegd heeft dat het toestel naar hem moet gestuurd worden".
Nuja, ik ga niet zomaar een synth van 2K+ versturen blind versturen zonder registratie naar een persoon/winkel die sketchy overkomt. De manier van communicatie en het feit dat ze een nieuw BTW nummer hebben kwam voor mij als een rode vlag over.

Direct erna geantwoord met de vraag om RMA formulier te krijgen.. Ze hebben nooit meer geantwoord.
Gelukkig is de fabrikant heel behulpzaam en hebben ze me alsnog rechtstreeks geholpen. Maar ik koop nooit van mn leven iets van die winkel als dat hun niveau van klantenservice is.
 
Vervelend dat dit je ervaring is met deze winkel en ik zou ook zo denken als ik zo geholpen werd.
Juist bij kleinere winkels mag je een persoonlijke service verwachten lijkt me.
Ik ben wel geholpen uiteindelijk dus dat was oké maar ook ik had wel moeite met de manier van communicatie, voor mij had het ook iets klantvriendelijker gemogen.
 
Als er dan om zoiets kleins (4 schroefjes) een Topic wordt gemaakt dan heb ik daar moeite mee. Negatief nieuws kan juist voor deze kleine winkels veel ellende opleveren, omdat mensen over het algemeen negatief nieuws opslaan en de positieve berichten niet. Dus daarom.
Die vier schroefjes waren niet het belangrijkst maar vooral dat als een verkoper iets beloofd dat ie zich er ook aan houdt en hoe de communicatie aan de telefoon ging, dat geeft me niet een gevoel van vertrouwen, daarom wilde ik van anderen ervaringen horen.

Nieuw voorbeeld; ik heb een ebike voor euro 2200 besteld bij Amslod twee weken terug, na een paar dagen kreeg ik mail met een link om te betalen met erbij de mededeling dat zodra ik betaald zou hebben zou ik een datum krijgen wanneer ze de fiets komen leveren.
Ik de volgende dag betaald en nu na ruim een week nog steeds niets gehoord qua leverdatum, gebeld vandaag maar ik kreeg een mededeling dat ze vandaag een dag hadden dat er een soort van bijeenkomst van het personeel was en dat ze morgen weer open zijn dus morgen maar opnieuw bellen.

Nog maar iets; ik had bij musicstore een IO Sponde mixer besteld voor in m'n rack en de Behringer 1005 mixer teruggestuurd en een paar tientjes bijgestort zodat het bedrag bij elkaar voldoende was.
Een paar dagen later (1 feb) zouden ze de module op voorraad hebben maar op die datum hadden ze 'm niet en ik gebeld wanneer hij wel binnenkwam en er werd gezegd op 4 feb en ik wacht het even af en wat dagen later was de datum weer verschoven naar 14 feb en ik kreeg een gevoel dat dit daarna opnieuw zou kunnen opschuiven dus ik mail dat ik m'n geld terug wilde maar geen antwoord.
Een paar dagen krijg ik bericht dat ze een tegoedbon van de Behringer mixer aan me gaven dus ik weer gemaild dat ik m'n geld terug wilde en weer geen antwoord?
Afgelopen donderdag gebeld en toen werd beloofd dat het geld gestort zou worden en 2 dagen later stond de paar tientjes weer op m'n rekening maar de 135 euro van de tegoedbon was niet gestort, vanochtend weer gebeld en nu vanmiddag kreeg ik een mail dat ook dat bedrag was gestort pfff....
Ik ook gevraagd waarom er op mijn mails niet werd geantwoord, hij het nagekeken en vertelde dat ze wel waren binnen gekomen maar dat niemand er wat mee gedaan had. :?

Je snapt wel neem ik aan dat ik af en toe de rambam van al die winkels krijg. :duivels:
 
Het contrast is soms groot. Bij Klundert music gewoon support via whatsapp, en altijd snel, vriendelijk en correct. Als gevolg zien ze me daar wel terug, en maak ik wat gratis reclame als ik de kans zie ;)
 
Het eenvoudigste is nog steeds iets direct in een fysieke winkel kopen, betalen en klaar is Kees. Maar met het verdwijnen van allerlei speciaalzaken zit dat er steeds minder in.
 
Bij Klundert music gewoon support via whatsapp, en altijd snel, vriendelijk en correct. Als gevolg zien ze me daar wel terug, en maak ik wat gratis reclame als ik de kans zie ;)
Zoals nu bijv dus. :)
Ik heb daar ooit een JD-XI gekocht en ook prima service.
 
Het eenvoudigste is nog steeds iets direct in een fysieke winkel kopen, betalen en klaar is Kees. Maar met het verdwijnen van allerlei speciaalzaken zit dat er steeds minder in.
Je en je rijdt niet helemaal naar Duitsland voor een module of wellicht dat je er eenkeer een leuke middag van maakt en gelijk een rondje door de zaak maakt misschien.
Maar ik ben 'ns bij Bax geweest en zaterdag om een uur of half elf is dan niet de beste tijd, er waren wel wat mensen voor me en soms met lange vragen dus voor ik aan de beurt was waren we 45 minuten verder.
 
Bij Nic Jense en Edison in Zeist, Het onderdeeltje in Driebergen en Radio Centrum in Utrecht was het ook vaak druk, maar ik had het er voor over. Nu moet ik uren in de bus en/of trein reizen om nog een vergelijkbare winkel te vinden! En dat komt er dus ook niet meer van. En dan krijg je dus gehannes met internet, mailtjes, telefoneren, over betaalwijzen, leveringstijden, enz. :beard:
 
Alleen maar goede ervaringen met Midi Amsterdam, goed adviezen gehad van Tim. Binnen al het online geweld vind ik fysieke winkels als Midi Amsterdam een verademing...
 
Back
Top