Midi Amsterdam ervaring

Tja het is je goed recht. Maar hoezo is het interessant om te weten hoe het bij anderen zit. Er zijn namelijk altijd goede en minder goede ervaringen, bij alle winkels (zelfs bij de bakkerij om de hoek). Waarom moet je het hier delen. Wat is precies je goal. Andere "gedupeerden" vinden, je gelijk halen? En als je nu ziet dat er (overwegend) goede ervaringen zijn, ga je dan alsnog terug naar Midi om weer is wat te kopen. Je hebt je conclusie toch al getrokken aan je bericht te lezen. Ik vind het toch een beetje natrappen en ja ook dat is je goed recht. Maar dit is mijn mening. Je kan MA toch ook gewoon bellen en je uitspreken ipv hier een topic te beginnen......

Er word veel te veel gemekkerd over kleine dingen. Kijk om je heen......
Door deze ervaring te delen, geven andere personen ook de hunne. Zoals je kan lezen zijn sommige positief, andere weer minder. Er zijn andere winkels waar de meesten positief zijn, of bijna allen negatief. Het gaat net om hoe meer meningen de andere hebben, hoe gemakkelijker het is om voor jezelf in te schatten. Laat dit nu de waarde van deze thread zijn. Hoeft helemaal niet na te trappen zijn.

Er loopt een gelijkaardige thread op modwiggler, met heel gelijke ervaringen. Toch nutting dat je je kan informeren voor je met een winkel in zee gast.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf alleen ervaringen met de winkel in de jaren 90. Ze namen mij als 16 jarige niet bepaald serieus. Ik heb sindsdien nooit meer de behoefte gehad om er eens te gaan kijken of iets te kopen.

Dat heb ik nog nooit met MA gehad, maar wel met Dijkman. Daarom kom ik er nooit meer.
 
Ik heb alleen maar goede ervaringen met MA. Het is eigenlijk wel jammer dat er op basis van 1 incident een topic geopend wordt. Wellicht zegt dit ook iets over u @krautrock1958 , met alle respect uiteraard :engel:.
Support the locals is al i can say !
Ooit, ca. tien-twaalf jaar geleden kwam ik daar, op zoek naar twee zaken van Future-Retro.
Op de webste van Midi-Amsterdam stond dat deze daar op voorrraad zouden zijn en ik verheugde me er daarom al op deze zo snel te kunnen vinden.

Toevallig had ik die volgende ochtend daar in de buurt een andere afspraak.
Rond de aangegeven openeningstijd was de winkel nog dicht, maar een klein half uur later kwam er zowaar iemand opdagen.
Was niet heel spraakzaam en zag er ook niet erg fris uit.
Keek nav m'n vraag even in de computer en meldde dat wat ik zocht besteld moest worden.
Voor mij een reden om er daarna nooit meer iets te willen kopen.
Misschien had ik die dag net pech en was deze medewerker een invaller of vakantiekracht oid, maar een kennis van me had vergelijkbare ervaringen.

Afgelopen zomer bij een winkel in Hilversum geweest die in alles het (positieve) tegendeel van bovenstaande was/is.
Info op website up to date.
Vriendelijke en geduldige eigenaar.
Andere klanten die binnenkwamen werden ook heel goed geholpen
Hele goede prijzen en service.
 
Door deze ervaring te delen, geven andere personen ook de hunne. Zoals je kan lezen zijn sommige positief, andere weer minder. Er zijn andere winkels waar de meesten positief zijn, of bijna allen negatief. Het gaat net om hoe meer meningen de andere hebben, hoe gemakkelijker het is om voor jezelf in te schatten. Laat dit nu de waarde van deze thread zijn. Hoeft helemaal niet na te trappen zijn.

Er loopt een gelijkaardige thread op modwiggler, met heel gelijke ervaringen. Toch nutting dat je je kan informeren voor je met een winkel in zee gast.

Juist - ik vind dit een heel nuttig topic. Of een topic nu naar aanleiding van een positieve en een negatieve ervaring gestart is doet niet eens ter zake, als lezer kun je nu inschatten wat voor zaak het is. En daar kunnen ook anderen weer hun voordeel mee doen. Dat het overal hetzelfde zou zijn is onzin: de meeste zaken hebben specifieke plus- en minpunten, en het goed om te weten wat die zijn.
 
Dat MIDI Amsterdam regelmatig adverteert met producten die niet op voorraad zijn (zonder dit te vermelden) is wel iets dat ik vaker hoor uit verschillende hoeken.
 
Dat MIDI Amsterdam regelmatig adverteert met producten die niet op voorraad zijn (zonder dit te vermelden) is wel iets dat ik vaker hoor uit verschillende hoeken.
En dat is ook precies waarom ik ze al standaard oversla. Ik heb best vaak gezien dat iets waar ik in geïnteresseerd was overal uitverkocht was maar bij MA nog als "op voorraad" werd aangegeven (zelfs als dat nagenoeg onmogelijk was). Het tast voor mij de geloofwaardigheid van MA als leverancier aan. Net als bij Bax trouwens, maar die stunten af en toe nog eens met de prijzen. Hogere prijzen in combinatie met onbetrouwbare gegevens op de website maken dat ik er niet snel iets zal kopen.
 
Mijn ervaring met Bax is dat de producten die ze zeggen op voorraad te hebben er ook daadwerkelijk zijn, maar dat de verwachte levertijden bij producten die niet op voorraad zijn volstrekt willekeurig lijken te zijn en, als je iets in bestelling hebt, constant worden aangepast en/of doorschuiven. Ik bestel dan ook niet snel meer iets bij Bax dat niet direct uit voorraad leverbaar is.
 
Tja het is je goed recht. Maar hoezo is het interessant om te weten hoe het bij anderen zit. Er zijn namelijk altijd goede en minder goede ervaringen, bij alle winkels (zelfs bij de bakkerij om de hoek).
Dan is het maar beter dan er nooit meer een SF lid informeert bij andere leden hoe hun ervaring bij een winkel is want er zijn altijd goede en slechte ervaringen toch?
Waarom moet je het hier delen. Wat is precies je goal. Andere "gedupeerden" vinden, je gelijk halen? En als je nu ziet dat er (overwegend) goede ervaringen zijn, ga je dan alsnog terug naar Midi om weer is wat te kopen. Je hebt je conclusie toch al getrokken aan je bericht te lezen. Ik vind het toch een beetje natrappen en ja ook dat is je goed recht. Maar dit is mijn mening. Je kan MA toch ook gewoon bellen en je uitspreken ipv hier een topic te beginnen......
Je bent nogal negatief over dit topic, je vindt het een beetje natrappen enz.
Mijn eerste ervaring met deze winkel was niet goed en dan wil ik wel weten hoe dat met anderen is voor ik er weer iets bestel, wat is het probleem daarmee?
Ik heb ook wel 'ns iets met Musicstore gehad bijv maar daar had ik al een stuk of tien goede ervaringen gehad dus dan weet je dat het een incident is, Midi Amsterdam had ik verder nog geen ervaring mee.
Maar er zijn genoeg topics te vinden van leden die voor ze iets bestellen bij een voor hun onbekende winkel eerst aan anderen vragen of die winkel betrouwbaar is, dan zie ik je ook niet reageren.
 
Laatst gewijzigd:
'k Zou zeggen stuur je adres via pb en ik doe er een aantal op de post, ik gooi ze niet weg maar heb er meer dan genoeg om iemand een plezier mee te doen.
Dank je voor het aanbod.
Ik ga van de week toch al naar Hornbach en koop daar dan gelijk wat M3 schroefjes.
 
Ik ga van de week toch al naar Hornbach en koop daar dan gelijk wat M3 schroefjes.
Er is wel een kans dat zij niet de juiste hebben. Ik heb voorheen bij Bits and Parts besteld, erg tevreden over. Niet duur en lage verzendkosten:


En bij Micro schroeven ( Micro Schroeven.nl ) in het verleden ook al eens besteld.
 
Bij deze rehabiliteer ik Midi Amsterdam want 2 weken na het mailtje dat de schroeven zouden worden opgestuurd kreeg ik ze vandaag toch binnen.
Als ik had geweten dat het een week of twee zou duren dan had ik dit topic niet gestart natuurlijk want Tim houdt in ieder geval z'n woord en komt z'n belofte na.
Dus eind goed, al goed.
 
Hij wilde alleen de schroefjes, da's de hele mop van het verhaal.
:D

Voor degenen die willen weten welke module het nou was; het was een Bored Brain ADAT module om op die manier met één kabel 8 ins en 8 outs te hebben, scheelt weer wat spaghetti op je desk van en naar je interface.
 
Dan is het maar beter dan er nooit meer een SF lid informeert bij andere leden hoe hun ervaring bij een winkel is want er zijn altijd goede en slechte ervaringen toch?

Je bent nogal negatief over dit topic, je vindt het een beetje natrappen enz.
Mijn eerste ervaring met deze winkel was niet goed en dan wil ik wel weten hoe dat met anderen is voor ik er weer iets bestel, wat is het probleem daarmee?
Ik heb ook wel 'ns iets met Musicstore gehad bijv maar daar had ik al een stuk of tien goede ervaringen gehad dus dan weet je dat het een incident is, Midi Amsterdam had ik verder nog geen ervaring mee.
Maar er zijn genoeg topics te vinden van leden die voor ze iets bestellen bij een voor hun onbekende winkel eerst aan anderen vragen of die winkel betrouwbaar is, dan zie ik je ook niet reageren.
Allereerst fijn dat het goedgekomen is. Ik ben een beetje negatief omdat ik kleine winkels zoals Midi Amsterdam, Rotor Radio en MKB in het algemeen hoog heb zitten. Deze winkels moeten hun reet eraf werken om op te boksen tegen de Bax'es, Musicstores etc. Als er dan om zoiets kleins (4 schroefjes) een Topic wordt gemaakt dan heb ik daar moeite mee. Negatief nieuws kan juist voor deze kleine winkels veel ellende opleveren, omdat mensen over het algemeen negatief nieuws opslaan en de positieve berichten niet. Dus daarom. Maar goed, verder no hard feeling. Succes met de hobbie! :)
 
@nibbi

Maar dit topic is toch ook geen klaagzang geworden? Krautrock vroeg naar de ervaringen van anderen. En voor zover ik kan zien bestaat het resultaat daarvan uit de gebruikelijke mix van positieve en negatieve ervaringen die je bij de meeste andere winkels ook zou aantreffen. Zonder extreme positieve of negatieve zaken, een normale winkel dus.

Dat kleine speciaalzaken het moeilijk hebben is zonder meer waar, en dat gaat ook mij ter harte! Ik moet tegenwoordig tegen mijn zin van alles via internet bestellen. Radio Rotor is overigens ook al ter ziele...
 
Als er dan om zoiets kleins (4 schroefjes) een Topic wordt gemaakt dan heb ik daar moeite mee. Negatief nieuws kan juist voor deze kleine winkels veel ellende opleveren


Zoiets kleins is dan juist voor de kleine bedrijven een kans om je te onderscheiden. Als het dan toch een paar weken duurt, gemiste kans om de klant die kiest voor het kleine bedrijf een positieve ervaring te geven.

Maar goed, uiteindelijk kwam het toch goed. In the end the shopowner didn't screw @krautrock1958 . :D
 
Dit topic gaat op zich ook niet om die vier schroefjes maar om de vraag of Midi Amsterdam over het geheel genomen een betrouwbare winkel is. En dat laatste is een veel zinniger vraag. De gedachte van "mens waar maak je je druk om" schoot mij toen ik dit topic voor het eerst zag moet ik toegeven inderdaad ook wel even door het hoofd, maar wanneer je het topic ziet als een peiling van de ervaringen met de betreffende winkel dan is er mijns inziens niets mis mee.
 
Back
Top