Midi Amsterdam ervaring

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.075
Locatie
Apeldoorn
Ik kreeg 2 weken terug een module binnen van Midi Amsterdam en bij het openmaken kwam ik er achter dat er geen schroefjes bijzaten?
Ik dacht in eerste instantie dat dit een module was die door een ander teruggestuurd was en die vergeten was de schroefjes erbij te doen maar verder zag de module op zich er netjes uit dus oké.
Ik bel die man op (Tim) en vertel 'm dat ik de schroefjes mis waarop hij antwoordt in de zin van "hoe kan ik dat nu weten, ik kijk niet elk doosje na" en verder geen antwoord.
Ik zou het normaal vinden dat iemand dan zegt "oh vervelend voor je, ik zal een paar schroefjes nazenden" maar niets in die richting.
Ik wacht een aantal dagen af of hij nog uit zichzelf schroefjes nazendt maar niets dus ik mail hem met de vraag of hij nog die paar schroefjes even kan nasturen en de volgende dag een mailtje dat hij ze zal opsturen.
Nu een week later niets ontvangen en nu zat ik naar een module te kijken die oa verkocht wordt bij Midi Amsterdam maar dan weerhoudt dat me toch om bij hem te bestellen omdat ik (al zijn het dan schroefjes) nu het gevoel heb dat als er iets aan de hand dat dan zijn service wel 'ns niet zo goed kan zijn en heb er dan weinig vertrouwen in.
Ik betaal dan liever een paar euro meer dan dat ik achteraf als er iets is een hoop gedoe heb.
Ik vraag me nu af; is dit een uitzondering of zijn er meer mensen die ivm deze shop niet zo'n goed gevoel hebben, ik vond namelijk toen ik 'm aan de telefoon sprak over die schroefjes dat ie al niet zo correct reageerde en z'n toon niet echt vriendelijk was, ik kreeg een beetje het gevoel alsof ik 'm lastig viel met een onzinnige vraag.
 
Ik ken die winkel al erg lang (meer dan 20 jaar), maar ik koop er zelf niet vaak want ze hebben meestal niet wat ik zoek en/of zijn nogal aan de prijs. Maar de ervaringen die ik in het verleden had waren op zich wel goed verder.
 
Hopelijk komen de schroefjes nog, als die bij het pakket horen. Ik zou na zo'n gebeurtenis niet zo snel nog een keer iets kopen. Daarmee doel ik meer op de toon en niet erg behulpzaam zijn dan op de mogelijk vergeten schroefjes.
 
Laatst gewijzigd:
Horen er eigenlijk wel schroefjes bij te zitten? Ik heb regelmatig modules zonder schroefjes.

Verder ook 20 jaar goede ervaringen met MA. Af en toe worden grotere spullen persoonlijk aan huis bezorgd.
 
Ik herken het beeld niet, maar betwijfel je ervaring ook niet.
Hoewel ik er niet erg vaak kom vind ik het een prettige zaak met verstand van zaken.
Toen ik een keer vroeg waar ik van die plastic beschermringetjes voor op e schroefjes kon kopen kreeg ik een zakje mee dat ik nooit heb leeg gekregen.
Misschien had hij zijn dag niet, maar ik ken hem wel als een direct en no-nonsense persoon.
 
Vreemd, ik rijd als Rotterdammer nog weleens naar 020 omdat ik vanaf mijn eerste stappen op eurorack gebied altijd supertof door Tim ben geholpen en geadviseerd. Heb je hem aan de telefoon ook verteld hoe jij het hebt beleefd?
 
Geen idee, Tim helpt al jarenlang prima in mijn geval, geen enkel voorbehoud om hem aan te bevelen.

Paar eurotjes duurder vaak, maar altijd goede stock en advies.
 
Ik vind het volkomen logisch als er geen schroefjes bij een euro module geleverd wordt, want wat moet je erbij doen?
m3, m2,5 cilinderkop, al dan niet geribbeld, kruiskop of spleetkop (weet zo gauw de naam niet 😬 ), met of zonder ringetje.
Er zijn volgens mij maar weinig mensen die standaard (wat dat ook mogen wezen) schroefjes in hun modules hebben…
 
Er zijn inderdaad genoeg fabrikanten die geen schroefjes er bij doen. Ik heb ook 2 verschillende maten in mijn 2 cases (M3 en M2.5). Ik heb gewoon bij een online schroevenboer een paar zakjes besteld. Dan kun je tenminste ook nog eens zwarte nemen voor zwarte modules (want naast maat is er ook nog een verschil in kleur…). Hoort er m.i. bij als je met modular bezig bent, het zijn meer accessoires van de case dan van de module.

Ik heb nog nooit bij MIDI Amsterdam besteld, ik vind ze altijd duurder dan de rest. Ik bestel eerder bij modularsynthesizers.nl . Daar heb ik i.i.g zeker goede ervaringen mee.

Overigens zou ik het ook wel snappen als MA geen schroefjes opstuurt. Grote kans dat de leverancier die er dus niet bij levert. En dan zou MA kosten moeten maken om dat “goed te maken”. De marges zijn al niet erg groot, dus ik denk dat als je 1 van de weinige overgebleven kleinere speciaalzaken wil steunen dat je dan beter zelf je schroefjes ergens vandaan haalt. Uiteindelijk ga je er sowieso wel vaker nodig hebben, ga je dan elke keer verwachten dat de winkel dat dan voor je oplost?
 
Laatst gewijzigd:
De toon maakt de muziek. Ook al zou de verkoper inderdaad geen schroefjes willen/kunnen leveren, die kan dit wel op een vriendelijke manier vertellen aan de koper. Niet echt slim van de verkoper zoals het nu is gegaan in het geval van @krautrock1958 , een stimulans voor de koper om bij een volgende aanschaf toch maar ergens anders te kijken.
 
Horen er eigenlijk wel schroefjes bij te zitten? Ik heb regelmatig modules zonder schroefjes.
Ik vind het volkomen logisch als er geen schroefjes bij een euro module geleverd wordt, want wat moet je erbij doen?
m3, m2,5 cilinderkop, al dan niet geribbeld, kruiskop of spleetkop (weet zo gauw de naam niet 😬 ), met of zonder ringetje.
Er zijn volgens mij maar weinig mensen die standaard (wat dat ook mogen wezen) schroefjes in hun modules hebben…
Er zijn inderdaad genoeg fabrikanten die geen schroefjes er bij doen. Ik heb ook 2 verschillende maten in mijn 2 cases (M3 en M2.5).

Ik ben nog niet zo lang bezig met eurorack dus misschien een gebrek aan ervaring maar tot nu toe heb ik bij elke module (12 stuks van 10 verschillende merken) altijd schroefjes erbij gekregen dus voor mij is het dan gewoon dat een fabrikant die erbij levert maar dat hoeft dat niet altijd zo te zijn begrijp ik.

Ik ben er van uitgegaan omdat eurorack een soort standaard is dat ook de maat voor de schroefjes dat zijn maar cases kunnen onderling qua schroefmaat wel verschillen begrijp ik, dat had ik niet bedacht.

Vreemd, ik rijd als Rotterdammer nog weleens naar 020 omdat ik vanaf mijn eerste stappen op eurorack gebied altijd supertof door Tim ben geholpen en geadviseerd. Heb je hem aan de telefoon ook verteld hoe jij het hebt beleefd?
Nee, ik heb 'm niet meer gesproken, kreeg door het eerste gesprek het idee dat ie liever niet lastig gevallen wilde worden dus had ik het idee dat ie daar niet voor open staat.

De toon maakt de muziek. Ook al zou de verkoper inderdaad geen schroefjes willen/kunnen leveren, die kan dit wel op een vriendelijke manier vertellen aan de koper. Niet echt slim van de verkoper zoals het nu is gegaan in het geval van @krautrock1958 , een stimulans voor de koper om bij een volgende aanschaf toch maar ergens anders te kijken.
Da's zoals ik het ook zie, als er niet altijd schroefjes bij modules zitten dan kan ie ook rustig vertellen dat er niet altijd schroefjes bijgeleverd worden en dat ik die dan zelf moet kopen, dat zou mij een ander gevoel geven.
Voor hem is dat dan ook heel normaal en dat ie daarom ook zo reageert met een toon van wat is dat voor een rare vraag?
Maar goed; niet elke klant weet dat en kan je als verkoper ook klantvriendelijker reageren.
 
Er zitten niet meer standaard bij elke module schroefjes. MA lijkt me niet de tent die zoals bijv. Bax sneaky een B-Stock verkoopt. Ik mag hem wel, maar het is wel een beetje een brombeer soms.

Als het echt een B stock zou zijn geweest, dan zou hij juist wel het doosje hebben nagekeken.

Ik vind het een fijne winkel , zeker als je er heen gaat. Soms wat duurder dan de grotere aanbieders maar vaak ook dezelfde prijs.

Maar als je dit probleem met Thomann of Bax zou hebben gehad. Denk je dan dat het klantvriendelijker zou zijn gegaan?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb nog pas twee modules besteld (weet niet zo snel meer bij wie) en daar zaten schroefjes bij maar die pasten niet, gelukkig heb ik bij mijn tweedehands gekochte case ooit een zakje met passende schroefjes bijgeleverd gekregen. Ook als er wel schroefjes bij een gekochte module zitten is het dus nog niet gezegd dat je daarmee ook klaar bent.
 
Heel eerlijk: we hebben niet kunnen lezen met welke toon jij die kant op belde. Vertellen dat je schroefjes mist, is wat anders dan vragen of ze erbij zouden mogen zitten.

Maar dat zeg ik dan even voor t complete plaatje. Heb 'm een keer aan de lijn gehad, snap denk ik wel wat je bedoelt - maar volgens mij moet je Tim gewoon inschatten op de inhoud, die toon kan ook als heel nuchter opgevat worden.

Heb dit zelf liever, dan super-klantvriendelijk aangesproken worden, zonder concrete acties.. pappen en nathouden zie ik Tim niet zo snel doen.. maar goed, dat hoeft niet jouw voorkeur te hebben.
 
Ik heb nog nooit bij MIDI Amsterdam besteld, ik vind ze altijd duurder dan de rest. Ik bestel eerder bij modularsynthesizers.nl . Daar heb ik i.i.g zeker goede ervaringen mee.
Ik sluit mij daarbij graag aan. Ik ben de afgelopen tijd voor aanschaf van een aantal modules actief gaan googlen, maar Midi Amsterdam is telkens een van de duurste. Ik heb geen persoonlijke ervaring met ze.

Ik heb mijn MI Veils (laatste exemplaar) en daarvoor een MI Ripples II onlangs bij Pieter van modularsynthersizers.nl gekocht en die ervaring was echt top. Pieter denkt met je mee, is vriendelijk, zorgvuldig en stuurde bij de eerste bestelling gratis schroefjes en washers mee, toen ik die vergeten was bij de bestelling toe te voegen.
 
Heel eerlijk: we hebben niet kunnen lezen met welke toon jij die kant op belde. Vertellen dat je schroefjes mist, is wat anders dan vragen of ze erbij zouden mogen zitten.

Dat zou eigenlijk geen rol moeten spelen, als verkoper blijf je gewoon vriendelijk. Tenzij de koper aan de lijn buiten gangbare fatsoensnormen gaat in de communicatie, maar dat zal hier hoogstwaarschijnlijk niet het geval zijn. Kun je dat als verkoper niet, dan ben je m.i. niet zo geschikt voor die rol.
 
Wel eens wat besteld dat nergens anders te krijgen was. Wat aan de prijs, maar goed afgehandeld. Sowieso hogere prijzen daar (Mother-32 maar liefst 312 euro (!) duurder dan bij Music Store). Wat ik qua zoekmachines irritant vind is dat MIDI Amsterdam vaak ergens een hit op heeft, maar 99 procent het product als "uit assortiment" op de landingspagina adverteert. 404 die shit.
 
Heel eerlijk: we hebben niet kunnen lezen met welke toon jij die kant op belde. Vertellen dat je schroefjes mist, is wat anders dan vragen of ze erbij zouden mogen zitten.
Als ik zelf verontwaardigd zou zijn dan is het logisch dat hij ook niet vriendelijk is maar waarom zou ik onviendelijk zijn?
Heb dit zelf liever, dan super-klantvriendelijk aangesproken worden, zonder concrete acties.. pappen en nathouden zie ik Tim niet zo snel doen.. maar goed, dat hoeft niet jouw voorkeur te hebben.
Ik wordt liever wel klantvriendelijk aangesproken door iemand die zegt wat ie doet ipv wat dagen later als reaktie op mijn mailtje zeggen dat ie die schroefjes nog opstuurt en dat vervolgens niet doet.
Zeg dan gelijk de eerste keer aan de telefoon dat het aan fabrikanten zelf ligt of er wel of geen schroefjes bij zitten, dan zou dat voor mij duidelijk zijn.

Pieter denkt met je mee, is vriendelijk, zorgvuldig en stuurde bij de eerste bestelling gratis schroefjes en washers mee, toen ik die vergeten was bij de bestelling toe te voegen.
Da's top natuurlijk en heel klantvriendelijk maar zo'n superservice verwacht ik niet, ik ging in mijn naïviteit ervan uit dat er altijd schroefjes bij zaten omdat ik niet anders gewend was tot nu toe en ik dan wel een goede service verwacht.

Ik denk nu even terug aan zo'n 35 jaar geleden toen ik een rijschool had in A'dam, ik hoefde nooit te adverteren omdat ik een hoog slagingspercentage had en klantvriendelijk m'n werk deed, niet iedereen is hetzelfde als leerling dus stel je je hulpvaardig op, zowiezo is het belangrijk dat je je dan verplaatst in de ander om die persoon te begrijpen en je dan op zijn/haar begripsniveau de stof kan overbrengen op die manier die de leerling het makkelijkst begrijpt, inlevingsvermogen is dan heel normaal.

Da's echt belangrijk om goed les te geven maar ook als reclame want als iemand geslaagd is dan wordt daar vaak op een feestje of een verjaardag over gesproken en ook wie de rijinstructeur dan is, ik werd ook wel 'ns uitgenodigd op het feestje omdat iemand dan na bijv 3 keer bij een andere rijschool en niet geslaagd het bij mij probeerde en dan toch een rijbewijs haalde.
Dan gaat dat rond als de familie en vrienden in de kamer zitten en dan zich spontaan bij je aanmelden.

Je inleven bij je klanten is de beste reclame voor je bedrijf.
 
Dat zou eigenlijk geen rol moeten spelen, als verkoper blijf je gewoon vriendelijk. Tenzij de koper aan de lijn buiten gangbare fatsoensnormen gaat in de communicatie, maar dat zal hier hoogstwaarschijnlijk niet het geval zijn. Kun je dat als verkoper niet, dan ben je m.i. niet zo geschikt voor die rol.
Zelf denk ik daar iets anders over. Voor mij is de verkoper een mens die ook even ze dag niet kan hebben. Het kan zijn dat er thuis wat dingen spelen, de beller zelf kan ook een bepaalde toon hebben in het gesprek, of misschien… We maken allemaal wel eens fouten, en vergeten ook wel eens de rol die we spelen.
 
Back
Top