Waarom een atari?

Mp3 player voor de Falcon:

falcamp.gif


:D
 
Ik heb nog niet zo'n lange tijd geleden mijn oude herinneringen nog eens opgehaald door Steem Atari Emulator (STEem) eens te installeren.

Leuk was dat. Ineens een heeeele snelle Atari met een heeeele hoge schermresolutie. Cubase geïnstalleerd, oude songs geladen en draaien als een tierelier! (Vraag me af of die nou ook zo'n lekkere midi-groove zou hebben als de echte Atari...)
 
AMIGA

Soundtracker wow wat een herinneringen ineens weer..

Ataris heb ik nooit gehad, vond ik net iets te duur destijds die falcon, ik had een A500 en later een A1200
 
ik had een A500 en later een A1200
same here... echter had ik daarbij later ook nog een falcon :)
ook ik ben Amiga fan boven Atari maar goed daar gaat het in deze thread ff niet om...

blablablablablablabla...

is er een dubrodoekje in de zaal?
 
Heb je meer info over de YSedit, 6-trak? (welke hardware support, midi?)

googlen komt hier terecht.
 
Atari is ouwe troep.
Als je toch nostalgie wilt pak dan een hardware midirecorder/sequencer.
Om ouwe games ed. te draaien gebruik dan gewoon een emulator.

dit
 
op Atari zijn ze begonnen met bashen qua tegenpartij (Commodore dus), bijv F.A.C. (Federation Against Commodore) of bepaalde intro's waarbij je eerst 10 Amiga logo's moest schieten voordat je verder kon... kinderachtig...

Heb die intro's eerlijk gezegd nooit gezien op een Atari. Dat je eerst 10 amiga logo's moest schieten om verder te kunnen? Hmmm... zulke intro's zullen wel heel zeldzaam zijn geweest. Had ongeveer toch een 1000-tal atari programma's zakelijk, games van diverse krakersgroepen(MCA, ELITE,...) en heb nooit naar één of ander logo moeten schieten om verder te kunnen.
 
kan er niemand ff voor mij een Atari setupje maken en die op Youtube zetten in werking, ik wil t weleens zien hoe t werkte voorheen . dus sequencing met de atari oldschool dan ff filmen en op youtube pleuren
 
toch klinkt die muziek van toen anders. als het ding hetzelfde doet, maar toch anders in gebruik is dan wordt er ook andere muziek mee gemaakt denk ik.

same met een DX7, als die knoppen had voor iedere parameter waren er hele andere klanken ontstaan door die menschen die die hebben geprogt.
 
vroeger was er weinig anders dus wat er ge-soft-gesequenced werd was nu eenmaal op een Atari... maar dat wil niet zeggen dat de muziek van toen specialer was omwille van de Atari. wat de Atari destijds kon kan nu net zo goed en in vele gevallen gewoon beter.

volgens mij is het bashen HIERMEE begonnen: http://nl.youtube.com/watch?v=8leJM-dSTVU : )
haha, lekkere jongens bij Atari toen... beetje zielug. :D
 
vroeger was er weinig anders dus wat er ge-soft-gesequenced werd was nu eenmaal op een Atari... maar dat wil niet zeggen dat de muziek van toen specialer was omwille van de Atari. wat de Atari destijds kon kan nu net zo goed en in vele gevallen gewoon beter.


haha, lekkere jongens bij Atari toen... beetje zielug. :D


Nee, daar heb je eigenlijk gelijk. De muziek klonk niet anders door de atari(sequencer). En inderdaad het is omdat de Atari ST-reeksen de eerste en blijkbaar nog altijd de eerste is met standaard MIDI, waardoor atari zeer populair was in de muziek. Atari had deze MIDI standaard. Terwijl er geen enkele computer(trouwens nu nog altijd niet tegenwoordig) dit standaard had. Daardoor was Atari natuurlijk geliefd door opname-studio's, producers,...
Had bvb Amiga dit standaard gehad, dan was de amiga de muziek-computer bij uitstek geweest. Maar nogmaals het geluid van toen heeft niks met de Atari te maken. Het was de eerste betaalbare sequencer. En inderdaad nu kan men echt wel meer met de nieuwere generaties PC's/Mac. Atari was gewoon een sequencer met cubase 1.0. En niets meer.

En mensen die nu willen beweren dat ze de atari beter vinden dan hun huidige courante computer is bull. Dat is gewoon gezever. Of misschien denken sommigen dat ze zich interessanter gaan voelen. NO WAY!!! De huidige technologie zelfs met USB staat mijlen strakker dan een atari van 1985. Dus doe geen moeite meer om wat te gaan zeiken over hoe prachtig het is nu met een Atari ST vs. PC/Mac(tegenwoordig) want dat is het zeker NIET!!! Atari ST was heel goed destijds maar zeker niet te vergelijken met nu. Trouwens De Atari ST-reeksen had maar een 68000 processor aan maximaal 16 Mhz. kheb soms hier de indruk dat sommige mensen alles goed vinden als het maar iets is wat oud en versleten is. één woord BELACHELIJK, en zeer weinig kennis van zaken. Zelfs bepaalde oude synth's worden hier door sommigen zo aanbeden. Mooi eigenlijk dat er zo'n simpelaars zijn, zal eens mijn mini-moog aanbieden voor 4000 euro(er zijn altijd van die meelopers die dat gaan betalen) heb er trouwens zelf 4000Bfr. = 100 euro voor betaald in perfercte staat+manual(1991 gekocht in een tweedehands winkel). Welke LUL biedt meer (staat echt te koop!!!)
 
Laatst gewijzigd:
Het was de eerste betaalbare sequencer.
softsequencer... ;)

muziek van toen klonk gewoon zoals men het op dat moment voor ogen had, de Atari was slechts voor de registratie daarvan...
over het algemeen werd er toen ook nog 'echt' muziek gemaakt en liet men niet alles afhangen van 'de tools'...
 
Back
Top