Waarom een atari?

softsequencer... ;)

muziek van toen klonk gewoon zoals men het op dat moment voor ogen had, de Atari was slechts voor de registratie daarvan...
over het algemeen werd er toen ook nog 'echt' muziek gemaakt en liet men niet alles afhangen van 'de tools'...


Inderdaad.
 
Vorige week m'n atari van de kringloop uit de garage gehaald, en dat,
terwijl ik cubase 4 essential dezelfde week had binnengekregen...

Zelfs zonder audio kaart, en dus enkel met midi,
krijg ik geen perfecte Midi Sync Out met die Cubase 4 Essential
(op m'n PIV/2.4/XP/EMU2x2)...

Jammer genoeg heb ik geen plaats
om die STe ergens operationeel te zetten..

Soit,
In de jaren '90 kon ik die synths niet kopen zoals nu met ebay enz...
 
ik ben blij dat ik van die atari af ben.
5 uur non stop naar dat kleine scherm kijken op 0,0 resolutie was killing voor m'n ogen. De floppen die het na een paar jaar niet meer deden en het gekloot met de muispoorten omdat de knoppen het soms niet deden.

Die strakheid van de sequencer heb ik nooit gebruik van kunnen maken omdat de midi apparatuur wat ik toen had zo scheef meeliep (boss dr 550, mirage, tr 707)
 
ik ben blij dat ik van die atari af ben.
5 uur non stop naar dat kleine scherm kijken op 0,0 resolutie

nou,valt wel mee,je kan er een lcd aan hangen ook wat ik had gedaan..
 
Ik heb er vroeger ook al eens een verloopstukje voor proberen te kopen om aan een lcd aan te sluiten, maar blijkbaar worden die dingen niet gemaakt of hebben ze nooit bestaan =(
 
Ik heb er vroeger ook al eens een verloopstukje voor proberen te kopen om aan een lcd aan te sluiten, maar blijkbaar worden die dingen niet gemaakt of hebben ze nooit bestaan =(

jawel,ik zal ff foto posten van men setup toen die ik nog ergens liggen heb (als ik thuis ben)
 
jawel
Oh nee hoor.

Falcon heeft nog een VGA outputs (resolutie naadje) maar op een 24" monitor ziet dat er niet uit.
 
Nou, laat ik dan een duit in het zakje doen: je kunt een st niet zonder meer op een vga-scherm aansluiten, dat klopt. Wel zijn er conversieboxjes die dat wel kunnen doen. Ik heb al jaren een st aan een lcd hangen.:halleluja

Een TT heeft wel vga en de falcon ook zoals al opgemerkt werd.
 
Laatst gewijzigd:
Nou, laat ik dan een duit in het zakje doen: je kunt een st niet zonder meer op een vga-scherm aansluiten, dat klopt. Wel zijn er conversieboxjes die dat wel kunnen doen. Ik heb al jaren een st aan een lcd hangen.:halleluja

dat was toch duidelijk in post 187 dacht ik..
 
Het leek mij iets duidelijker zo maar het was uitsluitend goed bedoeld en alleen maar om de boel meer te verhelderen enzo.

mja idd,sommigen blijken niet alles meteen te catchen..

der zijn trouwens ook kits (prints niet in behuizing) en zelfs diy instructies om zelf zo een converter te maken,info genoeg op internet.

het doosje dat ik had was vrij klein (3x4 cm) maar was niet meer te krijgen achteraf,merk weet ik niet meer.
 
Ik snap die hele atari hype niet.

Wist niet dat er een Atari-hype was überhaupt.

Maar waarom een Atari? Misschien omdat ze het na meer dan 20 jaar gewoon nog steeds doen? Onkruid vergaat niet:

attachment.php


Onlangs even aangesloten, alles doe het gewoon. Het is jammer dat de muis klote is, anders zou ik het gebruik ervan serieus heroverwegen.
 

Attachments

  • Atari2008b.jpg
    Atari2008b.jpg
    92,6 KB · Bekeken: 86
Die conversie dingen waren toen al zeldzaam omdat ze duur waren.
Toen waren VGA monitoren ook schreeuwend duur overigens.
Er was zelfs een videokaart voor de Mega STE en TT's die al standaard VGA had.
Maar een losse ST(e/f) kan je wel aan een TV (dus ook platte TV) aansluiten maar niet zomaar aan een VGA aansluiting.
 
nou,valt wel mee,je kan er een lcd aan hangen ook wat ik had gedaan..

Waar wilde jij in "91-"97 een lcd vandaan halen op een betaalbare manier voor een middelbare scholier?
Als ik het geld zou hebben investeerde ik dat toen liever in een betere mixer of drumcomputer.

Die conversie dingen waren toen al zeldzaam omdat ze duur waren.
Toen waren VGA monitoren ook schreeuwend duur overigens.
Er was zelfs een videokaart voor de Mega STE en TT's die al standaard VGA had.
Maar een losse ST(e/f) kan je wel aan een TV (dus ook platte TV) aansluiten maar niet zomaar aan een VGA aansluiting.

Niet alle prgs draaide op medium/lage resolutie kleuren tv scart geval.
Oa cubase niet geloof ik (tis al meer dan 10 jaar geleden ....)
Heb die scartkabel voor atari st nog liggen.
 
Cubase kon je ook op kleuren resolutie draaien met een een hoge resolutie emulator programma. Zag er niet uit maar het werkte wel.
Of het daarom ook onstabieler was weet ik niet maar Cubase was altijd al redelijk onstabiel.
Als je een nieuw nummer wilde maken moest je vaak simpelweg rebooten.
 
Zag er niet uit maar het werkte wel.
Of het daarom ook onstabieler was weet ik niet maar Cubase was altijd al redelijk onstabiel. Als je een nieuw nummer wilde maken moest je vaak simpelweg rebooten.

Daar had ik nou zelden last van.

Heb wel eens een track vernoemd naar een crash van die Atari, omdat ik zo verbaasd was, want dat was me in jaren niet overkomen.

En ik had nog zo gezegd: "geen bommetjes!" :D
 
Back
Top