experimenteel Keyboard

106458347_84e59fff31.jpg

Info en filmpje: Eitan Shefer
 
Het is ook een kunst project jongens. verwacht geen praktische mogelijkheden.

Hoe kun je in godsnaam nu een lekkere solo spelen waarin je van octaaf naar octaaf
moet dansen? Bovendien is er geen plaats voor fouten in dit apparaat.
als je een solo gaat spelen mag je geen noot missen anders zit je er bij iedere opvolgende
noot bijvoorbeeld een paar halve tonen naast. pijnlijk...

voor thuisgebruik is het sowiezo een lachertje. welke Jan aars gaat er nu als een idioot
door zijn kamer springen met een grasmaaier handvat op zijn of haar buik.

Als apporteer stok voor de hond kun je het ook al niet gebruiken. voor je het weet
rent je hond er achteraan en brengt ie ém vervolgens terug. dat is wel het laatste wat
je wilt.

Ondanks een bult minpunten vind ik het serieus een fris en gewaagd project.
 
Ik helemaal dat filmpje kijken om te zien wat die chick op het plaatje met dat apparaat gaat doen... zit er alleen een Steve Jobs wannabe in 't filmpje! :(

Als je zoiets maakt als afstudeerproject bij Industrieel Ontwerpen dan heb je volgens mij minstens een 9 gescoord... niet alleen het apparaat maar ook het filmpje ziet er zeer gelikt uit.

Alleen het nut in de praktijk is een ander verhaal, zoals wel vaker met IO projectjes. Typerend dat het filmpje daar ook weinig over laat zien.

Wat ik eigenlijk zou willen is een demo filmpje met twee dames... links eentje die een keyboard bespeelt, rechts eentje die hetzelfde muziekje speelt met de Absynth. Uiteraard is de rechter dame net wat geiler, en speelt de ander er ook met gemak uit. Dat trekt de linker chick dan natuurlijk niet, en het filmpje eindigt met een heftige catfight. De Absynth blijkt dan behalve een muzikaal instrument ook nog te kunnen dienen als voortreffelijk slagwapen.

Maar goed, met zo'n filmpje scoor je natuurlijk geen 9 bij een IO afstudeerproject.
 
Hmm.. Ziet er alleen weinig rock & roll uit maar voor de rest wel een cool ding.
Volgens mij kan je wel mega snelle solo's spelen met zo'n ding, want je vingers hoef je niet te verplaatsten...uh..alleen jammer dat je voor het aanslaan van elke toets effe een minuutje moet rekenen? :gaap:
 
Over rare vernieuwende dingen gesproken,
Kijk nog eens naar het yamaha tenori on filmpje (even zoeken op tenori on)
Da's WEL vernieuwend. DIt ook, maar waarschijnlijk niet muzikaal genoeg (optellen en aftrekken, dat kan ik niet).
 
Wous!!!!

Tof design, maar of het echt zo handig is... daar heb ik m'n vraagtekens bij!
 
hi all you folks..

I'm the steve jobs wannabe, and thanks to the miracle of bablefish I've been able to read what you guys were writing behind my back (in very broken unintelligable english-dutch) :-)

first to the guy who wrote the steve jobs - cat fight comment.. you rule! I almost soild my self laughing reading that one. "steve jobs wannabe".. it's funny 'cause it's true!

I'm sorry I dissapointed you there, regarding the lady, this time. but stay tuned for the sequal... it's proably going to be reason 3.0 rather then absynth, but you'll just have to settle for that.

The comments about the ergonomic aspects are understandable. but you should note - the screen and the keypad feedback isn't there for people to look at all the time - they are there as a learning tool. once the player gets better playing the instrument he won't really need to look at it that much.

and.. the device is held with a strap (like a sax) on the neck - it rests on the belly- that's so the hands don't need to hold the thing at all - and the fingers can strike the key freely. ergonomics was a key-research area for this project, so I just had to say that..

I didn't know about that abdoman muscle fitness thing.. BTW.. cool photo that one - I'll probably put it on my site, I's pretty ammusing..


cheers, guy's it's been fun!
 
Op het eerste gezicht leek dit ding me ook niks, maar nu ik er wat langer over nadenk en na het filmpje gezien te hebben, lijkt het me toc hwel interessant. Als ik het goed begrijp begin je dus op een bepaalde noot, en ga je dus steeds uit van intervallen tussen de volgende noot. Dus volgens mij valt het met dat rekenen allemaal wel mee, je moet gewoon een melodielijn in je hoofd hebben en vervolgens hoef je alleen maar de intervallen te bepalen.
Interessant :)
 
ik zie Kraftwerk hier wel mee op het podium staan hoor. :)
 
Volgens mij worden wij op de voorpagina genoemd. :)
 
ja die tonal plexus ziet er maar iets geks uit, kheb er net een paar filmpjes van bekeken. Maar of dat nu echt gemakkelijker speelt dan een gewoon keyboard....
 
Back
Top