Introducing the new Stylophone Pitch Theremin

theremin-banner-1920x483-2.png


De Stylophone Theremin is een draagbare aanraakgevoelige synthesizer die experimentele geluiden creëert door je beweging te detecteren. Zwaai met je hand rond de antenne, beweeg de schuifregelaar heen en weer en ga over de rand met waanzinnige modulatie, wiebelend vibrato en knapperige echo-delay voor gekke, eigenzinnige sciencefiction-geluidscreatie.

Of je nu een muziekmaker bent, een beginnende synth-liefhebber, of gewoon plezier wilt hebben met het maken van geluid, de Stylophone Theremin is een Theremin met alleen toonhoogte en neemt het retro-analoge geluid van een synth-icoon over en maakt hem wilder dan ooit.

:okdan::okdan::okdan:



 
Last edited by a moderator:
Och, als Behringer ziet dat er best veel belangstelling is voor deze, dan komt het misschien toch nog.
Ja geen idee waarop het blijft hangen. Je zou zeggen dat ze de meer conventionele synths nu toch wel voldoende gedaan hebben, dus ze kunnen door naar o.a. deze.

En qua Theremins: hoe sneller ze beschikbaar zijn, hoe sneller ze ook weer door teleurgestelde kopers beschikbaar worden gemaakt voor de 2e hands markt :D
(niet dat die 100 voor een nieuwe een showstopper hoeft te zijn als het ding daadwerkelijk allemaal doet wat er aangekondigd werd)
 
Als je kijkt naar de prijzen van de 'originele' Stylophone (EU29) en de 'expanded' (EU69) lijkt die E100 voor de Stylophone Theremin-variant wel in lijn.
't Toetsenbord is vervangen door die slider, en het antenne-circuit is ook een niet al te component-hongerige toevoeging.

Die nog steeds upcoming Behremin voor EU100-ish is dan voor dat geld een groter kunststukje, maar goed, of die er ooit daadwerkelijk gaat komen ... 8o)
eventjes opgezocht en dan ziet die er idd net iets steviger uit + met 2 antenna en midi/cv out klinkt die erg goed ja
 
eventjes opgezocht en dan ziet die er idd net iets steviger uit + met 2 antenna en midi/cv out klinkt die erg goed ja

Ja, eens kijken of die ooit echt tot een product komt, maar is interessant.
Qua de prijs, hier ook the usual remark/zeurquote dat Behringer geen kosten heeft gehad aan het verzinnen van de pindakaas-looks, want die hebben ze geleend v Moog.
(Dat is het enige dat me zou gaan tegenhouden deze te kopen, want Theremins maken is uiteraard niet voorbehouden aan Moog.)
 
Ik heb me ook aangemeld. Leuk om me op te treden.
 
Wat een leuk ding zeg. Pre order it is.
 


inmiddels ook een clean filmpje, voor een preview/promote filmpje niet erg onder de indruk... benieuwt als er meer van namm verschijnt daar staan ze ook
 
Ik had hem ook op preorder, maar ik heb momenteel zoveel zooi staan dat ik er misschien toch maar vanaf ga zien.
 
In actie!

Prima fimpje, laat goed zien wat deze graskantmaaier Theremin wel is en wat niet.

Uiteraard wat opmerkingen en een wensenlijstje, alhoewel dit niet fair is gezien de prijsstelling:

-Die octave-switch had van mij wel lager mogen liggen, als in: de mogelijkheid om lager te gaan, niet hoger in freq.

-Als je al snel de antenne gaat negeren omdat die lastig/onmogelijk is, doet die slider natuurlijk prima dienst.... maar had je deze functionaliteit ook wel uit een van je bestaande synths kunnen halen. Maar de compactheid en fun-factor kunnen nog steeds reden genoeg zijn om deze toch wel te willen.

-Ze hebben deze de mogelijkheid gegeven om ook behoorlijk 'vervelend' te kunnen klinken. We gaan nu natuurlijk de komende tijd diverse live-acts zien die 'm gebruiken, en het publiek vast ook vanuit het vervelende gebied gaan tracteren. :erm:
Hoop dat er via een firmware-update (... NVT uiteraard) een maximaal-10-seconden feature hiervoor had kunnen komen. :D


En qua het filmpje:

-Benieuwd naar het totale bereik bij antenne-bespeling. Als in: how low can you go: wanneer verdwijnt het geluid?
En hoe klinkt 'ie daar, als het start/bijna-ophoudt/begint-te-pruttelen? (m.i. een van de leukste regionen bij een Theremin)

-Hij heeft 'm niet opengeschroefd 8o) We willen weten of het SMD of thru-hole is!
 
Laatst gewijzigd:
Kan daar elders ook niks over vinden. Thru-hole zou leuk zijn.

Want? Net doen alsof through-hole beter klinkt? SMD is goedkoper te produceren en componenten hebben over het algemeen betere toleranties.
 
Back
Top