Intel AI muziekgeneratie en stems-separatie tool als plug-in voor Audacity

Screenshot 2024-01-03 165314.png


Kwam dit filmpje tegen.. Voor zover ik begrijp gaat dit niet alleen over het creëren van losse stems (waar al veel tools voor in omloop zijn) maar kan er op basis van bepaalde voorwaarden ook gecreëerd worden. Heel benieuwd of dit een beetje werkt.. Sowieso is Audacity wel mijn goto tool voor veel audioediting.. onlangs de Macrobeheerder gebruikt om een chain van audio editiingfuncties te laten uitvoeren op een hele batch audiofiles.. wel even zoeken hoe maar scheelt zoveel veel handelingen tov alles handmatig doen.. super cool programma. :)


 
Last edited by a moderator:
Even snel tussendoor, is dit alleen voor Intel processors ? Ik heb net een dikke 12 core AMD Ryzen 9 gekocht :D

ik heb ook een dikke 12 core AMD Ryzen 9 (maar dan een 5900X, oudje.....).
SpectraLayers Pro 10 gebruikt de GPU (op windows) gaat immens sneller.... sta je dan met je 12 cores. goed ik heb ook RipX Daw Pro, die kan het ook met een GPU, maar dan niet met mijn GPU.

ik gebruik, RipX Daw Pro is gebaseerd op stem-seperatie, ze niet echt voor stem-seperatie...... wel om eens wat te proberen...

het is echt heel erg in.... voor mij, ja, leuk om uit te proberen, en wellicht oude nummers.... @sander als je dan de extracties apart beluisterd, maar het is ook eigenlik een vak apart, nabewerking, andere methodes gebruiken... toch het is nooit perfekt, maar uiteindelik komt het weer in de mix en zal je artefacten amper horen (zo heb ik nog eens een track van @klinkske aangepakt, stem en bas door andere geluiden vervangen (en de nieuwe geluiden spelen wel .. je snapt het), wanneer alles weer bij elkaar zit, merk je het amper. was meer toeval dat een track van @klinkske gebruikte, was eens hier geplaatst en dacht leuk om die eens uit te proberen....)

genoeg!
 

Volgens mij is UVR ook in staat om stems te maken.. GitHub - Anjok07/ultimatevocalremovergui: GUI for a Vocal Remover that uses Deep Neural Networks.

Heel veel DJ programma's kunnen ondersteunen ook stems.. maar je kunt niet direct exporten dan.



Audacity geeft voor mij veel functies die ik vroeger in Cubase wel had.. Normalise bv, of audio transposen.. zodat het in de Wavefile zit.. Weet ook wel dat ik alles kan opkrikken of tunen en dan consolidaten.. maar ik vind voor Ableton niet altijd even goed met het transposen.. of Phase van audio inverteren.. (voor extracten).. zou niet weten hoe dat moet in Ableton..

Is er ook zo'n gratis stem separator programma voor de Mac? geen telefoon of ipad versie dus....
 
Die heb ik geprobeerd, maar het werkt niet goed. Alleen de sample mode (30s) werkt en hij loop steeds vast. Maar ik heb deze online tool gevonden. Werkt echt super en hij de bas uit de track verwijderd zonder de rest van de track aan te passen. Mastering Audio: How to Remove Bass from Songs Like a Pro
Ok.. goed dat het gelukt is. Het wemelt idd van de tools.. vooral online.. maar je moet vaak weer registreren en is gelimiteerd op het aantal renders of weer een beperkte bitrate.. Jammer dat het op een Mac niet werkt.. zou wel compaltibel zijn.
 
Ok.. goed dat het gelukt is. Het wemelt idd van de tools.. vooral online.. maar je moet vaak weer registreren en is gelimiteerd op het aantal renders of weer een beperkte bitrate.. Jammer dat het op een Mac niet werkt.. zou wel compaltibel zijn.

Bij deze site hoef je je niet te registreren. Ik gebruik zoiets toch maar heel af en toe, dus voor mij is die site prima. En ik was verbaasd over de goede kwaliteit! benieuw hoe hij het doet als je zang wil verwijderen. Veel van die instrumenten verwijderaar apps zijn alleen voor de ipad of telefoon, of je betaald een maandelijks abonnement zoals bij Moises, daar ga ik niet aan beginnen.
 
Ik heb aleens een topic geopend hierover.. en heel veel programma's getest.. ook een programma wat 600 euro kostte Stemseparators, Izotope RX advanced, Steinberg Spectralayers, of??
Het ging mij ook om sax te verwijderen maar niets kon of kan dat.. heel gek maar vocalen, bas en drums kunnen prima verwijderd worden.. heb ook iets van 300 euro getest waar je noten kon deleten maar de noten die de sax speelde deleten werkte gaf niet het resultaat dat het de sax kilde.. zoals met vocalen en bas bv wel perfect kan.

300 euro voor iets dat echt werkt.. (life time license) had ik geen probleem gevonden maar dat programma van 600 was echt waanzin.. juist omdat er zoveel gratis, iets minder uitgebreide oplossingen zijn.
Het zit sinds kort zelfs al in de MPC's

 
ik heb tegenwoordig een abbonement op lalal.ai Bij live meersporenopnames laat ik nu de .wav van de zangmicrofoons uit de achtergrondherrie strippen. Werkt vele malen beter dan gate-en.
 
Back
Top