Teenage Engineering EP–133 K.O. II

Kwam deze tegen op YouTube, filmpje was een uur oud, ziet er prima uit, prijs €299.
Wat vinden jullie van deze?
 

Attachments

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    127,3 KB · Bekeken: 9.778
Deze stuurt alle pocketprulletjes naar huis voor slechts 5 eurootjes.
5 eurootjes + de prijs van je iPad maakt het dan wel de duurste sampler ooit :dubbel:. Ik heb ook apps en die zijn leuk maar ze gebruiken voor muziek productie? Niet echt mijn ding. Ik zie me niet echt op het podium staan met een iPhone of iPad, het zijn leuke dingen die apps om ff mee te klooien, maar daar stopt het dan ook.
 
"het zijn leuke dingen die apps om ff mee te klooien, maar daar stopt het dan ook."
Dat is dus exact hoe ik ook denk over de pocketprulletjes :)
 
5 eurootjes + de prijs van je iPad maakt het dan wel de duurste sampler ooit :dubbel:. Ik heb ook apps en die zijn leuk maar ze gebruiken voor muziek productie? Niet echt mijn ding. Ik zie me niet echt op het podium staan met een iPhone of iPad, het zijn leuke dingen die apps om ff mee te klooien, maar daar stopt het dan ook.
Ik was ook heel lang die mening toegedaan tot wanneer ik beepstreet Drambo heb ontdekt.
Echt waanzinning goed en moet qua klank en features echt niet onderdoen voor de betere vst's
 
Teenage Engineering hun marketing en product strategie trekken gezeur aan.
Vaak van mensen die die dingen nooit gebruikt hebben.
Toen de OP1 uitkwam was ik zo een zure pruim.
Inmiddels ben ik al jaren zwaar fan van de OP1.

Ik blijf dit een super sexy doosje vinden.
Heb hem helemaal niet nodig maar toch.

Iedereen mag vinden wat hij of zij wil maar goed.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
"het zijn leuke dingen die apps om ff mee te klooien, maar daar stopt het dan ook."
Dat is dus exact hoe ik ook denk over de pocketprulletjes :)

Welke sampler hard/software zou jij adviseren boven de EP-133? Of in algemeen?
 
Ik was ook heel lang die mening toegedaan tot wanneer ik beepstreet Drambo heb ontdekt.
Echt waanzinning goed en moet qua klank en features echt niet onderdoen voor de betere vst's
Drambo is nu niet echt te vergelijken met Koala Sampler, Drambo is een groovebox/DAW die een massa meer mogelijkheden heeft, gewoonweg te veel om op te noemen. Er zijn zoveel "goede" apps op ios. Probeer ook Grooverider eens of KRFT, Ampify groovebox en niet te vergeten alle Sugar Bytes apps, die zijn echt top...etc... Allemaal leuk om je bezig te houden tijdens de rit van en naar je werk...maar uiteindelijk zet ik me neer in de studio en leg ik de iPad opzij, ik weet heel goed dat een iPad heel wat kan en heb dan ook bijna alle "goede" muziek apps. Maar ik denk dat we nog niet klaar zijn om naar een band te gaan kijken die met hun iPads muziek maken, maar het zou heel goed doenbaar zijn, iedereen een muziekstandaard met een iPad op, en dan maar hopen dat de apps niet crashen of verbinding verliezen en out of sync gaan...zou jij gaan kijken? Ik denk dat het een nachtmerrie zou zijn voor elke muzikant als er iets mis zou gaan...Drambo, A complete music production and performance environment...was dat maar waar dan moesten we maar juist een IOS device kopen en al het andere is dan verwaarloosbaar?
 
Maar ik denk dat we nog niet klaar zijn om naar een band te gaan kijken die met hun iPads muziek maken (...) iedereen een muziekstandaard met een iPad op (...) zou jij gaan kijken?

Ik zie in het geval van Kraftwerk eigenlijk niet zo'n groot verschil met wat ze al doen. Hun publiek komt ook in dat geval wel opdagen.

KW.jpg
 
Elke paar jaar een dure smartphone kopen kost ook nogal wat. Hopelijk werkt je goedkope sampler dan nog.... 8)
Pfff, ik kocht laatst voor 150 euro een NIEUWE Samsung Tab A8 tablet, oa speciaal voor koala sampler. Werkt als een tierelier en enorm multi inzetbaar verder.
Dat is de helft van de prijs van die po-133 koII.
Voor 75 euro een novation launchpad mini eraan hangen en gaan met die banaan.

Mijn niet geupdate ipad 2 met apps werkt ook nog steeds, dus jouw beredenering is niet steekhoudend.

 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ook zoiets geprobeerd FLIP van A.W. kon er echt niks mee en hij pretendeerde het een een op-1 te zijn.
 
Van instrumenten die alles kunnen, met 100 gieg, 25.000 presets, AirDrop, WiFi, usb 5, 50 soundpacks en een directe lijn naar tracklib krijg ik zo’n slappe, dat wil je niet weten. Maakt niet uit of het €5 kost of €500.
 
Ik vind de meeste hardware samplers EN iOS apps ruk.
Ha.
Deze is de BAAS van alle samplers (sonic wise) vind ik :beard: . programmeren is steeper dan de octatrack maar ja op een gegeven moment kun je het dromen.
Geen sequencer, puur dikke sound. En zelfe prijs als EP-133

Die japanner van het filmpje boven heeft wel een punt.
Ik koop de Dss-1 ook niet meer omdat ik na vele jaren weet hoe ik die sound met moderne gear kan benaderen.
Dus ja ik zou de EP-133 gewoon kopen van leren en weer weg doen als je hem zat bent. Mocht je de sound of sequencing gaaf vinden.
Onthou dat dan en zoek uit hoe je het kunt benaderen zoals koala als je dat ook gebruikt.




Screenshot 2023-12-02 at 17.19.00.png
 
Ik vind oude samplers sowieso geen doen omdat ze geen flash geheugen hebben dus ze zijn alles kwijt na een reboot en dan moet je weer laden wat meestal eindeloos duurt. Dat mythische geluid van oude samplers hoor ik niet zo, dat krijg ik met een beetje processing ook wel voor elkaar als ik dat echt per se wil - en dat is eigenlijk bijna nooit. Ik herinner me vooral nog dat ik baalde dat mijn 8 bit samples op de Amiga lang niet zo vol en zuiver klonken als het bronmateriaal, en nu is al dat lofi gedoe ineens de shit. Doet me weinig. En dan maar te zwijgen over het daadwerkelijk samplen en editen op zo'n oude bak die vaak niet veel verder komen dan 2 x 16 character display en een jog dial.

Samplen doe ik bij voorkeur in Ableton Live (evt icm Audio Hijack), en ik heb de SP404 MK II als leuke live en eventuele portable sampler met focus. Meer dan genoeg voor mijn sample wensen.
 
Ik ben het met je eens maar als je bepaalde gear hebt gehad en gehoord dan weet je van het bestaan af zeg maar. Dit geld zeker voor de Dss-1 en eurorack in mijn geval.
Toen had ik echt zoiets van dat dit bestaad. Na dit veel gebruikt te hebben ga je dus leren hoe je het met andere gearhet na kunt maken is mijn idee. Dus een tip voor de jonkies ;)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Uiteindelijk gaat het er niet om welke gear je gebruikt. Creativiteit zit in jezelf niet in je gear. Dus als je andere gear afzeikt ligt het er meestal aan dat je er zelf niet mee om kan gaan of er niet genoeg tijd hebt ingestopt.

Belangrijkste bij iedere gear is dat de workflow jou bevalt en uitnodigt om nieuwe muziek te maken. Ik denk dat deze KO prima werkt en stimuleert tot creativiteit als de kinderziektes eruit zijn.
 
Back
Top