Teenage engineering CM-15

Teenage Engineering doet het weer.

1682763229119.jpeg


Na de Field tafel de field microfoon. De CM-15, een kleine studiomicrofoon met een grootmembraancapsule en baanbrekende functies.

Ze noemen het de CM–15. de nieuwste toevoeging in de Field range.
Een veelzijdige, ultradraagbare microfoon van studiokwaliteit die wordt geleverd met een ingebouwde professionele usb-c audio-interface met ingebouwde voorversterker, een 3,5 mm-aansluiting en een 48v fantoomgevoede mini xlr aansluiting, een echt unieke batterijgevoede studiomicrofoon. En dit alles voor de mooie prijs van 1199€ microfoonstand inbegrepen :-)
Wat ik het leukste vind op hun site is de de map of capabilities. Met 3X de CM-15 en 1 TX-6 aan 4796€ kan je alle kanten uit.
Blijkbaar kost alles 1199€ bij teenage engineering tegenwoordig.

De CM-15 doet mij echter heel hard denken aan de TULA mic, beetje in de zelfde lijn maar aan 1/5 van de prijs.

Wie gaat er onmiddelijk ééntje bestellen van jullie?
 
hun marketing is wel de beste die er is.
Groot membraam, grote prijs maar geen selectable polar patterns.
Groot membraam is ook niet goed voor akkoestische gitaar, cymbels.... snelle sources hebben een kleine capsule nodig.
Dus ja om nou je hele drumkit er mee uit te micen..... again geen polar pattern selectie dus ook veel bleed tussen de mics.

Ziet er wel echt mooi uit.
Capsule ziet er ook mooi uit. Neumann of Akg??
But who give a f* ? laat maar eens horen :)
 
ik ben echt verknocht aan mijn op1 maar erger me rot dat er geen midi op zit. trs minijack midi.
Maar goed die dingen daarna laten me koud. de op1 field zit nog steeds geen trs midi op dus sla ik hem over.

TE == beste design == beste marketing == hoogste prijs == slechtste service
 
Capsule ziet er ook mooi uit. Neumann of Akg??
Of misschien gewoon China?
Kon zo gauw geen visuele match vinden met de capsules op Aliexpress, dus da's bemoedigend nieuws :)
Misschien bij zo'n zaakje als Bumblebee in australie, maar daar zie ik nu alleen kits voor ribbon microfoons.

Benieuwd wat voor volumes ze verwachten.
 
Qua design zit TE ongeveer op het niveau van Apple 10 jaar geleden. Dit ding lijkt dan ook ontworpen/beinvloed door Dieter Rams, alleen had die een andere insteek en waren zijn ontwerpen niet alleen functioneel en mooi maar ook een stuk beter betaalbaar.

Dit is een niche product met een absurde prijs. Wellicht is er door de productie en ontwikkelkosten een rechtvaardiging....
 
Back
Top