Verzamelen veel gestelde vragen

Ja, dat zou mooi wezen! :eureka:

Voor diegene die behulpzaam wil wezen: plaats in een nieuw aangemaakte thread met bestaand onderwerp even 'n linkje naar de reeds bestaande thread. Dan kunnen de mods 'm snel samenvoegen, mocht dat nodig zijn. :)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ja, dat zou mooi wezen! :eureka:

Voor diegene die behulpzaam wil wezen: plaats in een nieuw aangemaakte thread met bestaand onderwerp even 'n linkje naar de reeds bestaande thread. Dan kunnen de mods 'm snel samenvoegen, mocht dat nodig zijn. :)

Kunnen we niet iemand aanstellen voor deze job?

Mensen met veel tijd die het forum door en door kennen.... ik denk dat alle leden met meer dan 10.000 posts sowieso in aanmerking komen 8o)
 
Ik zou ze allemaal onder de noemer 'help, ik ben op zoek naar' (sowieso een kansloos onderwerp) plaatsen. misschien even de titel veranderen voor de duidelijkheid.
 
Gekke is dat er plenty mensen zijn die het wel door hebben en gewoon lekker gaan zoeken en dan pas gaan posten.
Alleen die ongeduldjes die gaan metteen los met posten merk je al snel dat ze met wat meer geduld veel verder komen en eerder een zinnig antwoord krijgen.
 
Re: Gewenste samenscholing

Re: Gewenste samenscholing

Origineel geplaatst door fuse
Kunnen niet alle draadjes over welke synth/koptel/speakers/drumbak/dildo etc wat meer worden samengevoegd? Zo'n beetje iedere week komt er iemand wel op het lumineuze idee om weer een 'wat voor <xxx> moet ik kopen?' draadje te starten.

Dan blijft de boel wat inzichtelijker en kunnen die luie mensen die het verdommen om te zoeken zich rustig vermaken met een draad van een paar honderd posts doorploegen. (Je kunt trouwens ook gewoon in een draad zoeken)

dan hou je waarschijnlijk maar een paar draadjes over...:D
 
Algemene Veel Voorkomende Vragen Stickies?

Algemene Veel Voorkomende Vragen Stickies?

Wordt het niet tijd voor echt een aparte sectie op het forum met tutorials waar mensen met algemene vragen naar verwezen kunnen worden, denk aan:

- MIDI basics
- Latency, wat is het en hoe verhelp je het
- ASIO (subhoofdstuk van Latency of andersom)
- USB / FIREWIRE / MIDI / ADAT aansluitingen
- etc.
??

Da's handiger dan iedere keer opnieuw alles uitleggen en / of RTFM roepen of UTFS. Is hier animo voor? Of zeg ik nu iets doms? :bekdicht:

Een en ander ook i.v.m. sfeerbeheer...
 
Ik denk dat er ook al een hoop informatie te vinden is met wat creatief zoeken op het forum of in de Synthwiki.

Welke onderwerpen komen nu niet duidelijk genoeg aan bod?
 
Niet genoeg, maar juist teveel.
Steeds maar weer dezelfde vragen van mensen die te lui, dom of stoned zijn om maar ook iets op te zoeken. Of ze hebben geen zin om draadjes van 500 posts door te spitten waar eerlijk gezegd ook wel iets voor te zeggen valt.

Synthwiki is leuk maar wordt maar aktief door een paar man bijgewerkt. Maw nog te beperkt om praktisch te kunnen gebruiken. Maar dat is ook logisch want een groot deel van de mensen hier is te beroerd om tijd te steken in een wiki.
 
Veel sites daar zie je dat er misbruik gemaakt wordt om bij teksten bepaalde keywords klikbaar te maken (reclame, zoals een van die synthreviewsites), maar je zou natuurlijk ook iets positiefs met zoiets kunnen doen. Dat je de term VCO van een betekenis voorziet, eventueel doorklikbaar naar een SynthWiki entry.

Nadeel is wel dat sommige posts om de vijf woorden een soort klikbaar woord hebben.......kan behoorlijk technisch worden hier :D
 
...Steeds maar weer dezelfde vragen van mensen die te lui, dom of stoned zijn om maar ook iets op te zoeken. Of ze hebben geen zin om draadjes van 500 posts door te spitten...

...een groot deel van de mensen hier is te beroerd om tijd te steken in ...

Beide uitspraken zijn zeer kenmerkend voor de huidige generatie muzikanten als je het mij vraagt! :D


:doei:8o)
 
want een groot deel van de mensen hier is te beroerd om tijd te steken in een wiki.
.
'te beroerd' klinkt niet echt cool, ik interpreteer het maar als 'heeft andere prioriteiten'.
 
Dit zou al een stuk overzichtelijker worden als je de marktplaats uit de zoekfunctie kan halen i.p.v. alleen een subforum kiezen.


Dat kan tegenwoordig ook.
Je kunt bij het geadvanceerd zoeken meerdere subforums selecteren waarin je wilt zoeken.
 
Back
Top