Verzamelen veel gestelde vragen

Re: Irritatie

Re: Irritatie

Origineel geplaatst door Kevin
Ja hoor het moet me ff van het hart.....
:halleluja :luv: :D )

Na enige maanden vrolijk rond te dwalen op dit SYNTH-forum,

Veel leuke threads over veelzijdige apparaten die synths (zouden moeten) zijn:

maar dan toch bij "Tracks" weer 90 % die eeeuwige trance/techno/progressive/ blabla dance/housemuziek die we al genoeg op TMF/MTV/Radio 538/Veronica zien en horen....

Nog steeds verbaasd het me dat zo weinig mensen (op dit forum dan) eens de synth anders gebruiken dan om house en dance mee te produceren...

Er zijn maar weinig tracks die gepost worden die echt origineel of ANDERS zijn dan de rest..

Nou ja ieder zn smaak natuurlijk maar dit wou IK effe kwijt...

:luv: :biertje:
 
Re: Re: Irritatie

Re: Re: Irritatie

Origineel geplaatst door Bass
Na enige maanden vrolijk rond te dwalen op dit SYNTH-forum,

Veel leuke threads over veelzijdige apparaten die synths (zouden moeten) zijn:

maar dan toch bij "Tracks" weer 90 % die eeeuwige trance/techno/progressive/ blabla dance/housemuziek die we al genoeg op TMF/MTV/Radio 538/Veronica zien en horen....

Nog steeds verbaasd het me dat zo weinig mensen (op dit forum dan) eens de synth anders gebruiken dan om house en dance mee te produceren...

Er zijn maar weinig tracks die gepost worden die echt origineel of ANDERS zijn dan de rest..

Nou ja ieder zn smaak natuurlijk maar dit wou IK effe kwijt...

:luv: :biertje:

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

aaaaaaaanywayz,

Jah Kevin heeft wel gelijk, dat onderlinge afzijken... of een hele groep generalizeren (zie boven) mag van mij ook iets minder.
Die eeuwige SW vs. HW discussies moet je gewoon uit de weg gaan. Slaat nergens op en niemand wordt er beter van. Gewoon negeren dus. Zelfde voor de RA vs. VA threads. Maargoed, dit is mijn mening en ben je eht hier niet mee eens... meld dit bericht aan een moderator ;)

kusje :luv:
 
ik heb wel een idee

we bedenken eerst met z'n allen allemaal typische FAQ vragen en plaatsen ze in een thread

dan filtert een moderator deze vragen en zet ze in een beetje gestructureerde volgorde

en dan verdeelt hij de vragen onder de leden waarvan hij weet dat ze deze goed kunnen beantwoorden en vraagt hij netjes of ze met al hun expertise bij willen dragen aan de FAQ door 1 of enkele antwoorden te schrijven :)
 
Origineel geplaatst door STicKX
Ik heb een redelijk uitgebreid verhaal over midi... een antwoord dus op de vraag "wat is midi?" het is alleen wel in het engels..

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=14904

misschien is het een idee een appart subforum te maken waarin niet gepost kan worden maar waarin per onderwerp het 1 en ander uitgelegd staat?



zou ook de tracks splitsen, in unfinished work,snippets & tracks.Veel overzichtelijker.
 
1. stel een lijst met FAQ vragen op
2. maak een selectie van de vragen
3. plaats per vraag een draadje
4. laat een ieder die zich geroepen voelt een verhaal inkloppen
5. frutsel al die verhaaltjes bij elkaar tot een antwoord op een FAQ verhaal, zet dat onderaan de betreffende FAQ en sluit de draad

puntje 4 is het meeste werk en niet leuk, maar als je met zoeken of anders wat toevallig tegenkomt plak het er gewoon bij.
Ook als er iets in een andere taal gevonden word dan gewoon even vertalen (met een progje of zo)
Of gewoon een verhaal van iemand anders fatsoeneren en dat toevoegen.

Is dit wat?
 
Origineel geplaatst door STicKX
Ik heb een redelijk uitgebreid verhaal over midi... een antwoord dus op de vraag "wat is midi?" het is alleen wel in het engels..

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=14904

misschien is het een idee een appart subforum te maken waarin niet gepost kan worden maar waarin per onderwerp het 1 en ander uitgelegd staat?
Precies, fuse... Nummer vier is vervelend.

Kijk het voorbeeld van StickX is perfect. Heel duidelijk, maar ik voel me niet geroepen om naast mijn andere forum zaken ook stukjes tekst te gaan schrijven. Ik ben daar slecht in.

Ik denk dat het inderdaad goed is om een duidelijkere FAQ te krijgen en dat dat kan lukken door inderdaad vragen te stellen en ze te laten beantwoorden in een thread.

Wil iemand dit een beetje controleren? Ik bedoel de vragen en antwoorden in een bestand verzamelen en die dan een keertje naar een moderator sturen zodat die ze in de FAQ kunnen plaatsen (ala https://www.synthforum.nl/modules.p..._cat=3&categories=Wat+betekent+VCO,+VCA?+LPF? )
 
Dit lijkt me alvast een goede voor de FAQ gesteld door BananaWorld in https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=167280#post167280

Vraag:
Wat is 'AH'?

Antwoord:
AH = Analogue Heaven: Dit is een mailinglist waar alleen maar Analoge zaken besproken worden. Deze lijst bestaat al heel lang en er is al veel op besproken. Veel synthbouwers houden deze lijst in de gaten en melden hier zijn of haar nieuwe ontwikkelingen.

Voor de archives: http://www.midiwall.com/archives/ah/
Lid worden? Een mailtje naar: analogue-subscribe@hyperreal.org

Dan krijg je zo'n 50 mailtjes per dag.
 
op elke vraag is een antwoord te vinden op google. Ik vraag me af of een uitgebreide faq echt nodig is..
De faq die er nu is is IMO adequaat...
8)
 
Verzamelen veel gestelde vragen

Beste medeforummers.

Vanwege de door mij geconstateerde groeiende irritatie bij een aantal leden over steeds herhalende vragen op het forum leek het mij verstandig om misschien voor elk forum een FAQ op te zetten en deze als plakkertje bovenaan de lijst met onderwerpen van dat forum te zoeken.

De vele vragen over geluidskaarten en latency en midi en vergelijkingen tussen een 909 en een minimoog alsmede onduidelijke topictitels halen het overzicht tussen de meer diepere onderwerpen in de diverse fora deels onderuit.

Ik wil best meedenken over wat er precies in welke FAQ, en waar moet komen. In deze FAQs kun je meteen verwijzen naar "heeft u een vraag over ...." klik dan op "hier" ... Laat me weten of er interesse is !


Een tweede optie die wellicht interessant is, is een hoofdpagina met de forumindex (zoals nu te vinden is wanneer op "FORUM" in de bovenste navigatiebalk geklikt wordt) met links en rechts de gebruikelijke indeling zoals nu op de hoofdpagina gebruikelijk is, en een aparte bladzijde of aparte extra kolom voor de "active topics".


Zomaar wat ideetjes om de kennis wat beter te organiseren !
R
 
kweet niet of dit de oplossing is, maar vind een uitgebreidere FAQ dan die er nu is wel handig idd.
 
ik ben ook voor.

als we gewoon de meest standaard vragen EN antwoorden publiekelijk aandragen is de kans op irritatie straks zo goed als nul... (okee, misschien niet, maar toch...)
 
persoonlijk vind ik het helemaal niet erg als mensen een vraag stellen die al eens een keer voorbij is geweest.

soms heb je als beantwoorder van de vraag inde tussentijd ook nog wat meer ervaring opgedaan en daardoor kun je mischien weer ietsje meer vertellen of uitleggen.

kijk als iemand vraagt wat het verschil is tussen passief of actieve monitor dan is zo'n faqje wel een goed idee.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
 
Iedereen wil FAQ's en niemand wil ze maken.

Toevallig heb ik er eentje gemaakt. En het is even doorbijten maar dan hebbie ook wat.

Maar mensen moeten hier gewoon serieus mee omgaan en zelf ook bereid zijn FAQ's te schrijven. Anders gebeurt er niets. Je kunt niet van anderen eisen dat ze daar tijd in gaan steken terwijl ze er al zoveel tijd in belangrijkere dingen steken.
 
Origineel geplaatst door fuse
Iedereen wil FAQ's en niemand wil ze maken.

Toevallig heb ik er eentje gemaakt. En het is even doorbijten maar dan hebbie ook wat.

Maar mensen moeten hier gewoon serieus mee omgaan en zelf ook bereid zijn FAQ's te schrijven. Anders gebeurt er niets. Je kunt niet van anderen eisen dat ze daar tijd in gaan steken terwijl ze er al zoveel tijd in belangrijkere dingen steken.

dat zeg ik. iedereen stelt de vragen en de antwoorden samen.
dan wordt het nog eens een betere FAQ ook.
 
zoals ik heb voorgesteld. ik wil de faq wel maken.
laten we een lijst met veel voorkomende vragen (en antwoorden) samenstellen? (hoe en waar even verzinnen nog).

ik stel me beschikbaar om deze informatie te bundelen en 1 georganiseerd, taalkundig juist en duidelijk faq samen te stellen per forumonderdeel.
 
dichtgooien is ook zonde. @ modjes : weg met de offtopic posts

Zomaar even een lijstje met mogelijke onderwerpen voor een FAQ.

01* Uit wat voor bouwstenen bestaat een studio
02* Wat is een sampler + een paar basisbegrippen
03* Wat is een synthesizer + een paar basisbegrippen
04* Hoe zit dat met akoestiek in het kort
05* Wat is midi en hoe sluit ik midi aan
06* Wat is audio en hoe sluit ik audio aan
07* Op welke manieren kan elektronisch geluid worden opgewekt
08* Wat is hardware in het kort
09* Wat is software in het kort
10* Welke mixer past het beste bij mij
11* Wat voor geluidkaart moet ik in mijn computer stoppen en waar moet ik op letten
12* Appels met peren vergelijken
13* Wat voor monitors heb ik nodig
14* Hoe zorg ik dat mijn topics makkelijk te vinden zijn door anderen
15* Ik krijg geen geluid uit mijn setup, waar moet ik op letten

Uitgangspunt moet volgens mij zijn dat de complete newbie zijn spulletjes draaiend kan krijgen en vragen kan stellen die op enig niveau liggen zodat de doorgewinterde muziekliefhebber niet gestoord wordt van/door de meest onmogelijke vraagstellingen :) niet van: *ik heb mijn midikabels aangesloten, maar ik kan het geluid niet opnemen met mijn computer*

Wie vult het aan en wie streept er dingen weg?
 
ik vind dit een goed idee, en moet zeggen dat we al een tijdje bezig zijn met een meer algemene FAQ. Waarbij komt dat iedereen een andere studio heeft, waardoor ook n00b problemen zo specifiek zijn dat ze denk ik niet eenduidig te vangen zijn in een FAQ. Maar goed, sommige dingen kun je ook weer wél opvangen. Vind ook het concept dat leden meedenken over FAQ vragen en antwoorden verre van verkeerd. Wel moeten de FAQ vragen een beetje in te delen zijn.
 
Back
Top