S950; installatie geheugenmodule

Origineel geplaatst door mikemix
@Matrixxx, is dat SCSI-board na te maken?

alles kan maar er zal veel tijd in zitten en dan nog de onderdelen, printje maken etc etc etc denk dat je beter kan wachten dat er een voorbij komt op een marktplaats
 
Origineel geplaatst door Vizion
Zooo da's boffen kerel! Blijft een mooie bak die s950 :okdan:

das zeker boffen ja en het leuke is dat er naast de s950 al een fully loaded s1100 en s3200xl staat dus dat word gezellig samplen
 
Origineel geplaatst door Vizion
Ai die moeten erg goed klinken heb ik vaak gehoord..

Nee joh, ouwe meuk die niks meer waard is :o:
Hihi, wij weten beter...;)
 
tg500 memory

tg500 memory

Origineel geplaatst door matrixxx
alles kan maar er zal veel tijd in zitten en dan nog de onderdelen, printje maken etc etc etc denk dat je beter kan wachten dat er een voorbij komt op een marktplaats

mischien moet je eens een mailtje sturen naar dit bedrijfje in engeland:

tg500/sy85 memory



hij heeft het non-velotile memory gecloond voor de sy-85.tg500 destijds stervensduur
hij is erg goed..
ik denk dat er werledwijd genoeg interesse is in scsi-kaart voor de s950
over dat non-velotile memory:
ik heb er nu 2 in mijn tg500 zitten..erg gaaf!!eigenlijk beter dan de s3000..
voor synthgeluiden althans..voor loops en drums blijft de akai s1100/3000 top of de bill
maar mijn tg500-tje is nu een "bijna alles kunner" zij het wel een beetje omslachtig..
 
Re: tg500 memory

Re: tg500 memory

Origineel geplaatst door Frank-T
mischien moet je eens een mailtje sturen naar dit bedrijfje in engeland:

tg500/sy85 memory



hij heeft het non-velotile memory gecloond voor de sy-85.tg500 destijds stervensduur
hij is erg goed..
ik denk dat er werledwijd genoeg interesse is in scsi-kaart voor de s950
over dat non-velotile memory:
ik heb er nu 2 in mijn tg500 zitten..erg gaaf!!eigenlijk beter dan de s3000..
voor synthgeluiden althans..voor loops en drums blijft de akai s1100/3000 top of de bill
maar mijn tg500-tje is nu een "bijna alles kunner" zij het wel een beetje omslachtig..

Ik heb hem een mailtje gestuurd ;)
 
Helaas ;{

Hello,

I have looked at the forum you mentioned and seen the photographs of the IB-109 SCSI board.

To remake this board would not be easy. Many of the components on the board are probably obsolete, and I see a photo of IB-109 EEPROMS suggesting some kind of CPU and Firmware is used on the board. Also it looks like there are other connectors on the rear panel, and the metal panel itself would have to be made.

Also, the cost of making a short run of boards is the killer. The bare PCBs for the SYEMB06 modules were around £21 each provided I ordered at least 30 PCBs - that is for the small bare board from the PCB manufacturer with no components on it!

I'm sorry I cannot help you with the IB-109 at this time. You could try http://www.masterbits.de - maybe they can help out.

Best Ragards,
Brian
 
Een forumlid die dit draadje onlangs gelezen had, mailde mij met een vraag over de installatie van de IB-109 EEPROMS.
Het antwoord moest ik hem schuldig blijven maar bracht me wel aan het zoeken naar info hierover.

Ik vond (voor mij althans) nieuwe info op deze site.

Ik heb deze info gelijk in een pdf-je verwerkt..(leve CutePDF!)
Niet alle info blijft immers altijd maar beschikbaar op het internet ;)
 

Attachments

  • IB-109 manual.pdf
    207,2 KB · Bekeken: 64
Dat forumlid ben ik }:|

Ben een van de gelukkigen die in deze tijden nog een IB-109 board heeft weten te scoren. De persoon van wie ik het boardje heb overgenomen heeft ook Eeproms meegestuurd. Heb al gezocht in diverse fora (incl deze natuurlijk) of hier meer informatie over te vinden was, maar helaas zonder succes.

Momenteel ligt de S950 open bij mij, heb de IB-109 al geïnstalleerd. Nu gaat het alleen nog om een juiste installatie van de Eeproms...Misschien een van jullie suggesties?

Zal een deze dagen ff wat foto's schieten en toevoegen aan dit draadje.
 
Wat wil je precies weten over de installatie van de Eeproms? Ik heb een werkende S950+IB-109. Ik wil wel even kijken hoe en waar een en ander geplaatst is. Heb je al een SCSI drive gevonden? Ik heb op het ogenblik een nogal houtje touwtje constructie van een losse drive + kabels en connectoren die los in een oude behuizing met voeding liggen. Ik geloof van een prehistorische apple optical drive. Niet ideaal. Andere, cosmetisch en electronisch meer aanvaardbare SCSI drives heb ik nog niet aan de praat gekregen in combinatie met de IB-109.
 
het is toch gewoon de oude eprom er uithalen en een de nieuwe er in zetten, volgens mij versie 1.2 en die ondersteund ook de scsi en de digital input in je s950
 
Om even wat duidelijker te zijn in mijn vraagstelling..

Zie hier de Eproms
IMG_9222.JPG

En hier het circuitboard
IMG_9223.JPG

Mij resteert nog de vraag: welke Eprom moet in welke Eprom-aansluiting? (ja ik noem het ff zo, weet even niet hoe anders te noemen 8))

Heb dus de IC11 en de IC12 'Eprom-aansluiting' op het circuitboard en Eprom LS en MS. Dus welke moet waarin?

@Vinnieq: heb in de IB-109 manual gelezen dat het outputboard geschikt is voor de Syquest SQ555 drive. Deze verwacht ik binnenkort met de post binnen te krijgen. Ik laat tegen die tijd wel weten of deze daadwerkelijk werkt op de IB-109..

@Matrixxx: heb in mijn enthousiastheid de oude Eproms van het board verwijderd, maar er niet op gelet welke in IC11 en welke in IC12 zat (das dus lekker snugger van me:geslaagd:) Dus vandaar mijn vraag..
 
zolang je maar de eprom met de inham plaats in de richting maar de inham in het voetje zit, welke in welke hoort zou ik niet weten, en om mijn s950 uit het rack te halen word een grote klus, kom je er niet uit wil ik het van de week wel overwegen om hem er ff uit te trekken,
 
Goede de tip wat betreft het 'voetje' :mega:

Ik ga het gewoon proberen.

Als je goed kijkt naar de foto met de Eproms, heeft de persoon van wie ze afkomstig zijn met pen een '1' en een '2' aangegeven. Ik had m al gemaild met deze vraag, maar hij was ervan overtuigd dat de Eprom met 1 in de IC11 thuishoort en de 2 in de IC12 (tsja logischer kan bijna denk ik niet..)

In ieder geval bedankt voor de input :okdan:
 
Back
Top