Synthbass in 80s Madonna nummers

Origineel geplaatst door mono-poly
Al het oude Donna Summer werk is door Girogio Moroder geproduceerd.
En dat is allemaal Moog Modular!

moroder.jpg

Ja maar finger oin the trriger en de state of in dependance komen van de zelfde LP en is geproduceert door Quincy Jones.
Niet door Giorgio Moroder. Dat is de I feel love tijd.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Eind jaren 80 was de dx7 de shit.
Er voor was die bak gewoon weg nog niet op de markt.

Kijk maar naar het live aid optreden van Madonna 1985. (oa In de groove) Onmiskenbaar wordt daar gespeeld op een DX7.
 
Wat maakt het eigenlijk allemaal uit? Alsof je dan met een Jup of Mini psies dezelfde basslines kunt toveren.. Dacht het niet. Je moet wel met feel en 'funk' kunnen spelen.. Dat hoor je duidelijk terug in die ouwe meuk.

Maar als we toch over Madonna hebben. Material Girl vind ik ook erg lekker (vooral de drums). Maar die aparte bass, wat is dat??




R
 
Origineel geplaatst door Exzit
Onmiskenbaar wordt daar gespeeld op een DX7.

ge playbacked bedoel je...
 
om nog maar eens een oud nummer uit de kast te trekken:
luister eens goed naar thriller!

heule dikke vette funkende electro

serieus, luister goed hehehe

wat een ongelooflijk vet nummer is dat eigenlijk

owkee, en nu weer ontopic :D
 
Origineel geplaatst door fjoesz
om nog maar eens een oud nummer uit de kast te trekken:
luister eens goed naar thriller!

heule dikke vette funkende electro

serieus, luister goed hehehe

wat een ongelooflijk vet nummer is dat eigenlijk

owkee, en nu weer ontopic :D

Welnee man, Thriller is helemaal gemaakt met softsynths. gheghe

R
 
Origineel geplaatst door Bass
ge playbacked bedoel je...

Dacht het niet wordt wel geen bass gespeeld maar wel een of ander elc piano op de dx7.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Dacht het niet wordt wel geen bass gespeeld maar wel een of ander elc piano op de dx7.

Oh ik dacht dat je die synthbass bedoelde
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ik wil niet zeuren, maar daar staat dat ze de demo gemaakt hebben met een Jupiter 8 en niet wat er in de uiteindelijke opname met Madonna gebruikt is. Kan nog steeds dezelfde J8 geweest zijn natuurlijk, maar dat staat er niet :D

Nee, dat klopt, maar in de MKS-80 zit een letterlijke preset van de basjes uit de eerste twee mp3's. Lijkt me toch bewijs genoeg. ;)
 
Origineel geplaatst door Arv
Wat maakt het eigenlijk allemaal uit? Alsof je dan met een Jup of Mini psies dezelfde basslines kunt toveren.. Dacht het niet. Je moet wel met feel en 'funk' kunnen spelen.. Dat hoor je duidelijk terug in die ouwe meuk.

Maar als we toch over Madonna hebben. Material Girl vind ik ook erg lekker (vooral de drums). Maar die aparte bass, wat is dat??




R

De hele plaat is geproduceerd door Neil Rodgers (bassist Chic). Zou me niet verbazen als dit gewoon een echte bass is met een of ander effect/synth.
 
Misschien ook offtopic, maar volgens mij had deze topic "lekkere basjes" moeten heten...

Twee overheerlijke MiniMoog basjes:

1. Me'Shell - Mary Magdalene (jaja, de juffrouw speelt zelf!)
2. René & Angela - I'll be good

Mjammie!!!
 
Origineel geplaatst door Exzit
De hele plaat is geproduceerd door Neil Rodgers (bassist Chic). Zou me niet verbazen als dit gewoon een echte bass is met een of ander effect/synth.
Nle Rodgers is een gitarist, :D . Je hebt gelijk dat de bas waarschijnlijk met een echte bas is ingespeeld.
 
Origineel geplaatst door Yoonchi
Nle Rodgers is een gitarist, :D . Je hebt gelijk dat de bas waarschijnlijk met een echte bas is ingespeeld.

Hmm ben even abuis de bekende Chic gitaar lickjes van hem dus. Net zoals upside down Diana Ross.
Geproduceerd door Nile Rodgers evenals Let's dance van David Bowie.
 
Origineel geplaatst door De Toverkoning
Kunnen jullie lezen? Het zijn Roland Jupiter 8 / MKS-80 basjes! Niks MiniMoog. En ook geen DX7.

post eens een sample please...
 
Even heel snel gedaan, let niet op de strakke timing...

Ik heb de noten los gespeeld voor de sample-fanaten onder jullie. ;) Twee octaven in tertsen met twee verschillende aanslaggevoeligheden.
 

Attachments

  • madonna basje (mks-80).mp3
    375,9 KB · Bekeken: 64
Klinkt inderdaad toch verdomd veel als die Madonna mp3tjes.. Jupiter dus.
Ergens natuurlijk ook wel logisch, dat ding was redelijk nieuw en daarmee ook aantrekkelijk voor nieuwe producties.
 
Back
Top