Superstring (::saw)

SpikeMap

Nieuwkomer
Lid sinds
6 augustus 2002
Berichten
15
Hoe is nou zo'n vol instrument te maken? Bijvoorbeeld in Reason, of FruityLoops. Ik heb al gelezen dat het, hardwarematig met de JP-8000/8080 'een peule schilletje' (:P) is. Maar nu dus de vraag; is het ook goed te maken op de PC?
 
Ik heb al eens naar Reaktor gekeken, maar had een erg hoge latency (bij verandering ging het geluid kraken). Maar hoe moet je het dan maken in Reaktor, heb nog niet veel ervaring met zelf synths maken (probeer het wel...)
 
Ja, je kunt ook een voorgeprogrammeerde Reaktor ensemble nemen... een van de betere is de JUNATIK. Hiermee kun je wel "superstrings" mee maken... Het ensemble kun je op de NI-site downloaden met je registratienummer.

en wat betreft die latency: welke geluidskaart gebruik je?
 
Dan nog even een vraagje, bestaat er hardware waarbij je zoveel kunt als bij Reaktor, dus synths programmeren etc.?
 
Origineel geplaatst door SpikeMap
Dan nog even een vraagje, bestaat er hardware waarbij je zoveel kunt als bij Reaktor, dus synths programmeren etc.?

analoge modulaire systemen kan je meer mee als reaktor denk ik, alleen kost t veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer.

nord modular is net zo iets als reaktor alleen zit er dan een hardware kastje bij met dsp's maar volgens mij is reaktor uitgebreider dan de nord modulair.
 
Origineel geplaatst door SpikeMap
'k Kan 'm niet installeren, MFC42D.dll mist :(

dan moet je de website lezen, daar staat alles uitgelegt... niet eerst blaten, maar eerst lezen
 
De Pro-52 en de FM-7 hebben een unison functie, die klinkt erg goed, ik gebruik deze twee synths altijd als ik die breedte wil hebben.
 
een vriend van me is professionele trance producer/remixer uit de UK, en die gebruikt voornamelijk Reaktor voor z'n lead sounds...terwijl ie ook genoeg VA en analoge bakken heeft.... als de naam above&beyond / anjuna beats je wat zegt weet je genoeg..
 
Above & Beyond kent iedereen maar is dat met Reaktor gemaakt ? Goed hoor ik ken Reaktor zelf niet maar als het software matig kan ga ik toch eens langs de winkel het programma eens bekijken.
 
Die zgn 'trance-leads' zijn toch bijna met iedere lullige synth te maken ;) Dus zeker met geavanceerde softsynths...
Waarom zou het met een JP8000 makkelijker zijn dan met X-software?
Lijkt me dus meer een kwestie van 'een synth kunnen programmeren', dan een probleem :stupid


;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
 
Reason / fm7 heb ik em ook al in gemaakt
 
Origineel geplaatst door Cozko
Die zgn 'trance-leads' zijn toch bijna met iedere lullige synth te maken ;) Dus zeker met geavanceerde softsynths...
Waarom zou het met een JP8000 makkelijker zijn dan met X-software?
Lijkt me dus meer een kwestie van 'een synth kunnen programmeren', dan een probleem :stupid


;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
synths zijn echt eindeloos..
ik vind die van 4-strings.. dat lead geluid nou niet echt simpel om zo lekker mooi en rond te laten klinken! :)
 
Back
Top