[Elektron] Help! SIDstation is vastgelopen

Dobre

Ouwe rot
Lid sinds
29 april 2002
Berichten
713
Locatie
Amsterdam
als ik m'n sidstation aanzet en ik wil naar [patch] gaan, loopt het beestje vast...doet niks, geen geluid enz..
als ik niet naar [patch] ga, maar naar [system] ofzo, kan ik nog vanalles doen...echter nog steeds geen geluid!

hellupp!!!=( =( =(
 
Re: Help! SIDstation is vastgelopen

Re: Help! SIDstation is vastgelopen

Origineel geplaatst door Dobre
als ik m'n sidstation aanzet en ik wil naar [patch] gaan, loopt het beestje vast...doet niks, geen geluid enz..
als ik niet naar [patch] ga, maar naar [system] ofzo, kan ik nog vanalles doen...echter nog steeds geen geluid!

hellupp!!!=( =( =(

klinkt als een softwarecrash .. da's minder.. :(
Geen idee wat het zou kunnen zijn.. geen sid ervaring..
 
Bladzijde 34 van de Sidstation verteld het volgende:
The memory of your SidStation appears to have become corrupted. Try resetting the memory by accessing the System-Memory-Reset option
Oh ja, lees ook eens bladzijde 2
Avoid nuclear explosions. The SID-chip might be harmed.
Dus, als het kan, VERMIJD nucleaire explosies dus *D
 
gewoon idd een memory reset doen (dat is ook het enigste wat je nog kan trouwens) alleen ben je dan wel al je patches kwijt.
 
Nothing personal.. maar ik snap niet waarom mensen uberhaupt een SID station kopen als je ook en 2ehands C64 op de kop kan tikken voor 15 euro... plus 100 games op floppies ;)

Zeker de oude versie (met donkergrijze behuizing) had een erg goede SID chip (dan wel voorversterker). Natuurlijk zuigt het MIDI gedeelte en moet je zelf veel knutselen om het zelfde voor elkaar te krijgen. Maar zo bijzonder vind ik het geluid niet verder.

Ohw en vergeet de blitter chip niet voor de graphics... misschien moeten ze een PCI board bakken met die blitter-chip erop voor de huidige grafische industrie... ben benieuwd hoe de volgende Terminator er dan uit ziet... :biertje:

PS. Dobre...jij zit met een probleem en das kut... ik kan je er niet mee helpen helaas... maar ik hoop dat je hem weer aan de praat krijgt natuurlijk!
 
Ik wil het pad tussen mijn idee en de uitvoering zo kort mogelijk maken. Daarom heb ik een SIDstation. Als ik een idee heb voor een computerspelachtig geluid, kan ik vrij snel met de SIDstation dat realiseren. Dat is mij veel waard. Vroeger was ik wel eens heel lang bezig om een bepaald geluid te maken en het uiteindelijke resultaat is een heel ander geluid dan bedoeld. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar ik voel me dan nog steeds onrustig, omdat ik iets anders bedoelde.
Bij een TB-303 hetzelfde. De eenvoud van programmeren maakt het voor mij een bijzondere synth. Natuurlijk speelt het geluid mee, maar dat zou vast en zeker wel na te maken zijn met een rotte PC. De GUI is voor mij een meerwaarde.

Dat jij geen SIDstation wil kopen moet je zelf weten....

Maar eventjes weer terug naar het topic.... Werkte het?
 
zo even uit m'n hoofd kan de Sidstation gereset worden. Zet de machine aan en hou volgens mij * ingedrukt, of, a,b,c. Zo iets. Dan reset de machine zich. Helpt dat niet; is het wel de originele Sidstation adapter daar hij op andere adapters vreemd maar waar problemen geeft.
 
thanx guys...ik heb het geheugen gereset en hij doet het weer! :) :) :)

nu weer ff wat geluiden maken en downloaden enz..:P

:okdan:
 
Back
Top